Nedavno objavljeno

NATAŠA HAJDAREVIĆ I EDHEM JESENKOVIĆ: SARA-JE-VO: Region ujedinjen plesom

Na festivalu MESS, 5. oktobra svoju premijeru je imala plesna predstava “SARA-JE-VO” koja je na sceni Pozorišta mladih ujedinila izvođače iz cijelog regiona, za šta su najviše zaslužni producentica Nataša Hajdarević iz Sarajeva i koreograf Edhem Jesenković iz Kopenhagena

Napisala Lejla Lojo-Karamehmedović
Snimci Nikola Blagojević i privatni album

Okupiti plesače iz cijelog regiona i koreografa dovesti čak iz Danske kako bi se pripremila plesna predstava, suglasit ćete se, nije nimalo jednostavan zadatak. No, ova misija ipak je pošla za rukom nekadašnjoj sarajevskoj balerini Nataši Hajdarević (48), a danas jedinoj producentici plesa u BiH, pa tako i predstave “SARA-JE-VO”, čija je premijera upriličena 5. oktobra u sklopu festivala MESS na sceni sarajevskog Pozorišta mladih.
Publici su se tog dana predstavili šest plesačica i plesača: Miona Petrović iz Srbije, Ognjen Vučinić iz Hrvatske, Luka Ostrež i Mojca Majcen iz Slovenije te Ana Kuzmanović i Emir Fejzić iz Bosne i Hercegovine, a pod rediteljskom palicom iskusnog koreografa Edhema Jesenkovića (45) iz Kopenhagena. Rođen u Sarajevu, Jesenković je pohađao Muzičku akademiju, a 1996. odlazi u Stockholm i započinje karijeru kao plesač u Kraljevskom švedskom baletu, gdje je diplomirao 1999. Preselivši se u Dansku, radio je na mnogim projektima i s različitim kompanijama kao koreograf, plesač i kompozitor.

Doprinos kulturnom životu

Predstava “SARA-JE-VO” nastala je u sklopu plesne produkcije Balkan Dance Project, platforme čija je ideja saradnja i povezivanje mladih scenskih umjetnika iz regije te promocija i razvoj modernog i savremenog baleta. “Ovi divni, mladi i nadasve talentirani umjetnici uspjeli su za nepune tri sedmice napraviti predstavu koja će trajati sat vremena, što najbolje pokazuje veliku ljubav prema plesnoj umjetnosti. Naravno, teško da bi u tome uspjeli bez izvrsnog i kreativnog koreografa Edhema Jesenkovića. Iako već godinima živi i gradi karijeru u Danskoj, njegovi korijeni i srce su u njegovom rodnom Sarajevu. Prvi put i nakon mnogo godina imat će priliku da svoje djelo pokaže svojim sugrađanima”, kaže nam Nataša.

Sa probe predstave “SARA-JE-VO”

“Nakon velikog broja kreacija koje sam napravio u inostranstvu, ova je najkraća, najintenzivnija i moja najdraža produkcija do sada”, govori Edhem Jesenković te otkriva da je predstava u Sarajevu njegova davnašnja želja. “S obzirom na to da je ovo moja zemlja i moj grad, a da je moderni ples ovdje veoma zapostavljen, osjećam dužnost i želju da nešto napravim i doprinesem našem kulturnom društvu onoliko koliko je moguće u vremenu kojem živimo.”
Sve je, kaže, počelo razgovorom i razmjenom ideja sa plesačicom i jednom od osnivačica Balkan Dance Projecta Mojcom Majcen. Nažalost, pandemija je osujetila njihove prvobitne planove i čekali su pravi trenutak. Njihovu ideju u Sarajevu je podržala Nataša Hajdarević i Udruženje za afirmaciju baletne umjetnosti i savremenog plesa “Živimo balet”.
Kako ističe Edhem Jesenković, namjera savremene plesne predstave “SARA-JE-VO” jeste istražiti različite ideje o domu, privatnosti, intimnoj sferi i granicama između sebe i okoline. “Nakon nekoliko projekata i rada u različitim konstelacijama, uvijek se vraćam na pitanje granica i kako mogu izraziti ili naglasiti određena ljudska stanja kroz fizički vokabular. Sa sobom nosim priču o tome kako preživljavam, kroz stalno ispitivanje, provociranje i istraživanje sebe i svoje okoline, i istražujem kako da to iskoristim u svom koreografskom radu. U predstavi “SARA-JE-VO” plesači pokušavaju definirati vlastiti prostor unutar društva, kroz kreiranje vlastitih pravila i infrastrukture na najfunkcionalniji način. Kao proizvodi veće jedinice u kojoj su politička propaganda i društvena očekivanja jaki pokazatelji, izbori se posmatraju kroz različite slojeve razumijevanja.”
Plesače je pratila muzika koju potpisuju Nedim Zlatar i Leonardo Šarić, a scenografija je inspirisana tradicionalnim bosanskim spomenikom – stećkom. Da bi se ostvarila dramska radnja predstave, scenografija i muzika spajaju se s ostalim komponentama: koreografijom, tekstom i kostimima, nakon čega dolazi sljedeći važan korak – radovi s majstorom svjetla. Kako kaže koreograf Jesenković: “To je jedna velika puzla koja se treba sastaviti na kreativan način.”

Nataša Hajdarević: “To što dolaze kolege iz zemalja regiona nam samo daje podstrek da, iako svi ne govorimo istim jezikom, ipak se razumijemo”

Nataša Hajdarević je s velikim nestrpljenjem dočekala dan premijere. “Volimo ovo što radimo, a to što dolaze kolege iz zemalja regiona nam samo daje podstrek da, iako svi ne govorimo istim jezikom, ipak se razumijemo. Kao producentica plesa ispred plesne platforme Balkan Dance Projecta, razmišljam samo u smjeru da se projekt realizuje, uz mnogo truda, ljubavi, i da Bosna i Hercegovina bude rame uz rame sa kolegama iz regiona po kvaliteti igrača, koreografa, producenata, kostimografa, scenografa. Ide malo teže, ali uspijevam.”
Balkan Dance Project nastao je 2013. godine inicijativom slovenske plesačice Mojce Majcen, makedonskog koreografa Igora Kirova i koreografa iz Srbije Aleksandra Ilića. Udruženje “Živimo balet” iz BiH se ovoj plaformi priključilo pet godina poslije.
“Za nas je mnogo važno da afirmišemo savremenu igru i da, pored našeg profesionalnog ansambla Narodnog pozorišta, damo priliku i drugim umjetnicima iz Bosne i Hercegovine da se umjetnički izraze i steknu iskustvo. Nakon sarajevske premijere očekuje nas još puno posla i nadam se da ćemo ovu predstavu igrati ne samo u zemljama regiona, nego i šire”, kaže Nataša, izražavajući posebnu zahvalnost organizatorima MESS-a, koji su predstavu “SARA-JE-VO” uvrstili u repertoar, kao i donatorima koji su podržali njenu produkciju.

Gracija 427, oktobar 2022.

Latest Posts

Raport

spot_img