Nedavno objavljeno

Njihovo veličanstvo – kuke

Za početak da razjasnimo: kuke ili šparoge. Nisu iste, ali po čemu su slične, a po čemu se razlikuju, da li su zdrave?  I kuke i šparoge  obiluju vitaminima A, C, K i E dobar su izvor vlakana zbog čega pozitivno djeluju na probavu.

Kuka (Tamus communis) u rano proljeće, kada tek izviruje iz tla, izdanci su joj visoki 40-ak cm a sa zatvorenim pupovima sliče šparogama i jestivi su. Njihovi vrhovi mekani su i redovno se svijaju prema dolje pa je to ujedno i jednostavan način da ih razlikujemo od šparoga. E kad smo utvrdili da kuke nisu šparoge ali jesu slične, idemo dalje.

Sezona kuka je započela, kod nas su već prispjele u Hercegovini, a na Jadranu i ranije. Napomenut ćemo vas i da djeluju kao diuretik, a mali udio ugljikohidrata čini ih odličnom dijetalnom hranom, a kako sadrže celulozna vlakna koja povećavaju volumen stolice  stimulišu pražnjenje debelog crijeva, pospješuju rad jetre i bubrega, a preporučuju se i u  terapiji nakupljanja mokraćne kiseline, gihta i reume.

Kuke su odličan čistač organizma od toksina, a pritom preukusne, ako ih znate spremiti. Evo naše preporuke:

Omlet s kukama sastojci (za jednu osobu)

1 vez mekih dijelova kuka

1 jaje

1 kašika brašna

Malo mlijeka, malo mladog luka, so, biber, mješavina začina po ukusu, malo sira

Uputstvo: Narežite luk, a jaje umutite sa začinima, mlijekom i brašnom. Na malo putera popržite luk, pa kuke, te ih pomaknite na jednu stranu tave i izlijte umućeno jaje, sa nekoliko kockica topivog sira …. Kada se počne stvrdnuti, zamotajte u rolnu kao palačinku (ili preklopite), i još kratko pecite. Poslužite uz salatu.

Latest Posts

Raport

spot_img