Nedavno objavljeno

LEJLA DEDIĆ: Od BBC-ja do Al Jazeere Balkans

Povodom petogodišnjice postojanja Festivala dokumentarnog filma Al Jazeere Balkans AJB DOC, selektorica Lejla Dedić prisjeća se njegovih početaka te između ostalog govori o svom primarnom producentskom poslu i velikoj ljubavi koju gaji prema dokumentarnoj formi

Razgovarala Mersiha Drinjaković
Snimio Kemal Softić / Spektroom

Kad u nečijoj biografiji stoji rad za BBC i za Al Jazeeru, onda to svakako govori o nesvakidašnjoj energiji. Lejla Dedić je Konjičanka koja je spletom ratnih okolnosti završila u Velikoj Britaniji. Energična, sposobna, pametna i spremna da iskoristi priliku i usvoji sva znanja koja može, Lejla je 1995. diplomirala na Univerzitetu South Bank u Londonu na temu “Mediji i društvo”, što joj je otvorilo vrata medijske industrije u kojem sad broji više od dvije decenije iskustva. Talentom i trudom izborila se za mjesto u World Service Trustu, sada poznatom kao BBC Media Action, razvojnoj dobrotvornoj organizaciji jednog od najuglednijih televizijskih sistema na svijetu. Ipak, priliku da se pridruži timu Al Jazeere Balkans, po njenom otvaranju 2011. godine, nije mogla propustiti. Počela je raditi u Programskom odjelu ove regionalne televizijske kuće kao producentica za akviziciju i koprodukciju. Već 11 godina Lejla i njene kolege, u prvom redu Sead Kreševljaković i Đani Hasečić, rade odličan posao: zahvaljujući njima, na Al Jazeeri Balkans gledamo sjajne dokumentarne filmove i desetine serijala iz ovog žanra. Istovremeno, ovaj vrijedni tim radi na koprodukciji dokumentaraca koji završavaju u vrhovima nagrađenih regionalnih i evropskih festivala.
Zahvaljujući direktoru i idejnom tvorcu AJB DOC-a, Edhemu Foči, Lejlina ljubav prema dokumentarnoj formi, uz njeno raskošno znanje i iskustvo, pretočila se u još jedan poduhvat: pet godina je selektorica Festivala dokumentarnog filma Al Jazeere Balkans.

Kako je iz vaše perspektive izgledao prvi AJB DOC?
– U prvom izdanju AJB DOC-a, jedna od članica žirija, Karin Hayes, izjavila je da joj se čini kako je to deseto izdanje festivala, a ne prvo. Po kvaliteti filmova, organizaciji, gostima i punim salama. Pun pogodak!
Jeste li ikad probali izračunati koliko vremena godišnje provedete gledajući dokumentarce?
– Moram priznati da je to malo teško izračunati. Pored 300 naslova koje godišnje dobijemo za festivalsku selekciju, tu su naslovi koje gledam za otkup za AJB, zatim koprodukcijski projekti, serije, razni rough cuts koji stalno pristižu na mejlove, gledanje filmova na ostalim festivalima… Puno, puno je to sati.
Festival je tu, filmovi odabrani, šta vi radite kad sve otpočne?
– Ove godine smo pozvali autore iz sve tri selekcije. Nama su autori i publika na prvom mjestu. Svi selektovani filmovi se otkupljuju za AJB, a tu smo da čujemo i za nove naslove i projekte. Također, selektori AJB DOC-a dodjeljuju Programsku nagradu AJB-a za film iz takmičarske selekcije. Ove godine imamo i novu platformu, Industry days, koju radimo u saradnji sa kanalom Al Jazeera Documentary. Svi učesnici ove platforme kao i specijalni gosti bit će također prisutni. Paneli, sastanci, networking i druženje.

“Ove godine imamo i novu platformu, Industry days, koju radimo u saradnji sa kanalom Al Jazeera Documentary”

Koliko se vaš posao na Al Jazeeri i posao na festivalu preklapaju?
– Rekla bih da se oni više nadopunjuju, jer AJB DOC je produkt koji je nastao jednim prirodnim putem nakon sedam godina emitovanja Al Jazeere Balkans – prvog regionalnog news kanala.
S kim najviše radite, ko je u vašem timu?
– Programski odjel je odjel iz kojeg dolazim te najviše sarađujem sa kolegama Seadom Kreševljakovićem, koji je commissioning producent, i Đanijem Hasečićem, Head of Reversioning. Usko sarađujem sa reversioning producentima, montažerima, kreativnim timom Grafika i dizajn, prevoditeljima, lektorima. To je kad gledamo priču sa strane AJB-a. S festivalske strane, koja je aktivna kroz cijelu godinu, isti ovi timovi su stalno sa nama, kao i producentica festivala Nejra Kozarić, zatim PR i marketing tim. Blisko sam sarađivala ove godine na novoj Industry platformi sa producenticom Idom Makarević. Ništa bez IT tima! U jako bliskoj saradnji smo s našim finansijskim i administrativnim odjelom. Jedni bez drugih ne možemo. I naravno, naši direktori: Edhem Fočo i Tarik Đođić.
Obišli ste brojne festivale dokumentarnog filma, kako to izgleda na godišnjem planu?
– Festivali koji se isključivo bave dokumentarnim filmom su tokom cijele godine. Prvi koji posjetim je Filmski festival u Trstu, zatim ide ZagrebDox, pa One World u Pragu… i tako sve do kraja godine. Jako puno pažnje se posvećuje dokumentarnom filmu u njegovoj finalnoj formi kroz razne žanrove i selekcije na ovim festivalima kao na samom razvoju doku-filma.
Šta je vaše najupečatljivije producentsko iskustvo na kojem ste radili?
– To mi je isto kao da me pitate koji mi je film ostavio najveći dojam. Jako teško za odgovoriti. Samo raditi za ove dvije velike svjetske kuće je dovoljno. Ima i projekata na koje sam jako ponosna, a jedan od njih je festival AJB DOC.

Gracija 426, septembar 2022.

Latest Posts

Raport

spot_img