NaslovnicaRaportI BiH GREEN: Mislimo globalno, djelujmo lokalno i potičimo na odgovornost

I BiH GREEN: Mislimo globalno, djelujmo lokalno i potičimo na odgovornost

U Sarajevu je 18. juna 2022. godine, prvi put održan događaj I BiH GREEN, koji je kruna cjelomjesečnih aktivnosti, posvećenih ekologiji i zaštiti okoliša. Tokom dana organizirane su panel diskusije, izvrsna predavanja i radionice - kako za djecu, a tako i za odrasle - tokom kojih se moglo saznati više o održivosti, mogućnostima razvoja i unapređenja ekološke osviještenosti pojedinaca, ali i kompanija.

– Drago nam je jer smo tokom pripreme ovog događaja, dobili kompletniju i jasniju sliku gdje se mi kao društvo nalazimo kada su ove stvari u pitanju. Zahvalni smo prijateljima projekta koji su prepoznali važnost organizacije ovakvog događaja. Nadamo se, da će svi naši sudionici otići odavde motivirani da više brinu o zaštiti okoliša i da mnogo jače vole planetu Zemlju, jer rezervnu nemamo. Vjerujemo da dobre priče i pozitivne akcije mogu promijeniti svijet- izjavila je Mirella Sidro, lider projekta I BiH GREEN.

Na zanimljivom panelu Kako biti lider u proizvodnji, ali i zaštiti okoliša, koji je moderirao prof. Vedran Zubić, a u sklopu kojeg su govorili Almir Bajtarević, stručni saradnik za ISO standarde i zaštitu okoline, u Tvornici cementa Kakanj i Boris Avdić docent na Prirodnomatematičkom fakuletu – mogli smo čuti i kako sve više proizvodnih kompanija traže konsultante za oblast ekologije i kako im je u fokusu unapređenje proizvodnje sa ciljem što manjeg utjecaja na okoliš, očuvanje prirodnih dobara o kojima ovise i sadašnje i buduće generacije. Sa aspekta nauke prof. Avdić se posebno osvrnuo na klimatske promjene i upozorio na njihovo ubrzano djelovanje na život čovjeka, a gospodin Bajtarević, spomenuo kako proizvodni ciklus može biti i pozitivan u prirodi, jer otpadni elemenat može biti iskoristiv kao energent.

Predstavnici Gorske službe spašavanja najmlađe učesnike su oduševili iskustvom spuštanja zip-lineom, nastup plesnog kluba Bosna GYM izazvao je posebne ovacije kod publike, a organizacija Let’s do it predstavila je svoj dugogodišnji rad, kao i buduće aktivnosti.

Posebnu pažnju na događaju je privukla antropologinja Larisa Jašarević, sa izvrsnim predavanjem Jesmo li zakasnili sačuvati pčele?

U korneru Grawe osiguranja, generalnog pokrovitelja ovog događaja, održala se Mini škola planinarenja, radionica Pozeleni svoj dom – Zasadi biljku i odmah je ponesi, kao i  aktivacija Prizemlji ruku da spasiš zemlju.

– Izgradnja ekološke osviještenosti, te odgovornog poslovanja oduvijek je sastavni segment djelovanja GRAWE osiguranja. Brojnim inicijativama u tome potičemo i svoje uposlenike, GRAWE AMBASADORE, kako bi svojim odgovornim djelovanjem pružili pozitivan primjer široj poslovnoj zajednici. Posebno smo ponosni na našu GRAWE ECO inicijativu u okviru koje redovno organizujemo volonterske i team building aktivnosti uz akcije pošumljavanja, čišćenja, kretanja u prirodi, naši uposlenici koriste službena vozila na plinski pogon, a na ovom događaju imali ste priliku sjediti na podlošcima izrađenim od naših starih reklamnih banera tako da u svim segmentima nastojimo pokazati ekološku osviještenost.

Posebno smo ponosni na svoj klub GRAWE PLANINARA koji organizira redovne pohode na prelijepa odredišta diljem BiH – izjavila je Jasminka Turbo, izvršna direktorica Grawe osiguranje d.d. Sarajevo.

Iako je priča o održivom poslovanju aktuelna tema gotovo svih kompanija na našem tržištu, pozitivne primjere uvijek vrijedi isticati, posebno one koji su ovaj segment poslovanja počeli razvijati davno, ali isto tako i pozitivno utjecali na svoje klijente i širu zajednicu. Jedna takva kompanija je ProCredit Banka BH, koja već dugi niz godina ima pomno razrađen plan kako da doprinese očuvanju okoliša i naše planete. U toku svog izlaganja  istaknuli su da su sva njihova vozila sa hibridnim i električnim motorima, da ne koriste nerazgradive materijale u poslovanju i da se trude na svaki način biti prijatelj prirode i budućih generacija. U svojoj ponudi imaju posebne linije za kreditiranje projekata za unapređenje energetske efikasnosti u domaćinstvima u BiH, uz povrat na investiciju do 20%. Zanimljive aktivacije u korner kutku, poput  sadnje biljaka i cvijeća, te radionice crtanja privlačile su posjetioce tokom cijelog dana.

Porsche BH je društveno odgovorna kompanija koja je posvećena očuvanju čovjekove okoline i kroz razne aktivnosti poput odgovornog upravljanja otpadnim materijalima i potrošačima energenata, pošumljavanja i čišćenja otpada sa obala  Miljacke, daje svoj doprinos očuvanju prirode. Za ovaj dan obezbijedili su dva impresivna električna automobila Volkswagen koncerna, Audi e-tron i Volkswagen ID.3. za sve one koji su željeli uživati u ovom jedinstvenom iskustvu. Brend Audi je proveo i dobrotovornu humanitarnu akciju.

-U partnerstvu sa NGO „No Gluten“ Kantona Sarajevo oraganizirali smo konzumaciju limunade, za istu se moglo donirati 2 KM, a po želji i više, sav prihod će biti uplaćen ovom udruženju koje pomaže ljudima oboljelim od celijakije – istaknuo je Miran Stambol, brend manager Audi Bosna i Hercegovina.

Kompanija Eko život iz Tuzle je ovlašteni bh. operater sistema za upravljanje ambalažom i ambalažnim otpadom na području FBiH. U svom korneru, upoznali su posjetioce o važnosti sakupljanja, sortiranja, povrata, iskorištavanja i recikliranja ambalaže i ambalažnog otpada.

Catrice i essence predstavili su svoju vegansku kozmetičku liniju, te prezentirali svoj rad na stalnom smanjenju upotrebe mikroplastičnih čestica, prilikom koje je ušteđeno oko 300 tona novih plastika.

Svoje proizvode izložio je Dawood manufaktura koja se bavi ručnom izradom visoko kvalitetnih drvenih naočala koje se izrađuju od plemenitih domaćih vrsta drveta poput javora, oraha, jasena, šljive i trešnje, kao i od egzotičnih vrsta  poput mahagonija, padauka, wengea, rosewooda, bolivijskog drveta kafe (momoqui).

Radionice Biona, Zero Waste i  Gea Heal, posjetioce su inspirirale na promjene.

Dan je krunisan ekskluzivnim prikazivanjem filma Rough Worlds – Wild Beauties Bosnia and Herzegovina švicarskog režisera Jeremy Fekete.

Organizator ovog događaja je marketinška agencija Altermedia.