Nedavno objavljeno

Upcycling kao sve popularniji modni trend Evropljana

Priredila: Tamara Mayer

Već odavno prerada starih stvari u nove predmete nije pitanje štednje i neimaštine. Upcycling je 20-godišnji trend u kojem naizgled bezvrijedni otpadni proizvodi dobivaju novu svrhu. Sve više je brendova koji nastaju na temelju njegovog razvijanja, a korištenje ovih proizvoda tipično je za mlade ljude višeg društvenog sloja, razvijene svijesti o problemima okoline u kojoj živimo, koji žele i na taj način dati svoj doprinos očuvanju mikro i makrokosmosa u kojem žive. Upoznajmo neke od brendova.

Freitag

Jedan od pionira ovog trenda je švicarski brend Freitag (freitag.ch). Njihov proizvod su torbe i tašne od starih kamionskih cerada. Freitag torbe su postale statement aksesoar evropskih studenata. Sada pod etiketom F-Abric proizvode i radnu odjeću od platna kojeg su sami razvili kao dio No Waste koncepta, od potpuno prirodnog i razgradivog materijala, proizvedenog u Evropi.

Upcycling WohnART

Michael Lepple iz Upcycling-Wohnarta (upcycling-wohnart.de) predstavlja svoj kreativni namještaj napravljen od starih paleta u shabby chic stilu. Dobro očuvane palete kriju u sebi zaista veoma raznovrsne mogućnosti i mogu se nabaviti relativno jeftino.

Tjuub

Probušena guma od bicikla dobija novu primjenu. Brandenburška kompanija Tjuub (tjuubdotinfo.wordpress.com) nabavlja probušene unutrašnje gume za bicikle od lokalnih trgovaca biciklima i prerađuje ih u modne dodatke, pri čemu je svaki unikat, baš kao i kod Freitaga.

Gabarage

I na internetu i u bečkom izložbenom salonu Gabarage Upcycling Designea (gabarage.at) pronaći ćete kreacije raznih dizajnera u obliku namještaja, lampi, torbi, nakita i modnih dodataka. Njihov moto glasi: “Svemu u životu treba pružiti drugu šansu”. Fotelje i vatrogasna crijeva postaju ljuljačke, pokretne stepenice postaju sofe, cerade postaju ruksaci i torbe, knjige postaju taburei, kreativni nakit izrađuje se od raznih starih materijala. Nagrađivane dizajnerske komade izrađuju u fabrici ljudi kojima je teže naći posao na tržištu rada i koji su obučeni i kvalifikovani u društveno integrativnim preduzećima.

Milch

Bečka dizajnerica Cloed Baumgartner stvara održivu i etičnu odjeću sa svojom modnom markom Milch (milch.tm). Materijal se proizvodi također u Beču, jer je jedan od postulata moderne održive agende i skraćivanje lanaca isporuke. U trenutnoj međusezonskoj kolekciji HOSEN.SHIRT.KLEIDUNG, Milch je transformirao klasična, odbačena muška odijela u modu za žene i muškarce. Muške pantalone i košulje su reciklirane u haljine, suknje, prsluke, kape i modne dodatke. Visokokvalitetne sirovine učinile su kolekciju klasičnom i elegantnom, a inovativan dizajn privlačnom i modernom.

Gracija 428, novembar 2022.

Latest Posts

Raport

spot_img