NaslovnicaZDRAVLJESLOW MOVEMENT – Vodič za bolji i kvalitetniji život

SLOW MOVEMENT – Vodič za bolji i kvalitetniji život

Sve više posla, više odgovornosti, sve više stvari koje treba svakodnevno uraditi: ritam je sve frenetičniji, a stres sve jači. A kada bismo samo pet minuta zastali, razmislili i pogledali šta se dešava van našeg mikrosvijeta...

Trebali bismo ponovo naučiti jesti polako, dobro spavati i odmarati se. Znati kako da ne prekidamo uživanje u obroku ili tek početom odmaranju javljanjem na svaki telefonski poziv. Filozofija Slow Movementa, fenomena nastalog u Americi prije više od 30 godina, iza ponekad humorističnog pristupa krije veoma ozbiljnu kritiku današnjeg društva i načina na koji živimo, nastojeći ponuditi nešto drugačije. Za sve one koji žele malo stati i predahnuti, donosimo vodič za buduće slowere, za čitanje u miru i tišini. 

ISKLJUČITE SE

Stanovnici naše kao i ostalih zemalja u okruženju sve su ovisniji o novim sredstvima za komunikaciju (iPod, iPhone, mobitel, facebook…). Uvijek i svuda, u bilo koje doba dana ili noći smo dostupni. Previše! Prema novijim istraživanjima, ono što mislimo da je dobro ustvari je ogroman izvor stresa i dosade koja reducira našu sposobnost koncentracije. Mozak je stalno stimuliran, ne prestaje s radom te se teže koncentrirati kad je najpotrebnije. 

Slow Moment alternativa: Isključite se, ugasite sve! Pokušajte bar jedan dan izaći bez mobitela (naravno, s maskom na licu), ostavite ga kod kuće i bit ćete opušteniji. Pokušajte da jednom ili dvaput mjesečno (zašto ne i sedmično) ne koristite kompjuter, da zaboravite na mejlove i na facebook 12 ili 24 sata. Američka psihologinja Elisha Goldstein, specijalistica za efekte stresa na mozak, kaže da je prestanak korištenja facebooka postao izazov jednak prestanku pušenja.

ODBACITE IDEJU O SAVRŠENSTVU

Današnje društvo ne oprašta greške, zahtijeva savršenstvo u svemu, bilo da se radi o fizičkom izgledu, poslu, porodici, ljubavi… U Americi postoje stručnjaci koji će vam pomoći da uskladite privatni s profesionalnim životom. A cilj? Naučiti kako bolje raditi, kako imati tijelo kao iz snova, pronaći srodnu duši i znati je zadržati, imati savršenu porodicu, biti idealan roditelj… A sve to, naravno, uz obavezan osmijeh na licu.

Slow Moment alternativa: Odbaciti ideju o savršenstvu i prihvatiti se onakvim kakvi jesmo. Nije lako, ali kada uspijete – pronaći ćete izgubljenu sreću. Salomé Van Pelt, pariška menadžerica i savjetnica, objavila je priručnik Kako postati i ostati ništa (Comment devenir rien et le rester), u kojem s mnogo cinizma optužuje tiraniju savršenstva i uspjeha, nametnutu brendovima, reklamama, marketingom… Njen cilj je pokušaj da se nauči živjeti spokojno, pokazajući kako potraga za savršenstvom, prije svega, može biti veliki izvor stresa i nemira.

JEDITE SLOW FOOD 

Sve više postajemo ovisnici o brzoj hrani, a pod ovim nazivom ne misli se samo na hamburgere nego i na pizzu, sushi, polugotove proizvode, kao i na dostavu. Tokom pauze, sasvim sigurno vam treba manje od 20 minuta da “progutate” ručak. Činjenice su da jedemo sve brže, da zaboravljamo uživati u jelu, da rijetko i pomislimo na kvalitet namirnica.

Slow Moment alternativa: Međunarodnu fondaciju Slow Food osnovao je talijanski pisac i novinar Carlo Petrini 1986. godine, s ciljem da, između ostalog, promovira kulturu hrane i ispijanja vina, kao i zdrav način ishrane, te da njeguje tradicionalne tehnike uzgoja i prerade hrane. Potrebno je da naučimo koliko je važno jesti polako, uživati u hrani, dopustiti nepcu da osjeti okuse… Zašto? Kako bismo cijenili ono što imamo u tanjiru potrebno je odvojiti dovoljno vremena da naučimo prepoznati namirnice, da znamo njihovo porijeklo, način spremanja i da ih na kraju – kušamo! 

PONOVO OTKRIJTE – SEKS

Istraživanje o savršenosti, nažalost, ne završava se samo na fizičkom izgledu i poslu. Sve je uobičajenija praksa ili mišljenje da je i seks nabrzinu dobar seks! Toliko smo postali zauzeti i egocentrični da više nemamo ni vremena za razmjenjivanje nježnosti, nema maženja jer to, naravno – oduzima dragocjeno vrijeme. 

Slow Moment alternativa: Ugasiti mobitele i televizore, pronaći vremena za partnera, da ga slušate, gledate i mazite. I obavezno, prije svega, treba zaboraviti na statistike i brojeve, koliko vremena, koliko puta i koliko centimetara, koji mnogo utiču na ono što smatramo zadovoljstvom. Dakle, prestanite razmišljati o cilju i koncentrirajte se na putovanje! Još jedan Talijan, Alberto Vitale, smislio je 2002. godine Slow Seks: nije zasnovan na ideji o što dugotrajnijem činu nego na osluškivanju vlastitih osjećaja i potreba, za šta, naravno, treba imati vremena i potpuno se opustiti i prepustiti. 

POSTANITE SVJESNI KAKAV STE POTROŠAČ 

Obuća, odjeća, namještaj, hrana, tehnika… Svi imamo nešto što nas čini ovisnim o šopingu. Tokom posljednjih decenija, vrijednosti u koje vjeruje Slow Movement proširile su se na sva polja, na modu, dizajn, putovanja, s ciljem da trošimo manje i trošimo bolje. U tom kontekstu, pokret postaje bliži osnovama održivog razvoja. Kupovati odjeću? Da, ali od ekoloških tkanina koje duže traju. Putovati? Kad nam prilike i pandemija dopuste, ali podržavajući lokalni turizam i kupujući namirnice lokalnih proizvođača i uzgajivača. Naučite živjeti u ritmu Zemlje. “Osnova ekološkog pokreta je biti svjestan da pretjerujemo s potrošnjom, da smo postali frenetični konzumenti… Usporiti – znači odvojiti dovoljno vremena za ozbiljno razmišljanje o vlastitom ponašanju: kako radimo, kako i šta konzumiramo, koja je konačna posljedica našeg ponašanja. Mislim da je današnja kultura brzine i frenetičnosti štetna za naše zdravlje, za našu ishranu, za društvene odnose, za kvalitet posla kojim se bavimo, za ambijent u kojem živimo, za kreativnost. A znati usporiti u pravom trenutku velika je stvar, ogroman izvor tako potrebne energije koju nemilice trošimo”, poručuje nam Carl Honoré, kanadski novinar i autor bestsellera Pohvala sporosti, čiji je moto – Sporije je brže!