Nedavno objavljeno

NARCISA CVITANOVIĆ: Produkcija u službi umjetnosti i aktivizma

Producentici Narcisi Cvitanović dosadašnju karijeru obilježile su dvije umjetničke kuće: Udruženje Kontakt, čiji teatarski projekti podstiču pozitivne društvene promjene, te produkcijska kuća Deblokada, iz koje je izašao bosanskohercegovački kandidat za Oscara i njen najzahtjevniji zadatak – film Quo Vadis, Aida?

Napisala Mersiha Drinjaković
Snimila Imrana Kapetanović

Da li ste znali da iza filma Quo vadis, Aida? Jasmile Žbanić, te predstava Osramoćeni Dine Mustafića, Nigdje nikog nemam Albana Ukaja i Djeca sunca Selme Spahić stoji predan rad producentice i izvršne producentice Narcise Cvitanović? Ova 42-godišnja Sarajka je i predsjednica Udruženja Kontakt, gdje se bavi pozorišnom produkcijom i zadacima koje iziskuje čelna pozicija, a u produkcijskoj kući Deblokada najviše radi na poslovima izvršne produkcije, kastinga i promocije.
“Ima dana kada uveče ne znam ni kako se zovem, ni šta sve radim, ni da li sam završila sve obaveze, jer sam posljednju godinu bila i nastavnica online nastave, voditeljica produženog boravka i školska pedagoginja – u kući, naravno”, kroz smijeh govori Narcisa.

Od banke do festivala

Iako je radno iskustvo sticala u bankarskom sektoru, a onda i u američkoj humanitarno-razvojnoj agenciji CRS, strast je pronašla u svijetu produkcije. Prvi se put u ovom zanimanju okušala 2010. godine, na Festivalu igre za djecu i omladinu u Bosanskom Petrovcu, da bi potom bila angažovana na projektima MESS-a, East West Centra i SARTR-a.
Ovih dana je sretna i ponosna zbog jedne važne obljetnice: naime, Udruženje za podsticanje i istraživanje izvedbenih umjetnosti u BiH “Kontakt” obilježava deset godina rada. “Osnovan je iz entuzijazma, strasti i želje njegovih članova i članica, pozorišnih i filmskih radnika i radnica, da formiraju slobodan stvaralački prostor čija je osnovna ideja da kroz umjetnost podstiču pozitivne društvene promjene i hrabro govore o tabu temama našeg društva”, kaže Narcisa. Umjetnici i saradnici ovog udruženja, među kojima su Dino Mustafić, Selma Spahić, Nermin Hamzagić i Alban Ukaj, rade upravo to: kroz teatarske produkcije progovaraju o najrazličitijim temama i pojavama današnjice. Kontakt je implementirao projekte koji se suočavaju s radikalnim ideologijama i ističu odgovornost kulture za uspostavljanje vrijednosti u društvu koje se protivi bilo kojem obliku diskriminacije. “Jako nam je važan građanski aktivizam, želimo potaknuti na kritičko razmišljanje, da se ljudi okrenu oko sebe i pogledaju svijet u kojem žive i počnu da ga mijenjaju.” Samo Narcisa i njezine kolege iz Kontakta znaju koliko je rada i truda uloženo da bi se došlo do deset godina postojanja, uprkos svim preprekama. “Kod nas je nezavisna kulturna scena još uvijek nerazvijena, oslanja se na sredstva donatora i nemamo dugoročno osigurane prihode. Svi znamo da je podrška države minimalna ili nikakva. Da bi udruženje funkcionisalo i ostvarivalo ciljeve, potrebno je stalno planirati nove projekte, načine finansiranja, održavati kontakte i stvarati nove, poticati saradnje, biti produkcijski kreativan.”

Mali, ali efikasan tim

Produkcijskoj kući Deblokada, koju su osnovali supružnici Jasmila Žbanić, rediteljica, i Damir Ibrahimović, producent, Narcisa se pridružila 2014. i to baš u vrijeme kad je Jasmilin film Otok ljubavi prikazan na Locarno Film Festivalu. Uz njih, tu je i producent Mirza Hamzić. “Mali smo tim, ali efikasan”, govori Narcisa Cvitanović. “Deblokada za mene predstavlja poligon za poticanje kreativnosti, sticanje znanja, vještina i širenje vidika. Dragocjena su i jedinstvena iskustva koja sam stekla radeći na pripremi i realizaciji filma Quo vadis, Aida?, njegovoj premijeri na festivalu u Veneciji i u Memorijalnom centru Potočari, kao i tokom kampanja za nagrade Oscar i BAFTA”, kaže Narcisa te dodaje da joj se nekad čini da filmski radnici postižu nemoguće, pogotovo radeći u vremenu pandemije kad ni u normalno doba nije bilo lako snimati film.

“Dragocjena su i jedinstvena iskustva koja sam stekla radeći na pripremi i realizaciji filma Quo vadis, Aida?, njegovoj premijeri na festivalu u Veneciji i u Memorijalnom centru Potočari, kao i tokom kampanja za nagrade Oscar i BAFTA”

Najzahtjevniji zadatak u karijeri joj je upravo rad na Quo vadis, Aida? – najvećem Deblokadinom projektu, koji je trajao nekoliko godina. “Ovaj film je nastao zahvaljujući ogromnoj hrabrosti, trudu, upornošću i želji. Stvaralački put je bio veoma zahtjevan, prije svega za Damira i Jasmilu. Neću ulaziti u detalje, ali oboma kapa do poda.”
Sa Jasmilom Žbanić je od početka saradnje našla zajednički jezik, budući da dijele slične svjetonazore. “Saradnja s Jasmilom je uvijek intenzivna i kreativna. Cijenim hrabre i vrijedne ljude, a Jasmila je neustrašiva u borbi za istinu i pravdu. Njena ostvarenja ne daju lažne nade, već suočavaju.”
Vrijedno je Narcisa s Jasmilom radila i proteklih sedmica kako bi na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu 22. juna bilo upriličeno otvorenje umjetničke instalacije “Žilet-žica simfonija”, čija je autorica upravo Jasmila. Tokom jula i augusta slijede reprizne izvedbe predstave Osramoćeni u Botaničkoj bašti Zemaljskog muzeja, sve u produkciji Kontakta. A što se tiče Deblokade, trenutno rade na realizaciji dokumentarca o Emeriku Blumu. Imaju i druge projekte u planu, kaže Narcisa, ali je još rano o njima govoriti.

Gracija 412, juli 2021.

Latest Posts

Raport

spot_img