spot_img

Nedavno objavljeno

DRUGAČIJI NAČIN PODUZETNIŠTVA: Ostavite telefone i živite zdraviji stil života!

Tim agencije Adventure4Life organizuje biciklističke ture, skijanje, jedrenje, planinarenje i druge aktivnosti na otvorenom, a prije svega šire dobre vibracije i promoviraju ljepote Bosne i Hercegovine

Razgovarala Anesa Agović
Snimci AG

Pandemija koronavirusa promijenila je mnogima način razmišljanja i rada, pristupa životu, ali i važnosti zdravijih stilova života. Upravo u vrijeme pandemije, nastala je ideja Adventure4Life, spontano, ali prijeko potrebno udruživanje radi okupljanja istomišljenika i promocije najprije bh. turističkog potencijala. Adventure4Life, iliti avanturom do boljeg života, u slobodnom prevodu, ideja je koju su u djelo pretvorili Emir Vučijak, doajen brdskog biciklizma u BiH, i Faris Njemčević, profesor i predavač sa velikom strašću za avanturizmom.
O drugačijem putovanju, tačnije jednom od najboljih putovanja života, upravo sam čuli od jednog prijatelja, koji je iskusio Toskanu u sjajnom društvu ove ekipe, biciklirajući, degustirajući vino i najbolju ponudu talijanske kuhinje. Drugi zadovoljni klijenti spominjali su sjajno iskustvo bicikliranja u i oko Sarajeva, hercegovačke ture, kao i ture na Jadranu. Ponukani radoznalošću da provjerimo zašto je veliki užitak provesti vrijeme istražujući naš potencijal sa ovom ekipom, odlučili smo se razgovarati i direktno sa njima. Adventure4Life je ideja, stil života, a ponajmanje obična agencija. “Okupljamo sve ljude dobre volje, avanturističkog duha, i koji čak i odmor doživljavaju na nekonvencionalan način. Organizujemo biciklističke ture, skijanje, jedrenje, planinarenje i druge outdoor aktivnosti, ali sve uz širenje dobrih vibracija svih naših gostiju.”
O tome zašto se žele baš ovim poslom baviti, Emir i Faris kažu jednoglasno: “Zato što želimo da radimo ono što volimo, u čemu uživamo. A ako mi uživamo, onda je sigurno lijepo i našim gostima”, govore nam entuzijastično te zajednički pristupaju i odgovaranju na naša pitanja.

Na koji način Adventure4Life promovira turističku djelatnost u BiH?
– Najbolji način je kada se neko lično uvjeri u kvalitet i to poslije preporuči prijateljima. Mi ne radimo mnogo promocije, tek nešto malo preko Facebooka i Instagrama, ali pozitivna priča se širi, pa je tako sve veći broj ljudi koji preko nas otkrivaju ljepote BiH.
Možete li nam predstaviti turističke ture kojima promovirate BiH, posebno Hercegovinu?
– Trebalo bi nam mnogo više od broja stranica ovog sjajnog magazina, hahaha! Teško je izdvojiti neku turu posebno, ali recimo: vodopadi Kravica i Koćuša, Hutovo blato, Podveležje, vožnja od Mostara do Čapljine uz samu Neretvu… Jednostavno, mnogo je lijepih tura.
Koji su to izazovi sa kojim se susrećete u vašem radu kao poduzetnici i kako se uspijevate nositi s njima?
– Glavni izazov je nedostatak vremena jer ideja imamo više nego dana u godini. Mi zapravo radimo na dva kolosijeka: jedan je aktivnosti u BiH, a drugi u inostranstvu. I nekad je teško uklopiti i ture po jadranskim otocima, u Toskani ili Dolomitima sa ovim domaćim, naprimjer na Zelengori, Vlašiću, Bjelašnici ili drugim predivnim planinama.

Da li postoji dovoljno podrške poduzetnicima u turizmu, posebno ženama?
– Mi do sada nismo imali nikakvu podršku, što je prava šteta, jer zapravo ključni momenat je promocija naših ljepota gostima iz inostranstva. Da turistička zajednica i drugi organi vlasti više ulažu u promociju, otvorilo bi se mnogo novih radnih mjesta, naravno i onih koje ravnopravno obavljaju žene. Pa i pored nedostatka podrške mi smo za iduću godinu povećali kapacitet za sto posto.
Imamo veliki turistički potencijal, šta nam nedostaje da to i iskoristimo?
– Nedostaje nam prije svega svijest o tome kakve ljepote imamo, i koje nemilosrdno uništavamo. Nevjerovatno je gdje sve ne dolaze motorna vozila, kvadovi i slično, a za njima oni koji roštiljima pale sve gdje god se pojave i ostavljaju gomile smeća. Nedostaje i bolja uvezanost svih relevantnih aktera. Ne možemo bazirati turizam na bureku u Lukomiru. Potrebno je uvesti standarde prilagođene evropskim gostima, zaštititi prirodu i promovisati ljepote kakvih nema nadaleko.
Na šta ste posebno ponosni u vašem radu?
– Na formiranje zajednice koja broji više stotina osoba svih profila. Na to što smo razbili famu da je naprimjer brdski biciklizam rezervisan isključivo za muškarce: na nekim turama je identičan ili čak i veći broj žena učesnica. Ponosni smo na činjenicu da se nikad niko nije požalio na bilo šta, naprotiv, uvijek se ta pozitivna priča prepričava dalje i nama stalno dolaze novi članovi, po preporuci prijatelja koji su bili na našim turama.
Koja je vaša poruka za naše čitatelje i čitateljice, posebno mlade?
– Da ostave mobitele i internet i dožive prirodu. Nekad se vrijedi i pomučiti za neki cilj. Mnogo je ljepše doživjeti nešto uživo nego “pratiti” nekoga ko uživa u nečemu, konkretno u prirodi. Jednom kad osjete šta znači druženje ovakvog tipa jedva će čekati naredni vikend i novu avanturu.
Da li možete podijeliti neka iskustva ljudi koji su sa vama putovali?
– Ma toga ima napretek! Nedavno smo se podsjetili jednog prijatelja iz Cazina koji je nesretnim padom s bicikla slomio ključnu kost već drugog dana putovanja i ostatak sedmice proveo na brodu umjesto da vozimo zajedno. No, on je rekao da mu je to najbolji doživljaj ikad i odmah je rezervisao sljedeći termin pola godine kasnije. Od tada do danas bio je na nekoliko naših putovanja, išao sa nama u Toskanu, i već se raspituje šta to novo spremamo za iduću sezonu. Rezerviše svoje mjesto a da i ne zna o čemu se radi.


Ovaj tekst je nastao uz finansijsku podršku Federalnog ministarstva okoliša i turizma u okviru Gracijinog projekta pod nazivom “Žensko poduzetništvo u razvoju novih turističkih ponuda”.
Gracija 439, novembar 2023.

Latest Posts

Raport

spot_img