Ovaj događaj je okupio više od 200 učesnika, partnera projekta, predstavnika obrazovnih vlasti i ustanova, eksperata iz oblasti obrazovanja, TABLA trenera i mentora, ️učenika srednjih škola, studenata i drugih aktera pomenutog projekta, a tom prilikom predstavljeni su dosadašnji rezultati i istaknuta potreba za poticanje reformskih procesa u BiH u cilju kvalitetnog obrazovanja.
Cilj projekta TABLA bio je poboljšati akademske rezultate bh. učenika u STEAM disciplinama prihvatanjem nove nastavne paradigme koja učenike stavlja u središte procesa učenja, pružajući im podršku u sticanju kritičnih vještina i znanja potrebnih za konkurentnost na tržištu rada 21. stoljeća. U ovom procesu ključnu ulogu imaju dobro educirani, kvalitetni nastavnici, a doprinos izgradnji njihovih kapaciteta, kroz modifikovanje studijskih programa u inicijalnom obrazovanju nastavnika na univerzitetima, te putem obuka za nastavnike i njihovo kontinuirano profesionalno usavršavanje u radu, pružio je i projekt TABL
„Projekat opšteg obrazovanja TABLA u BiH je uspio ono što nijedan projekat do sada nije – podigao je svijest kod nastavnika o važnosti unapređenja njihovih kompetencija u oblasti STEAM disciplina, ‘natjerao’ ih da shvate koliko je značajan nastavni kadar za opstanak i unapređenje cjelokupnog društva i države, te podstakao da preuzmu aktivnu ulogu u procesu sticanja novih znanja koja su neophodna za 21. vijek. Projekat je, takođe, precizno definisao nedostatke sadašnjeg sistema obrazovanja nastavnika te uspostavio principe i ciljeve kojima BiH treba težiti u budućnosti. Nastavnici su, najzad, bili slobodni iznijeti svoje stavove i mišljenja, kritikovati i predlagati, te na kraju neposredno uticati na promjenu politika i propisa u oblasti obrazovanja nastavnika. Ne manje važno, projekat je povezao sve subjekte u obrazovanju – univerzitete, škole i donosioce odluka, odnosno resorna ministarstva u jednom zajedničkom cilju, a to je što bolje, kvalitetnije i dostupnije obrazovanje za djecu i mlade u BiH“, kazala je doc. dr Jelena Starčević, pomoćnica ministra za naučnotehnološki razvoj, visoko obrazovanje i informaciono društvo Republike Srpske, Resor za visoko obrazovanje.
TABLA projekt je u Hercegovačko-neretvanskom kantonu, Republici Srpskoj i Kantonu Sarajevo, provodila organizacija Save the Children uz pomoć partnera, Zavoda za školstvo Republike Slovenije, Mreže za izgradnju mira i Fondacije Obrazovanje u akciji, te uz finansijsku podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID).
„USAID podržava profesionalni razvoj nastavnika, poboljšavajući standarde za njihovu inicijalnu obuku kao i profesionalno usavršavanje u radu te unapređenje okruženja za učenje kako bi se osiguralo da učenici ovladaju ključnim kompetencijama neophodnim za učešće u ekonomiji zasnovanoj na znanju i postanu pokretači ekonomskog razvoja u budućnosti. Preduvjet da se BiH brže razvija i sustigne ekonomski razvoj zemalja širom svijeta je da obezbijedi obrazovanje koje zadovoljava potrebe tržišta rada. Ključ za tu transformaciju je u STEAM konceptu – nauke, tehnologije, inženjerstva, umjetnosti i matematike. On spaja znanja iz ovih oblasti u jednu, poučava učenike da kritički razmišljaju i pomaže im da razumiju svijet koji ih okružuje“, istakao je Peter Cronin, direktor Ureda za demokratizaciju USAID-a.
Tokom implementacije projekta TABLA, u saradnji s nadležnim ustanovama, postiglo se mnogo planiranih ciljeva vezanih za unapređenje inicijalnog obrazovanja nastavnika. Radilo se na unapređenju kompetencija nastavnika u obrazovnom procesu u 104 škole u navedenim područjima, a sve u cilju da se poboljšanjem njihovih kompetencija uvedu novi načini podučavanja koji će rezultirati boljim ishodima učenja. U tom smislu, 104 škole su dobile najsavremeniju STEAM opremu i laboratorije, a nastavnici koji su prošli obuku nastavljaju proces prenošenja znanja na svoje kolege.
Jill Jarvi, direktorica Projekta općeg obrazovanja (TABLA) u organizaciji Save the Children, istakla je da su upravo edukatori najvažniji resursi razvijeni u okviru TABLA projekta:
„Želim se zahvaliti svima njima za učešće u projektu TABLA u protekle tri godine, jer je naš uspjeh zapravo njihov uspjeh i bez njihovog značajnog doprinosa ne bismo mogli ostvariti svoje ciljeve. Svoje su znanje podijelili s drugima, primijenili nove vještine i implementirali nove aktivnosti, podržali kolege i razmijenili informacije jedni s drugima, a pritom povećali vlastite kapacitete i obnovili entuzijazam za učenje kod svojih učenika i kolega.“