Nestlé, najveća prehrambena kompanija na svijetu, objavila je finansijske rezultate za prvih šest mjeseci 2023. godine, s fokusom na:
- Organski rast dosegao je 8,7%, čemu su doprinijela brojna geografska područja i kategorije. Cijene su dosegnule 9,5%, što upućuje na značajnu inflaciju troškova. Stvarni interni rast (RIG) iznosio je – 0,8%.
- Ukupna prodaja porasla je za 1,6%, i to na 46,3 milijarde CHF (u istom periodu 2022. iznosila je 45,6 milijarde CHF). Devizni tečajevi smanjili su prodaju za 6,7%. Neto nabave imale su negativan učinak od 0,4%.
- Osnovna marža operativne dobiti (UTOP) iznosila je 17,1% te se povećala za 20 baznih bodova na izvještajnoj osnovi, kao i 30 baznih bodova u stalnoj valuti. Marža operativne dobiti (TOP) povećala se za 120 baznih bodova (na 15,9% na izvještajnoj osnovi), što odražava jednokratne stavke u prethodnoj godini.
- Dobit po dionici porasla je za 11,1 % u stalnoj valuti, kao i za 4,1 % na izvještajnoj osnovi, i to na 2,43 CHF. Zarada po dionici porasla je za 10,6 % (na 2,13 CHF) na izvještajnoj osnovi.
- Slobodni novčani tok povećao se za 1,9 milijardi CHF, i to na 3,4 milijarde CHF, što uglavnom odražava niže razine zaliha.
- Potvrđena je prognoza za cjelokupnu 2023.: očekujemo organski rast prodaje od 7% – 8% i osnovnu maržu operativne dobiti od 17,0% – 17,5%. Očekuje se da će dobit po dionici u stalnoj valuti porasti između 6% i 10%.
Mark Schneider (izvršni direktor kompanije Nestlé) komentirao je: „Slijedili smo naše strateške prioritete disciplinirano i fokusirano u brzo mjenjajućem potrošačkom okruženju. Na temelju postojanog rada u prvoj polovini godine, poboljšavamo naše izglede za rast organske prodaje u 2023. Potrošnja kod kuće nakon COVID-a se normalizirala, otklanjajući negativan uticaj na rast nekih naših kategorija. Out-of-home kanali i dalje bilježe snažan trend rasat. Za preostali dio godine, sigurni smo da ćemo ostvariti pozitivnu kombinaciju volumena i kombinacije proizvoda, poboljšanje bruto marže i značajan porast u marketinškim investicijama. Uz kontinuirano upravljanje porfoliom i optimizaciju, kao i nastavak provedbe naših incijativa održivosti dobro smo pozicionirani za rast i stvaranje vrijednost za naše dionike.“
Nestlé Bosna i Hercegovina
„Izuzetno sam ponosan i zahvalan bh. Nestlé timu čija je posvećenost i trud dovela do najvećeg organskog rasta u geografskim regijama Sjevernog Jadrana, koji iznosi 19,8%. Odlični rezultati – dvocifreni rast u šest kategorija uz Nutriton od preko 50% – pokazuju našu snažnu usredotočenost na postizanje sjajnih rezultata i odražava našu agilnost i posvećenost ispunjenju naše ambicije i nastavku dobrog trenda. Iza vrlo dobrih poslovnih rezultata stoje naši zajednički napori i strateške inicijative, uz NutriPlate preko Zdrava! Baka/Nana ima vodeću ulogu u proteklih šest mjeseci u ostvarivanju Nestlé ambicije u Bosni i Hercegovini. Gledajući u budućnost, uvjeren sam da ćemo uz našu zajedničku viziju i napore nastaviti da postižemo još veće uspjehe i osigurati da naše poslovanje ostane otporno na stalno mijenjajućem tržištu.” istakao je Laurentiu-Florin Dimitriu, generalni direktor kompanije Nestlé za Hrvatsku, Sloveniju i Bosnu i Hercegovinu.
Grupna prodaja
Organski rast iznosio je 8,7%. Cijene su dosegnule 9,5%, što pokazuje uticaj inflacije troškova tokom posljednje dvije godine. RIG je iznosio -0,8%, pri čemu je oko 60 baznih poena bilo negativno pogođeno akcijama optimizacije portfolia. Rast je bio širokog spektra u većini geografskih područja i kategorija.
Kad je riječ o kategorijama proizvoda, proizvodi Purina PetCare najviše su pridonijeli organskom rastu, i to zahvaljujući brendovima Purina ONE, Purina Pro Plan i Friskies, koji su zabilježili dvocifreni rast. Prodaja kafe nastavila je rasti visokom jednocifrenom stopom i registrovan je pozitivni rast prodaje za sve brendove. Konditorski proizvodi zabilježili su dvocifreni rast, među kojima se posebno ističe brend Kit Kat.
Kad je riječ o kanalima, organski rast maloprodaje ostao je snažan i iznosio je 8,0%. Prodaja povezana s e-trgovinom porasla je za 13,5% te je dosegnula 16,7% ukupne prodaje Grupe. Organski rast out-of-home kanala iznosio je 17,1%.
Zona Evropa
Organski rast iznosio je 8,9% (uz cijene od 11,3%). RIG je iznosio –2,4% s obzirom na visoku bazu za poređenje u posljednje dvije godine i mjere povezane s optimizacijom portfolia. Rast u evropskom području bio je podržan cijenama, snažnim razvojem prodaje za e-trgovinu i stalnim rastom za out-of-home kanale. Područje je zabilježilo povećanje tržišnog udjela u pogledu hrane za kućne ljubimce, konditorskih proizvoda i prehrane za dojenčad.
Prognoza za 2023. godinu
Potvrđena je prognoza za cjelokupnu 2023.: očekuje se organski rast prodaje od 7% – 8% i osnovna marža operativne dobiti od 17,0% – 17,5%. Očekuje se da će dobit po dionici u stalnoj valuti porasti između 6% i 10%.