Nedavno objavljeno

IRENA MILIČEVIĆ-VUKOJA: Jedna može puno, a zajedno možemo sve

U našoj zemlji nedavno je pokrenuta platforma Woman.Comm namijenjena uvezivanju i osnaživanju žena iz komunikacijske industrije kako u BiH tako i u regionu. Šta je zapravo Woman.Comm, otkriva nam Irena Miličević-Vukoja, direktorica marketinške agencije Prefix, čiji je ovo prvi veliki projekt

Razgovarala Lejla Lojo-Karamehmedović
Snimci Privatna arhiva

O Ireni Miličević-Vukoja vjerovatno ste do sada imali priliku čitati u magazinima i rubrikama o uspješnim poslovnim bh. ženama, koje se nikada nisu plašile uhvatiti u koštac s novim izazovima, nerijetko rizikovati, ali i konstatno učiti i pobjeđivati. Ova rođena Kreševljanka svoju je poslovnu karijeru gradila u vodećim regionalnim i bh. trgovačkim kompanijama, te je od pozicije pripravnika, uz dosta rada i odricanja, dosegla do rukovodeće pozicije u odjelu marketinga i PR-a. Irena je prošla jedan pravi udžbenički put učenja i napredovanja, a ove je godine sebi zadala novi izazov – vlastiti biznis. U marketinšku agenciju Prefix, koju je nedavno osnovala, utkala je svoje znanje, iskustvo, ali i snove i nadanja. S radošću nam je saopštila da je njen prvi veliki projekt Woman.Comm, platforma za uvezivanje i osnaživanje žena iz komunikacijske industrije. Ovog ljeta očekuju je brojne aktivnosti, a već sada ima velike planove i za 2023. godinu.

Nakon što ste više od 15 godina radnog iskustva stekli na rukovodećim pozicijama marketinga i PR-a u vodećim trgovačkim kompanijama, odlučili ste se za pokretanje privatnog biznisa. Šta je presudilo da baš u ovom trenutku otvorite marketinšku agenciju?
– Rad u velikoj korporaciji odlična je prilika za svakog tko želi da uči, jer svaki dan je drugačiji sa bezbroj prilika i izazova. U tijeku svog dugogodišnjeg rada imala sam priliku da učim od odličnih mentora, da se svakodnevno usavršavam kroz rad sa kolegama, poslovnim partnerima, kao i kroz niz edukacija u formalnoj i neformalnoj domeni. Volim dinamiku ovog posla i rad sa drugim ljudima jer smatram da svaki posao čini tim, jedan može puno, a zajedno možemo sve, to je u biti suština posla i života – zajedničko stvaranje. Često kažem da posao koji voliš i radiš ga s ljubavlju nije posao, već užitak, a ja ne znam i ne želim drugačije.
Uvijek ste znali šta vam je cilj i kuda idete dalje?
– Vodim se time da u svemu moramo imati cilj, jer ako ne znamo kuda smo krenuli, svaki će nas put tamo odvesti. Bez cilja sve je tumaranje u magli. Imala sam cilj i od pripravnika sam stigla do pozicije direktorice marketinga i PR-a, te uživala u dinamici i ljepoti stvaranja novih uspješnih kreativnih priča koje smo donijeli na tržište. Onda je život postavio neke nove ciljeve i odredio nove životne uloge koje su mi promijenile pogled na život, prioriteti su se počeli drugačije slagati, a odluke donositi na jedan novi način. Zadnjih pet godina bile su vrlo dinamične i na poslovnom i na privatnom planu. Sve to me je ojačalo, učinilo sigurnijom, javile su se nove želje i ciljevi, ali i hrabrost da napokon krenem raditi neke nove stvari o kojim sam razmišljala dugo, ali nikad za njih nije bio pogodan trenutak, ili nisam imala dovoljno hrabrosti. Prefix je san nastao iz ljubavi prema marketingu i komunikacijama u želji da otvorim neke nove horizonte, da unaprijedim sebe i doprinesem dodatnom razvoju komunikacijske industrije u BiH i regionu, te donesem nešto novo na tržište.
Prvi važniji projekt vaše agencije jeste Woman.Comm. Šta je, zapravo, Woman.Comm i koji je njegov cilj?
– To je jedan poseban projekt, posebno drag mom srcu. Naime, u svijetu se vodi velika borba za rodnu ravnopravnost u komunikacijskoj industriji. To je još “Mad Men” industrija jer žene čine jedva deset odsto menadžmenta. Za razliku od demokratski razvijenog Zapada, u našoj regiji, a posebice u BiH, žene vladaju ovom industrijom. Na čelu su većine agencija, vode marketinške odjele najvećih kompanija i medija. Otud i projekat Woman.Comm da ukazuje i slavi uspjehe žena u komunikacijskoj industriji i doprinese njenom oporavku i bržem razvoju kako bi u njoj žene mogle dodatno ostvariti svoje poslovne ciljeve i interese. Želja mi je da se kroz klub stalno razvijamo i napredujemo kako bismo našu komunikacijsku industriju u BiH učinili još uspješnijom, prosperitetnijom i profitabilnijom. Krećemo iz BiH i već se pripremamo za izlazak u zemlje regije. Klub članicama, ali i ostalim ženama iz komunikacijske idustrije, nudi niz aktivnosti: od mjesečnih webinara sa uglednim predavačima, gdje se trudimo da bude spoj osobnog razvoja i edukacije, pa do sportskog druženja kroz golf, tenis i trčanje.
Da se zaključiti da je ovo ljeto za vas itekako radno?
– Ljeto će biti zanimljivo. U julu smo održali dva događaja: najprije webinar sa Aidom Šabić na temu životnog balansa, a potom smo imali prvo druženje na golf terenu u Sarajevu koje je bilo ekskluzivno za članice Woman.Comm kluba. Tom prigodom članice su se okušale u igranju golfa, te uz iskusnog trenera savladale prve korake. Nakon časa golfa, Melisa Čengić, marketing, CRM & PR menadžerica brenda Porsche za BiH, nam je predstavila globalni projekt Porsche Grupe – program Shift čiji je cilj rušenje ukorijenjenih stereotipa o ženama, i sa velikom strašću na svim tržištima, na kojima je prisutan, gradi zajednicu posebnih, uspješnih, sposobnih žena koje svojim djelovanjem osnažuju i motivišu druge žene. U prvoj polovini augusta ćemo u poslovnoj zgradi kompanije Symphony na Trebeviću organizirati predavanje Saše Savića iz New Yorka. Saša je direktor medijske agencije Media.Com USA, najveće i najuspješnije medijske agencije u SAD-u. U istom tempu nastavljamo sve do 10. mjeseca kada ćemo godišnjom Woman.Comm konferencijom u Hotelu Hills (25. i 26. 10.) i svečanošću Woman.Comm of the year (25. 10.), dodjelom nagrada ženama koje su dale veliki doprinos radu i razvoju komunikacijske industrije (marketing, PR i mediji) u BiH, zaokružiti prvi ciklus naših aktivnosti i krenuti sa pripremom za novu godinu i ulazak u zemlje regije. Već sad se radujem svemu što nas čeka krajem ove i tijekom cijele naredne godine.

