Nedavno objavljeno

spot_img

Ostavite telefone i živite zdraviji stil života!

Tim agencije Adventure4Life organizuje biciklističke ture, skijanje, jedrenje, planinarenje i druge aktivnosti na otvorenom, a prije svega šire dobre vibracije i promoviraju ljepote Bosne i Hercegovine

Razgovarala Anesa Agović
Snimci AG

Pandemija koronavirusa promijenila je mnogima način razmišljanja i rada, pristupa životu, ali i važnosti zdravijih stilova života. Upravo u vrijeme pandemije, nastala je ideja Adventure4Life, spontano, ali prijeko potrebno udruživanje radi okupljanja istomišljenika i promocije najprije bh. turističkog potencijala. Adventure4Life, iliti avanturom do boljeg života, u slobodnom prevodu, ideja je koju su u djelo pretvorili Emir Vučijak, doajen brdskog biciklizma u BiH, i Faris Njemčević, profesor i predavač sa velikom strašću za avanturizmom.

O drugačijem putovanju, tačnije jednom od najboljih putovanja života, upravo sam čuli od jednog prijatelja, koji je iskusio Toskanu u sjajnom društvu ove ekipe, biciklirajući, degustirajući vino i najbolju ponudu talijanske kuhinje. Drugi zadovoljni klijenti spominjali su sjajno iskustvo bicikliranja u i oko Sarajeva, hercegovačke ture, kao i ture na Jadranu. Ponukani radoznalošću da provjerimo zašto je veliki užitak provesti vrijeme istražujući naš potencijal sa ovom ekipom, odlučili smo se razgovarati i direktno sa njima. Adventure4Life je ideja, stil života, a ponajmanje obična agencija. “Okupljamo sve ljude dobre volje, avanturističkog duha, i koji čak i odmor doživljavaju na nekonvencionalan način. Organizujemo biciklističke ture, skijanje, jedrenje, planinarenje i druge outdoor aktivnosti, ali sve uz širenje dobrih vibracija svih naših gostiju.”

Promocija turizma

O tome zašto se žele baš ovim poslom baviti, Emir i Faris kažu jednoglasno: “Zato što želimo da radimo ono što volimo, u čemu uživamo. A ako mi uživamo, onda je sigurno lijepo i našim gostima”, govore nam entuzijastično te zajednički pristupaju i odgovaranju na naša pitanja.

Na koji način Adventure4Life promovira turističku djelatnost u BiH?
– Najbolji način je kada se neko lično uvjeri u kvalitet i to poslije preporuči prijateljima. Mi ne radimo mnogo promocije, tek nešto malo preko Facebooka i Instagrama, ali pozitivna priča se širi, pa je tako sve veći broj ljudi koji preko nas otkrivaju ljepote BiH.

Kravica, Koćuša, Hutovo blato…

Možete li nam predstaviti turističke ture kojima promovirate BiH, posebno Hercegovinu?
– Trebalo bi nam mnogo više od broja stranica ovog sjajnog magazina, hahaha! Teško je izdvojiti neku turu posebno, ali recimo: vodopadi Kravica i Koćuša, Hutovo blato, Podveležje, vožnja od Mostara do Čapljine uz samu Neretvu… Jednostavno, mnogo je lijepih tura.
Koji su to izazovi sa kojim se susrećete u vašem radu kao poduzetnici i kako se uspijevate nositi s njima?
– Glavni izazov je nedostatak vremena jer ideja imamo više nego dana u godini. Mi zapravo radimo na dva kolosijeka: jedan je aktivnosti u BiH, a drugi u inostranstvu. I nekad je teško uklopiti i ture po jadranskim otocima, u Toskani ili Dolomitima sa ovim domaćim, naprimjer na Zelengori, Vlašiću, Bjelašnici ili drugim predivnim planinama.

Da li postoji dovoljno podrške poduzetnicima u turizmu, posebno ženama?
– Mi do sada nismo imali nikakvu podršku, što je prava šteta, jer zapravo ključni momenat je promocija naših ljepota gostima iz inostranstva. Da turistička zajednica i drugi organi vlasti više ulažu u promociju, otvorilo bi se mnogo novih radnih mjesta, naravno i onih koje ravnopravno obavljaju žene. Pa i pored nedostatka podrške mi smo za iduću godinu povećali kapacitet za sto posto.

Šta nam nedostaje?

Imamo veliki turistički potencijal, šta nam nedostaje da to i iskoristimo?
– Nedostaje nam prije svega svijest o tome kakve ljepote imamo, i koje nemilosrdno uništavamo. Nevjerovatno je gdje sve ne dolaze motorna vozila, kvadovi i slično, a za njima oni koji roštiljima pale sve gdje god se pojave i ostavljaju gomile smeća. Nedostaje i bolja uvezanost svih relevantnih aktera. Ne možemo bazirati turizam na bureku u Lukomiru. Potrebno je uvesti standarde prilagođene evropskim gostima, zaštititi prirodu i promovisati ljepote kakvih nema nadaleko.
Na šta ste posebno ponosni u vašem radu?
– Na formiranje zajednice koja broji više stotina osoba svih profila. Na to što smo razbili famu da je naprimjer brdski biciklizam rezervisan isključivo za muškarce: na nekim turama je identičan ili čak i veći broj žena učesnica. Ponosni smo na činjenicu da se nikad niko nije požalio na bilo šta, naprotiv, uvijek se ta pozitivna priča prepričava dalje i nama stalno dolaze novi članovi, po preporuci prijatelja koji su bili na našim turama.

Doživjeti a ne pratiti na mrežama

Koja je vaša poruka za naše čitatelje i čitateljice, posebno mlade?
– Da ostave mobitele i internet i dožive prirodu. Nekad se vrijedi i pomučiti za neki cilj. Mnogo je ljepše doživjeti nešto uživo nego “pratiti” nekoga ko uživa u nečemu, konkretno u prirodi. Jednom kad osjete šta znači druženje ovakvog tipa jedva će čekati naredni vikend i novu avanturu.
Da li možete podijeliti neka iskustva ljudi koji su sa vama putovali?
– Ma toga ima napretek! Nedavno smo se podsjetili jednog prijatelja iz Cazina koji je nesretnim padom s bicikla slomio ključnu kost već drugog dana putovanja i ostatak sedmice proveo na brodu umjesto da vozimo zajedno. No, on je rekao da mu je to najbolji doživljaj ikad i odmah je rezervisao sljedeći termin pola godine kasnije. Od tada do danas bio je na nekoliko naših putovanja, išao sa nama u Toskanu, i već se raspituje šta to novo spremamo za iduću sezonu. Rezerviše svoje mjesto a da i ne zna o čemu se radi.


Ovaj tekst je nastao uz finansijsku podršku Federalnog ministarstva okoliša i turizma u okviru Gracijinog projekta pod nazivom “Žensko poduzetništvo u razvoju novih turističkih ponuda”.
Gracija 439, novembar 2023.
spot_img

Latest Posts

spot_img

Raport