Nedavno objavljeno

spot_img

DAMIR ŠLOSEL: U svakom poslu i u svakom uspjehu ključnu ulogu imaju ljudi

Već 15 godina je Damir Šlosel čovjek s dvije adrese: zagrebačkom i sarajevskom. Za Zagreb ga vežu obitelj i prijatelji, a za Sarajevo kompanija dm u BiH, na čijem je čelu proteklih deceniju i po

Razgovarala Mersiha Drinjaković

Direktor dm-a u BiH Damir Šlosel u septembru ove godine obilježava dva posebna jubileja: 25 godina rada u koncernu dm drogerie markt, od čega je prvih deset godina proveo u dm Hrvatska, a narednih petnaest godina u dm BiH. Ispričao nam je kako je, uprkos obiteljskoj tradiciji okrenutoj prosvjeti, krenuo u druge vode. “Familija Šlosel već četiri generacije je u prosvjetnim vodama, a i sam sam bio krenuo tim stopama, ali put me ipak odveo u drugom pravcu”.

Kako su izgledali vaši radni počeci?
– Radno iskustvo počeo sam sticati kao učitelj, a potom i kao mentor studentima u Zagrebu. Ipak, želja za novim izazovima, stalnim učenjem i izvanredna perspektiva za stvaranje nove karijere, koju mi je 1996. pružio dm, dovelo me je najprije u IT sektor. Već nakon pola godine preuzeo sam poziciju menadžera ekspanzije, što je utjecalo na moj daljni profesionalni razvoj i pravac u kojem je krenula moja karijera. U tih sam nepunih deset godina sve do prelaska u dm BiH otvorio više od 50 prodavnica dm-a u Hrvatskoj i sudjelovao u stvaranju uspješne poslovne priče na tom tržištu. U konačnici to me je 2006. dovelo i do BiH, budući da sam sudjelovao prekograničnoj ekspanziji dm-a i ulasku na bh. tržište.
Čime se rukovodite u poslovnoj filozofiji?
– U septembru ove godine navršit će se punih 25 godina mog rada u koncernu dm drogerie markt, od čega sam prvih deset godina proveo u dm Hrvatska, a narednih petnaest godina, tj. od samog početka rada sam tu u dm BiH. Vjerujem da u svakom poslu i u svakom uspjehu ključnu ulogu imaju ljudi. Stvaranje takvog okruženja i uvjeta u firmi u kojem svaki pojedinac ima priliku za vlastiti rast i razvoj i da kroz ostvarenje tog razvoja može na najbolji način unapređivati i kolektiv u kojem radi i svoje suradnike, u osnovi je dm filozofije. Osobno sam se duboko identificirao upravo s tim načelom i sveukupno moje djelovanje bazira se upravo na njemu.
Kad pogledate na 2021. – šta vam je najviše ostalo u sjećanju?
– Počet ću sa nečim vrlo osobnim, a to je vjenčanje moje kćerke Petre prošlog oktobra, nakon jednogodišnje odgode zbog epidemioloških mjera. U poslovnom smislu to je svakako obilježavanje petnaest godina uspješnog rada dm-a na bh. tržištu, a osim toga, vjerujem da se tu ne razlikujem od Vas ili većine ljudi na svijetu – korona virus. Njegov razoran učinak na čovjeka i cjelokupnu zajednicu je obilježio i proteklu 2021. u svakom pogledu.
Kako je dm prolazio kroz nove normalnosti, šta vam je bilo u fokusu?
– Modeli poslovanja mijenjali su se odnosno prilagođavali novonastaloj situaciji, no naša filozofija poslovanja je ostala ista: kupac, zaposlenik i poslovni partner su na prvom mjestu. S tim u vezi od početka pandemije, zdravlje – fizičko i psihičko –zaposlenika i kupaca nam je bio prioritet. U 2020., naročito u prvim mjesecima pandemije, nastojali smo osigurati dovoljne količine robe, unatoč otežanom uvozu, kako bi potrebe naših kupaca bile zadovoljene. Također, više nego ikad nam je važna bila kontinuirana i intenzivirana komunikacija s kupcima, kako bi znali da smo tu za njih. U drugoj godini pandemije, kada su se prilike u kontekstu radnog vremena prodavnica i nabavke robe stabilizirale, nastojali smo aktivnosti za kupce koje su uslijed restriktivnih mjera otkazane prilagoditi i ponuditi u drugim formatima.

