spot_img

Nedavno objavljeno

Šta je digitalni otpad?

„Čista umjetnost“ kao odgovor generacije Z o štetnosti digitalnog otpada

U brzom digitalnom svijetu koji se neprestano razvija, suočavamo se s rastućim problemom – digitalnim otpadom. Iako je oku nevidljiv, njegov ekološki uticaj je ozbiljan i dugoročan. Vedran Aničić, IT menadžer za SEE Nestlé Adriatic, Zagreb ističe da „digitalni otpad obuhvata neželjene informacije koje putuju mrežama ili se čuvaju, uključujući beskorisne i zastarjele podatke.“

Digitalni otpad obuhvata beskorisne i zastarjele podatke koji se često nesvjesno čuvaju na našim uređajima. Iako ne zauzima fizički prostor, njegov ekološki uticaj je ozbiljan. Tehnološki napredak promijenio je naše ponašanje, posebno generacije Z koja se ne smatra jedina odgovornom. Svi moramo preispitati naše navike i smanjiti nepotrebne digitalne sadržaje.

U anketi koja je provedena među studentima Ekonomskog fakulteta u Sarajevu, gdje kompanija Nestlé implementira svoju aktivnost “Čista umjetnost”, kao i na još četiri univerziteta u Mostaru, Banjaluci i Tuzli, primijetili smo rastuću svijest studenata o digitalnom otpadu. Većina, poput studenta Amera Turkovića znaju definisati i objasniti pojam digitalnog otpada “To su podaci koji više nemaju praktičnu svrhu, ali se i dalje čuvaju. Skripte, slike, dokumenti – svi oni zauzimaju nepotrebni prostor na uređajima.”

Njegova izjava odražava uobičajenu praksu mnogih, koji nesvjesno doprinose ovom problemu, jer čuvaju nepotrebne datoteke na svojim uređajima. Ipak kod generacije Z postoji svijest o potrebi za brisanjem nepotrebnog sadržaja i racionalizacijom aplikacija, što nerijetko i čine. Ovi mladi ljudi prepoznaju važnost čuvanja digitalnog prostora i doprinose borbi protiv digitalnog otpada.

„Čista Umjetnost”, inicijativa koja je privukla pažnju studenata, pokazuje put ka rješenju. Fokusirajući se na generaciju Z, koja često doprinosi stvaranju digitalnog otpada, ova aktivnost je prilika za educiranje i podizanje svijesti. Nadir Zuko, jedan od studenata, kaže: “Sada sam svjestan koliko je važno racionalizirati digitalni prostor. Brišem nepotrebne datoteke i aplikacije, čuvajući samo ono što mi je stvarno važno.”

Kroz ovakve inicijative i zajedničke napore stručnjaka i mladih, možemo smanjiti digitalni otpad i sačuvati našu planetu za buduće generacije. Ovo je poziv na akciju koji traži promjenu navika i podizanje svijesti o važnosti očuvanja digitalnog prostora. Digitalni otpad je izazov koji se može prevazići zajedničkim trudom i obrazovanjem – korak po korak, ka održivijoj digitalnoj budućnosti.

Racionalizacija virtuelnog prostora smanjit će potrošnju energije i zagađenje. Važno je razumjeti koliko energije je potrebno za rad podatkovnih centara i prilagoditi svoje navike u skladu sa tim. Svi moramo naučiti vrijednost digitalnih informacija i smanjiti nepotrebne sadržaje.

Svjesni važnosti održavanja „digitalne higijene“ kompanija Nestlé već u svom poslovanju preduzima korake za smanjenje digitalnog otpada. Ograničavanjem životnog vijeka datoteka u Cloudu, blokiranjem neželjenih e-mailova i smanjenjem potrošnje električne energije, oni pokazuju put ka održivijoj digitalnoj budućnosti, što sve više primjenjuju i pripadnici generacije Z svjesni važnosti očuvanja životne sredine.

Latest Posts

Raport

spot_img