spot_img

Nedavno objavljeno

NATAŠA MUSA: Prilika za oporavak domaćeg turizma

Prvo ime Fondacije Sarajevo Navigator, Nataša Musa, govori za Graciju o inicijativi “Odmori u BiH”, te kako su ona i njen tim odlučili zdušno priskočiti u pomoć posrnulom turističkom sektoru naše zemlje

Razgovarala Mersiha Drinjaković
Snimio Edin Hadžihasić

Fondacija Sarajevo Navigator je pokrenula nedavno inicijativu pod nazivom “Odmori u BiH” koja obuhvata cijelu državu i koja je rezultirala 7. jula lansiranom online platformom, osmišljenom kao marketinški kanal bh. turističke industrije. Fondacija Sarajevo Navigator se već 13 godina bavi razvojem i marketingom Sarajeva kao jedinstvene turističke destinacije, a u vremenu pandemije odlučili su da proaktivno reaguju i energiju usmjere i na druga turistička mjesta u BiH. Nataša Musa, direktorica Sarajevo Navigatora, u razgovoru za Graciju obrazlaže šta su sve u proteklih nekoliko sedmica intenzivnog obilaska Bosne i Hercegovine postigli i kakve plodove rada očekuju.

Otkud ideja za inicijativu Odmori u BiH?
– Reagirajući na ekonomske posljedice pandemije Covida-19, tim Fondacije Sarajevo Navigator odlučio je napraviti iskorak iz postojećih okvira i pokušati pružiti “prvu pomoć” posrnulom turističkom sektoru u BiH, koji je možda najviše pogođen pandemijom, jer je ona onemogućila kretanje ljudi. Turizam je ekonomska grana širokog spektra, unutar koje djeluju razni, međusobno povezani, ali i neovisni stakeholderi, poput hotelijera, ugostitelja, agencija, vodiča, prevoznika, prodavaca raznih proizvoda, pružatelja usluga povezanih sa turizmom, medija… Turizam je, zapravo, izvozna grana, jer uvozite gotov novac i turistima na samoj destinaciji prodajete razne proizvode i usluge. Naš tim se turizmom u Sarajevu bavi od 2006. godine, a još od sredine 90-ih organiziramo različite događaje, najvećim dijelom na prostoru destinacije Sarajevo. U trenutku izbijanja pandemije u BiH i zatvaranja granica radili smo na nekoliko projekata vezanih za destinaciju Sarajevo i uvidjevši kuda se stvari kreću, da će ova godina biti izgubljena za bh. turizam ukoliko se ne promijene fokus i principi rada, pokrenuli smo inicijativu Odmori u BiH.
Šta sve podrazumijeva ova inicijativa?
– U srži inicijative nalazi se inovativna web-platforma, koju je programirala ekspertska softverska kompanija sa kojom imamo ekskluzivni ugovor, Lampa Studio iz Sarajeva. Skupa smo napravili istinski marketinški kanal bh. turizma, mjesto prodaje i promocije bogate bh. turističke ponude. Pored web-platforme, tu je i niz drugih promotivnih, ali i aktivnosti na upotpunjavanju turističkih proizvoda, kao i aktivnosti na zagovaranju pokretanja određenih procesa, koji u konačnici imaju za cilj boljitak bh. turizma. Evidentno je da će se bh. turizam u narednom periodu morati osloniti na domaće i regionalne goste, našu dijasporu, kao i one hrabrije međunarodne turiste. Mijenjaju se navike, više će se putovati automobilom, manje avionom. Zato ćemo se morati najviše osloniti na ona emitivna tržišta udaljena do pet sati vožnje automobilom. Više se kupuje i preko interneta, svjesniji smo nego ikada da smo “osuđeni” jedni na druge i da nam niko neće pomoći ukoliko sami sebi ne pomognemo. Sve su to trendovi koje mi prepoznajemo i smatramo ih velikom prilikom da udarimo zdrave temelje oporavku bh. turizma, odnosno njegovoj ponovnoj izgradnji, ali ovog puta na temeljima održivosti. 
Ko čini vaš tim?
– Inicijalni tim čine Nedim Lipa, Enis Avdić i ja. Ali tu su i brojni drugi, uz naše ostale projekte povezani pojedinci i organizacije. Mi smo inicijativu i pokrenuli sa željom da u nju uključimo što više ljudi i organizacija povezanih s bh. turizmom. U proteklih mjesec dana smo proputovali našu zemlju uzduž i poprijeko, povezujući se sa ljudima sa kojima se može i treba raditi. Slobodno mogu reći kako danas iza inicijative Odmori u BiH stoje brojni pojedinci i organizacije koji vole tlo na kojem su ponikli i žele svako dobro bh. turizmu.

Kompletan tekst možete pročitati u Graciji 393, 10.7.2020.

Latest Posts

Raport

spot_img