Nedavno objavljeno

“Čista umjetnost” i Edina Selesković: Provokativnim radovima od e-otpada upozoravam na ugroženu budućnost

Umjetnost od samih početaka koristi alate i tehnološka dostignuća svog vremena. Tako i sada savremena umjetnost koristi dostignuća ovog vremena kako bi ga dokumentovala, kako bi uspjela da komunicira sa svojom publikom. U tom kontekstu, interdisciplinarna savremena umjetnica Edina Selesković s bogatim internacionalnim iskustvom danas povezuje umjetnost i nove tehnologije.

“Za mene je ovo vrijeme tehnološkog napretka zaista uzbudljivo, jer sam sigurna da smo tek na početku nove ere. Moj atelje više nije u četiri zida, nego u virtuelnoj stvarnosti bez ograničenja fizičkog materijala. Ja sada mogu doživjeti moje radove i prije nego što krenu u proizvodnju. A proširena stvarnost mi daje nove komunikacijske alate, rušeći barijere između umjetnika i publike”, kaže Edina Selesković.

Dodaje da je elektronski otpad proizvod našeg vremena sa kojim se teško nosimo. Ipak, smatra da elektronski otpad može postati vrijedan resurs za kreativno izražavanje, istovremeno doprinoseći rješavanju ekoloških problema. Upravo zato kompanija Nestlé u Bosni i Hercegovini već četvrtu godinu zaredom realizuje edukativno-ekološku kampanju “Čista umjetnost” kojom želi podići svijest o važnosti recikliranja i ponovne upotrebe otpadnog materijala.

“Za nove radove razmišljam kako mogu koristiti e-otpad za stvaranje. Upravo dizajniram instalacije koje mogu prenijeti snažne poruke o tehnologiji, potrošnji i zaštiti okoliša, koristeći različite elektronske komponente da bi stvorila vizualno provokativan umjetnički rad. Taj proces otvara i promišljanja o prikupljanju, povezivanju i pozicioniranju takvih predmeta, njihovim korisnicima i onima kojima će nove instalacije pružiti drugačije iskustvo”, priča ova ugledna umjetnica.

Mišljenja je da često zaboravljamo da su nove tehnologije tek alat u našim životima te da i dalje mi upravljamo njima, a ne one nama.

“Ja ne očekujem ni od jednog aspekta novih tehnoloških alata da mi da kompletan proizvod, već da mi olakšaju procese stvaranja, donošenja odluka i rješavanja problema. Evidentno je da kako se tehnologije mijenjaju i postaju ‘pametnije’ tako se i mi moramo mijenjati i postati ‘pametniji’. Edukacija je ključna u konzumiranju novih tehnologija”, ističe naša sagovornica.

Prema njenim riječima, kada bi samo shvatili koju količinu otpada proizvodi svako od nas, shvatili bi koliki je naš uticaj na našu sredinu.

“Nažalost, na to ‘gušenje svijeta’ gledamo kao na problem nekih novih generacija u dalekoj i nezamislivoj budućnosti. A zapravo, trebamo preuzmemo odgovornost i shvatiti da će odrasli život naše djece biti prožet problemima koje im mi ostavljamo. Moramo priznati da ne postoji rješenje koje ne involvira svakog od nas, svaki dan. Edukacija svih generacija je neizbježna. Da bi educirali nove generacije, moramo se i sami educirati”, zaključuje Edina Selesković.

Podsjetimo, najveća svjetska prehrambena kompanija Nestlé, kojoj je cilj smanjiti svoj utjecaj na okoliš kako globalno, tako i lokalno, u saradnji s firmama Bingo Retail i Kim Tec Eko poziva sve građane Bosne i Hercegovine, a naročito mlade da odlože elektronski otpad u posebno označene kontejnere koji su postavljeni u BCC Sarajevo, BCC Ilidža, BTC Živinice, BCC Tuzla i Bingo Banja Luka.

Latest Posts

spot_img
spot_img

Raport

spot_img