NaslovnicaFitnesIstine i laži o vježbanju

Istine i laži o vježbanju

Jesu li neke vježbe, jednostavno, uzaludne? Da li ljubitelji vježbanja u zoru brže dolaze u formu? Treba li jesti prije ili poslije vježbanja, je li bol u mišićima pokazatelj efikasnog treninga? Stručnjaci razbijaju mitove o vježbama i odaju tajne kako do prekrasno oblikovanog tijela na najbolji način

KARDIOVJEŽBE SU SVE ŠTO VAM TREBA KAKO BISTE DOŠLI DO MANJEG KONFEKCIJSKOG BROJA

LAŽ

U teoriji, maratonske sesije kardioprograma će vam pomoći da smršate – vremenom, ali to nije najbrži način da se oslobodite viška kilograma. Svakih 453 grama tjelesne masti sadrži 3.500 kalorija; zato, ako pokušate smršati samo preko aerobik vježbi, morali biste trčati četiri sata na steperu da izgubite tih 453 grama. Za sveobuhvatniju strategiju morate kombinirati dijetu i vježbanje.

Ako kanite da izgubite pola kilograma sedmično to bi značilo da morate sagorjeti 250 kalorija dnevno (pola sata umjerene vožnje biciklom i izbacivanje 250 kalorija dnevno). “Pola kilograma tjelesne masti tokom dnevnih aktivnosti sagori dvije kalorije dnevno, dok pola kilograma mišićne mase potroši između 35 i 50 kalorija”, kaže kanadska instruktorica za fitness Tizziana Iena.

USTALJENE VJEŽBE IMAJU MANJE UČINKA

ISTINA

Ako vaš kardioprogram vježbanja nema efekat kao ranije, vjerovatno ste upali u rutinu. “Vaše tijelo je naviknuto na isti raspored vježbi i one više jednostavno ne daju nikakav učinak”, kaže Andy Smith, menadžer eMbody fitness centra u Torontu. Kad tijelo savlada te ustaljene pokrete nećete više sagorijevati istu količinu kalorija kao na početku. “Kako bi vaše tijelo uvijek imalo novi izazov mijenjajte program vježbanja svakih šest sedmica”, kaže Sylvie Normandeau, vlasnica centra Live Balance iz Toronta.

JUTARNJI TRENING SAGORIJEVA VIŠE KALORIJA

LAŽ

Tijelo sagorijeva isti broj kalorija bez obzira o kom se periodu dana radilo. Najvažnije je da – vježbate. I tačka. Zapravo je najbolje vježbati onda kad imate najviše energije. Ako vaš posao zahtijeva veliku koncentraciju i brojne sastanke tokom dana, držite se jutarnjih treninga. Jedino vrijeme kad ne biste trebali biti aktivni u vježbanju je dva sata prije spavanja jer će vas endorfini koji se oslobode nakon treninga spriječiti da mirno utonete u san. I šta god radili, nikad nemojte vježbati na pokretnoj traci praznog stomaka! Tijelo bez hrane u želucu tad će učiniti sve da spriječi sagorijevanje masti i trošiti energiju iz mišića. Zato je najbolje sat prije treninga pojesti užinu sastavljenu od proteina i ugljikohidrata.

PILATES JE NAJBOLJI NAČIN ZA UČVRŠĆIVANJE STOMAČNIH MIŠIĆA 

LAŽ

Nema specifične vježbe koja će vam podariti ravan mišićav stomak. Pilates je najbolji za ispravno držanje tijela i jačanje svih mišićnih grupa. Međutim, za definisane mišiće kakve ima, recimo, Gwen Stefani morat ćete kombinovati četiri faktora: trening otpora, kardiotrening, iz ishrane izbaciti junk food te, možda i najvažnije, imati dobre gene. I možda biste trebali u teretani uvijek imati uz sebe bocu zelenog čaja: prema studiji iz 2009. objavljenoj u magazinu Journal of Nutrition, šolja ovog čaja dnevno pomoći će tijelu da lakše otapa višak masti nakupljene na stomaku. 

  ZNOJENJE ZNAČI DA VJEŽBANJE DONOSI REZULTATE

LAŽ

Kad nakon vježbanja kipite od znoja to znači da je vaše tijelo pregrijano i pokušava da se rashladi, a to opet znači da je temperatura u teretani previsoka ili je vaša odjeća pretopla i ne mora nužno značiti da je vježbanje polučilo najbolje rezultate. “Najbolji način da pratite efikasnost vježbanja jeste monitor koji prati rad srca. Monitor će vam prikazati da li ste u zoni sagorijevanja masti: primjerice, otkucaj srca žene od 30 godina trebao bi biti 133 u minuti.

ZA MAKSIMALAN UČINAK TREBATE VJEŽBATI DOK VAS MIŠIĆI NE POČNU BOLJETI    

LAŽ

Bol u mišićima nastaje kad ih tjerate da rade nešto na šta nisu navikli. Ako ste tek krenuli s treningom nakon duže vremena ili promijenili rutinu vježbanja, bol u mišićima je normalna pojava u prvih nekoliko dana. Međutim, kako se tijelo navikava na novi režim vježbi, umor bi trebao biti potpuno uobičajen, a bol bi trebala nestati. Ako ste u bolovima i nakon višednevnih treninga, vjerovatno riskirate ozbiljniju povredu i zato je bolje smanjiti intenzitet, kao i trajanje vježbi. Moglo bi pomoći i deset minuta, umjesto uobičajenih pet, zagrijavanja pred trening, kao i istezanje za vrijeme pauze između dvije vježbe.

MOŽETE PROVESTI SATE U TERETANI A DA KAZALJKA NA VAGI NE POKAZUJE PROMJENE  

ISTINA

Ako tri puta sedmično provodite sat vremena na biciklu u teretani, ali na režimu: 50 posto maksimalnog srčanog pulsa u toj vježbi, sagorjet ćete 300 kalorija. Ako povećate puls za 70 ili 80 posto možete sagorjeti skoro duplo više kalorija, a i možete vježbu završiti ranije. Istovremeno, koliko god vremena ostavljali u teretani, jezičac na vagi neće biti vaš prijatelj ako budete unosili više kalorija u organizam nego što vam je potrebno. I ne zaboravite: mišići zauzimaju manje mjesta od nakupina sala, tako da žena od 67 kilograma definiranih mišića može izgledati isto kao i ona od 54 kilograma, ali koja ne posvećuje pažnju toniziranju mišićne mase. 

ČUČNJEVI MOGU POMOĆI UKLANJANJU CELULITA

ISTINA

Celulit, zapravo, ne postoji: radi se o istim nakupinama sala, samo drugačije spremljenim u tijelu. Celulit se kod žena najviše taloži na nogama, bedrima i stražnjici, dok muškarci obično nemaju izraženo nakupljanje celulita. Šta su onda dobre vijesti za žene? Bilo koja vježba, posebno vježbe otpora, kao što su čučnjevi, koje će natjerati mišiće da se prošire prema narandžinoj kori – pomoći će izravnavanju kože tamo gdje se nataložio celulit. 

Možda vas zanima

Nedavno objavljeno