Nedavno objavljeno

Edukacija „Online nastava uz MS 365“ olakšala rad u virtuelnim učionicama za 2300 nastavnika i nastavnica

Situacija izazvana pandemijom bolesti COVID-19 sa sobom je donijela mnoge izazove, a jedan od njih je i rad škola, odnosno organizacija online nastave.

U okviru projekta „Stručno obrazovanje u BiH“ kojeg realizuje Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH u ime njemačke vlade i Švicarske agencije za razvoj i saradnju (SDC) zajedno sa projektnim partnerima (Ministarstvo za obrazovanje, mlade, nauku, kulturu i sport Bosansko-podrinjskog kantona, Pedagoški zavod Zeničko-dobojskog kantona, Republički pedagoški zavod Republike Srpske i JU Srednjoškolski centar Hadžići) organizovana je obuka „Online nastava uz MS 365“ za nastavnike i nastavnice, direktore i direktorice te sistem-administratore i administratorke iz srednjih stručnih škola u Bosansko-podrinjskom kantonu Goražde, Kantonu Sarajevo, Zeničko-dobojskom kantonu te u sedam lokalnih zajednica u Republici Srpskoj (Prijedor, Gradiška, Banja Luka, Bijeljina, Trebinje, Srbac i Doboj).

Preko 2300 učesnika i učesnica dobilo je nova znanja koja će im pomoći u održavanju nastave putem interneta, odnosno olakšati upotrebu aplikacije MS Teams kao ključnog alata za njeno vođenje.

Direktor Pedagoškog zavoda Bosansko-podrinjskog kantona Goražde Admir Kurtović ističe kako je program edukacije „Online nastava uz MS 365“ uspio podići informatičke kompetencije školskog osoblja i kako su oni sad u stanju pružiti poduku svojim kolegama i kolegicama, učenicima i učenicama te drugim učesnicima i učesnicama nastavnog procesa. U edukaciju „Online nastava uz MS 365“ je bilo uključeno preko 1.000 nastavnika/ca iz 19 srednjih stručnih škola Zeničko-dobojskog kantona. Direktorica Pedagoškog zavoda Zeničko-dobojskog kantona Aida Salkić i stručni saradnik Almir Sivro kažu kako su nove okolnosti uzrokovane pandemijom podstakle i prosvjetne radnike/ce da se iz zone komfora pomjere u zonu izazova i unaprijede svoja znanja. Izazov kojeg su prihvatili nije bio lak, ali je donio novi način rada sa kojim mogu premostiti teškoće koje je donijelo vrijeme pandemije.

Prednosti aplikacije MS Teamsa ističe direktor JU Srednjoškolskog centra Hadžići  Selver Ejubović. Prema njegovim riječima, platforma na kojoj su ranije radili nije bila praktična i bilo im je jako teško raditi sa prijašnjim softverom. „Prelazak na aplikaciju MS Teams i edukacija za rad sa njom su nam otvorili brojne opcije, a prilagodba je zahvaljujući odličnim predavačima tekla glatko i bez poteškoća“, ističe Ejubović.

Novi model održavanja časova omogućio je kontinuitet nastave u srednjim stručnim školama, a velika većina nastavnika/ca će iskoristiti stečena znanja da i nakon pandemije nastave koristiti pogodnosti koje pruža online nastava.

Zamjenik direktora Mješovite srednje škole u Tešnju Adnan Alić potvrđuje sve pozitivne efekte nove softverske aplikacije i novih znanja. Alić smatra kako je naročit uspjeh u implementaciji online nastave postignut u stručno-teoretskim predmetima i opštem obrazovanju. Smatra da iako će za pojedine nastavne sadržaje klasična nastava uvijek biti neophodna, ipak za većinu zanimanja je moguće obuku i edukaciju održavati putem interneta onako kako su učesnici i učesnice osposobljeni nakon učešća u edukacijama „Online nastava uz MS 365“.

Prednosti aplikacije MS Teams su višestruke i to ne samo za realizaciju online nastave, nego i za komunikaciju među nastavnim osobljem. To potvrđuju i riječi nastavnice Elme Delić iz Srednje tehničke škole „Hasib Hadžović“ u Goraždu koja smatra kako su osim za rad s učenicima/ama, nastavnici/e i rukovodstvo škole iskoristili nova znanja i nove alate da poboljšaju saradnju unutar školskog kolektiva. Tako se putem aplikacije MS Teams u njihovoj školi sada održavaju i sjednice nastavničkog vijeća, sastanci školskih radnih grupa, kao i drugi sastanci po potrebi.

Prema riječima Harisa Bunje, sistem administratora iz Srednje stručne škole „Džemal Bijedić“, prije prelaska na MS Teams brojni nastavnici i nastavnice improvizirali su i eksperimentirali s online nastavom putem Vibera, Facebook Messengera i drugih aplikacija, ali nijedna nije pružala odgovore na njihove potrebe, dok je upravo aplikacija MS Teams riješila probleme koje su imali s organizovanjem online nastave.

Sličnog mišljenja je i nastavnik stručnih predmeta iz Mašinske škole Prijedor Mile Vajkić. On smatra da situacija izazvana pandemijom koronavirusa primorava škole da traže nova rješenja i alate u prelasku na model izvođenja online nastave. Vajkić kao naročitu pogodnost navodi to što je urađena integracija programa MS Teams s elektronskim školskim dnevnicima koji su odnedavno u upotrebi u školama Republike Srpske. Na ovaj način jedinstvenim korisničkim računom moguće je pristupiti i MS Teamsu ali i platformi EDUIS na kojoj se bazira koncept elektronskog dnevnika u Republici Srpskoj.

MS Teams je doprinio i online procesu ispitivanja učenika/ca i verifikaciji njihovog znanja prema riječima Srđana Đukanovića, nastavnika stručnih predmeta u Tehničkoj školi u Gradišci. On smatra da raniji tehnički uslovi nisu dopuštali da se ispitivanje učenika/ca i verifikacija njihovog znanja putem interneta vrši tako kvalitetno kao sada te da je poboljšanje direktna zasluga primjene MS Teamsa i educiranja nastavnog kadra za njegovo korištenje.

Nakon uspješno realizovanih edukacija „Online nastava uz MS 365“ i jasne potrebe za dodatnim učenjem i usavršavanjem u oblasti online nastave, GIZ-ov projekat „Stručno obrazovanje u BiH“ nastavlja sa novim serijalom edukacija koji će ojačati nastavno osoblje u pripremi i izvođenju online nastave..

Latest Posts

Raport

spot_img