“Često kažem da posao koji voliš i radiš ga s ljubavlju nije posao, već užitak, a ja ne znam i ne želim drugačije”

Koliko je jedan ovakav projekt bio potreban u bh. komunikacijskoj industriji?
– Žene su veoma pozitivno odreagirale na klub od samog početka, te svakim danom raste broj članica, što definitivno pokazuje da nam je ovakav projekt kako komunikacijskoj industriji, ali i generalno ženama, trebao, jer uključuju se i žene koje nisu u komunikacijskoj industriji, ali razmišljaju o ulasku u istu. Pozitivna je reakcija i iz regije, jer već sada imamo više od 10 članica iz susjednih zemalja: Hrvatske, Srbije i Slovenije. Žene se međusobno povezuju, stvaraju se nove poslovne prilike i prijateljstva. Upravo ta edukacija kroz zabavu čini posebnost ovog kluba.
Spominjete regionalno uvezivanje, na koje konkretno zemlje mislite?
– Osim na aktivnostima kluba radimo i na planovima za 2023. jer želimo da početkom naredne godine uđemo u regiju: Hrvatska, Srbija, Slovenija i Crna Gora. Sjedište kluba će biti u BiH, dosta aktivnosti će biti zajedničko, kao što je webinar, jedna regionalna konferencija, a druženja i sport će biti razdvojeni za svaku zemlju, s tim da će benefit imati sve članice jer će imati priliku sudjelovati u druženju i sportu u svakoj zemlji u regiji. Očekivanja i planovi za 2023. su zaista veliki, ali sigurna sam da će postati jedna velika i uspješna priča.
Kada biste uradili vlastitu SWOT analizu – ne za agenciju, nego za sebe lično – šta biste naveli kao svoju snagu, slabost, mogućnost i prijetnju?
– Snaga: ustrajna, proaktivna, pouzdana, pravična. Slabost: tvrdoglava, često perfekcionista, emotivna, uvijek mislim da može bolje. Mogućnost: stalno učenje, inovativnost, kreativnost. Prijetnja: perfekcionizam, preveliko upuštanje u detalje i operativnost.
Na kraju nam otkrijte neke planove svoje agencije do kraja ove godine.
– Woman.Comm ide užurbano i do kraja godine nas očekuje dosta aktivnosti koje sam prethodno navela, a svakako, shodno inicijativi naših članica, uvijek postoji mogućnost za još novih aktivnosti kako u sportu tako u druženjima i predavanjima. Veliki fokus agencije, pored Woman.Comm, bit će rad s klijentima na temu employer brandinga i u narednom periodu postat ću i partner jedne velike agencije u segmentu employer brandinga za tržište BiH, čemu se veoma radujem. Slijede još neki novi projekti za koje sam sigurna da će biti itekako zanimljivi kako za javnost tako i za komunikacijsku industriju.

Gracija 425, august 2022.

Latest Posts

Raport

spot_img