NaslovnicaMODAMODNI TREND GENERACIJE Z: Zubni nakit

MODNI TREND GENERACIJE Z: Zubni nakit

Dentalni ukrasi su posljednji u nizu trendova za kojima luduje generacija Z, ali oni imaju i svoju istoriju koja seže mnogo dalje nego današnji tinejdžeri

Priredila Elma Tahirović

Zubarska ordinacija je za mnoge uglavnom “bolničko” mjesto – izvor bola i nelagode. Ali, slično modi, ova grana zdravstva uvijek je imala naglasak na estetici. Društvene mreže također su lijep osmijeh nedvosmisleno učinile oružjem. Stoga ne iznenađuje da mladi ne žele samo blistavi osmijeh već i ukrase kojima će privući pažnju. Drago kamenje, zlatne krunice ili dekorativne zubne navlake poznate kao grillz samo su neki od ukrasa. Ukoliko se navlake od platine ili dijamanata čine pretjeranim – ili preapsurdnim – onda će raznobojni Swarovski kristali ili privjesak od 14-karatnog zlata biti suptilniji modni izraz.

Od Etrušćanki do repera

Dok omladina pomenuti stil povezuje sa blještavilom 90-ih, ova dekorativna praksa zapravo seže do drevne civilizacije. Bogate Etrušćanke, koje su na području Italije živjele od 800. do 200. prije naše ere, smatraju se prvima koje su nosile ono što danas zovemo grillz. Zlatna navlaka stavljala se na namjerno uklonjene prednje zube, kao znak statusa. Maye su također usvojili svoju verziju dentalne kozmetike. Od 300. do 900. godine, kraljevski pripadnici Maja bušili su rupe u zubima te ih punili žadom i dragim kamenjem ne bi li unaprijedili izgled i društveni status. I druga društva, od Švedske do Filipina, okrenula su se uljepšavanju kako bi se na taj način bolje povezala između sebe, ali i sa višim bićima. Odvojeni vremenom i prostorom, ljudi su dokazali da su sličnim modifikacijama tijela željeli da poboljšaju svoj izgled.

Kroz historiju, zajednice su koristile ono za šta se vjerovalo da su arhaični asesoari, a u nekim društvima su se čak i zadržali. Indijanski migranti sa Zapada podigli su im popularnost u Americi. Ali tek tokom 1980-ih, pomenuti modni dodaci našli su svoje mjesto u američkoj popularnoj kulturi.
Zlatne zube zamijenile su dekorativne zlatne navlake, jer ljudi više nisu prihvatali pokrivanje zuba samo iz nužde, već i da bi pokazali svoje bogatstvo. Flava Flav i Big Daddy Kane dvije su značajne rep ličnosti koje su ukrasnim zlatnim navlakama dale značaj tokom 80-ih.
Godine 2005., popularnost im raste nakon što je Nelly objavio hit “Grillz”, sa pratećim muzičkim video klipom u kojem su zlatne navlake u krupnom planu. Od tada, ovaj vid ukrašavanja našao se u ustima mnogobrojnih muzičara, različitih žanrova, među kojima su Kanye West i Miley Cyrus. U Parizu čak postoji i zubni atelje za bogate i slavne, a dizajnerica nakita Dolly Cohen posebno je popularna među zvijezdama, te su joj klijenti Rihanna, Drake, Madonna, Beyoncé i mnogi drugi.
Ukrasi za zube zaštitni su znak za muzičku scenu, posebno rep i hip hop, ali su se proširili i na mainstream kulturu poznatih i slavnih. Manekenke Hailey Bieber, Kendall Jenner i Adwoa Aboah samo su neke od poznatih ličnosti koje su primjećene sa dragim kamenjem u ustima. Svedeni, ali i dalje opulentni zubni nakit slavnima služi kao asesoar za svaki dan, ali i kao efekat iznenađenja na crvenom tepihu.

Odobrio TikTok

Kada je riječ o masama, umjetnost ukrašavanja zuba dobija novi zamah. Ovoga puta, on je u rukama Z generacije. Trend, odobren na Tik Toku, podržali su neki od najistaknutijih učesnika ove platforme. Iako se ne savjetuju, nekoliko “uradi sam” video snimaka već kruži društvenim mrežama.

“Ukrasi za zube zaštitni su znak za muzičku scenu, posebno rep i hip hop, ali su se proširili i na mainstream kulturu poznatih i slavnih”

S obzirom na to da je riječ o još jednom načinu da se istakne lični stil, tinejdžeri su objeručke prihvatili zubne ukrase. Za razliku od prijašnjih generacija, koje su imale zadovoljstvo da uokolo paradiraju sa aparatićima, trakicama za kosu, te s bezbroj narukvica, generacija Z je čak i aktivnost poput odlaska zubaru pretvorila u način da se izrazi. Estetski ugodne alternative zamijenile su tradicionalno iskustvo u zubarskoj ordinaciji – neke čak prodaju naljepnice za uljepšavanje zubnih pomagala.
Bilo da ste u potrazi za privremenim zubnim ukrasima ili nešto trajnijim rješenjem, dizajneri specijalisti će osmijeh učiniti blistavijim nego ikad. S obzirom da ovaj neobični trend uljepšavanja dobija na popularnosti, Z generacija je zaslužna za njegovo moderno oživljavanje.

Možda vas zanima

Nedavno objavljeno