“Jedno od priznanja na koje sam posebno ponosan, a koje smo i ove godine po osmi put dobili – jest da smo najpoželjniji poslodavac u Bosni i Hercegovini”

Znamo da ste brižljivo i konkretno vodili računa o zaposlenicima, kao i dosad – na koji način je ta pažnja bila izražena u protekle dvije godine?
– Jako ste dobro definirali naš odnos prema zaposlenicima – on je uvijek konkretan. U periodu pandemije, iako je situacija osobito na početku bila neizvjesna, zadržali smo dobre prakse i uveli nove. Kada govorimo o financijskom aspektu, nastavili smo isplate trinaeste i četrnaeste plate to jest regresa i božićnice u punom iznosu plate zaposlenika umanjenom za topli obrok i prijevoz. Kako su zaposlenici zbog pandemije bili izloženi fizičkim, psihičkim i financijskim izazovima, nagradili smo ih posebnim novčanim bonusom, u ukupnom bruto iznosu nešto većem od 700.000 KM. Lani, povodom jubileja, isplaćena je i jubilarna nagrada svim zaposlenicima, ekvivalentno godinama provedenim u dm-u. Kada govorimo o nefinancijskoj podršci zaposlenicima, učinili smo dostupnijom uslugu stručnog psihološkog savjetovanja te im omogućili od početka pandemije da ovu vrstu podrške mogu dobiti i putem telefona ili online.
Kakvim se uspjesima i postignućima možete pohvaliti u 2020. i 2021.?
– U obje navedene godine, dm je zadržao poziciju drogerijskog lidera na bh. tržištu. Nastavili smo širenje naše prodaje mreže koja je u protekle dvije godine narasla za sedam novih prodajnih objekata, a obzirom na novonastale okolnosti, dio asortimana smo kupcima ponudili već 2020. i putem e-Shopa na platformi BH Pošte. Iako su se prioriteti promijenili te je na prvo mjesto došla zaštita kupaca i zaposlenika te očuvanje stabilnog poslovanja, nismo odustali od svojih uobičajenih aktivnosti, naročito u području društveno odgovornog poslovanja. Prošle godine proslavili smo 15 uspješnih godina poslovanja dm-a u BiH, a sve naše dobre prakse nagrađene su i posebnim priznanjima. Tako smo zadržali naslov Najpoželjnijeg poslodavca te smo dobili i posebno priznanje DOBRO za inovativan pristup razvoju filantropije Fondacije Mozaik, koje nam je znak da dobro i predano radimo na unapređenju kvaliteta života na području BiH.
Na koji način ste pokazivali društvenu odgovornost kad je riječ o humanitarnim aktivnostima?
– Nastavili smo tijekom protekle dvije godine provoditi uobičajene kampanje iz ovog segmenta poput Giving Friday – podrška radu narodnim kuhinjama, Feel Good – podrška bh. poduzetnicama, ZAJEDNO za bolje sutra – podrška domaćim proizvođačima. Usmjerili smo dio sredstava i za podršku borbi protiv koronavirusa putem donacije zaštitne opreme, kao i dva respiratora – anesteziološka ventilatora Primus, njemačkog proizvođača Dräger, s pratećom opremom ukupne vrijednosti 36.600 eura. Organizacijom dm Ženske utrke, u prilagođenom formatu, u kojoj je učešće uzelo više od 3.000 trkačica širom BiH, pokrenuli smo kampanju podrške razvoju dječijeg i omladinskog sporta. Više od 17.000 KM donirali smo na adrese 13 sportskih udruženja i klubova za djecu i mlade.


Šta je novo na policama dm-a kad je riječ o bh. proizvodima – znamo da polažete mnogo na poticaje malim domaćim privrednicima i poduzetnicima?
– Kontinuirano radimo na razvoju asortimana u korist domaćih proizvoda, kako redovnim uvrštavanjima u ponudu, tako i putem već dobro poznate kampanje {ZAJEDNO} za bolje sutra. Suradnja s domaćim proizvođačima bila je ključna u prvim mjesecima pandemije, kada je bilo teže nabaviti i uvesti s drugih tržišta sredstva za zaštitu i dezinfekciju. Tada su domaći brendovi bili spremni prenamijeniti proizvodnju te odgovoriti na trenutne potrebe dm kupaca, zahvaljujući dobroj suradnji i fer odnosima prema partnerima. U 2020. smo uputili poziv domaćim proizvođačima da prijave proizvode na spomenutu inicijativu {ZAJEDNO} za bolje sutra. Stiglo je 66 prijava koje su zadovoljile uvjete, od kojih je u konačnici odabrano 15 bh. proizvođača i njihova 44 proizvoda: od inovativnih proizvoda za mame i bebe, handmade nakita, prirodnih proizvoda za njegu tijela, proizvoda za njegu lica te različite prehrambene proizvode. Ono što daje dodatnu vrijednost ovoj kampanji je da proizvođači dobiju i stručno savjetovanje te mentoring kada je u pitanju uvrštavanje proizvoda u trgovački lanac, kao i potpunu marketinšku podršku.
S kakvim planovima kad je riječ o BiH ste ušli u 2022.?
– Na godišnjoj konferenciji za medije u novembru 2021. najavili smo nove projekte i želju da zajedno s kupcima još snažnije idemo putem digitalizacije. Najavljeno smo već počeli ostvarivati te smo ovog januara javnosti i kupcima predstavili novi program lojalnosti active beauty. Ponosno mogu istaći da smo prvi u dm koncernu i prvi u BiH sa u potpunosti digitalnim programom lojalnosti koji se realizira putem mobilne aplikacije. Osim noviteta u domenu digitalizacije, kojih će do kraja godine biti još, ukupna planirana ulaganja u ovoj godini su nešto veća od 10 miliona KM, a poslovnu godinu planiramo zaokružiti s mrežom od ukupno 85 dm prodavnica.
Active beauty, putem mobilne aplikacije postaje sve popularniji – na koje sve pogodnosti će kupci nailaziti?
– Tako je, priznat ću i iznad naših očekivanja, aplikaciju je u prvih deset dana preuzelo i počelo koristiti više od 70.000 naših kupaca. Mnogo je pogodnosti koje ova aplikacija nudi. Osim redovnog sakupljanja bodova prilikom svake kupovine, dodatnu vrijednost donose online kuponi s višestrukim bodovima, čija se ponuda ažurira svaka dva tjedna. Uvođenjem active beauty programa lojalnosti, cilj nam je bio ne samo nagraditi vjernost kupaca, nego učiniti to što jednostavnije i transparentnije. Tako je putem aplikacije uvijek moguće steći uvid u bodovno stanje te znati koja je to protuvrijednost u novcima. Na osnovu toga, kupac može donijeti odluku kada i koliko bodova želi iskoristiti za plaćanje, a važno je napomenuti i da bodovi traju tri godine te da nema kratkoročnih obračunskih perioda.
Kako je vama lično protekao izazov s koronavirusom – kako i koliko vodite drugačiji život nego prije?
– Veliki je izazov bilo “na daljinu” rukovoditi kompanijom – što se desilo u periodu najčvršćeg lockdowna, međutim i to se pokazalo kao izuzetna prilika za korištenje novih tehnologija i oblika suradnje i sve je prošlo i prolazi u najboljem redu. Tridesetak puta sam se testirao na korona virus kako bih mogao putovati vikendom u Zaprešić dok nisam dobio EU covid potvrdu na temelju cijepljenja, što mi i danas olakšava putovanja. Ono što nedostaje su živi kontakti sa širom familijom, prijateljima, poslovnim suradnicima i taj manjak socijalne interakcije najveća je nedaća i negativna posljedica ove pandemije.

Gracija 419, februar 2022.
spot_img

Latest Posts

spot_img

Raport