NaslovnicaMUŠKI KUTAKAutomobiliOpel Astra počinje novu eru: elektrificirana, učinkovita, samopouzdana

Opel Astra počinje novu eru: elektrificirana, učinkovita, samopouzdana

  • Sada raspoloživa kao plug-in hibrid, a od 2023. kao potpuno električna Astra-e
  • Odvažan i besprijekoran dizajn s Vizor licem i dvobojnom karoserijom uz nadoplatu
  • Potpuno digitalna ploča s instrumentima Pure Panel sa širokim zaslonima i intuitivnim kontrolama
  • Najnovija svjetla Intelli-Lux LED® Pixel sa 168 LED elemenata
  • Brojni automatizirani sustavi za pomoć radi visokog stupnja sigurnosti i udobnosti
  • Ergonomska AGR-certificirana sjedala u koži i Alcantari uz nadoplatu
  • Dizajnirana, razvijena i proizvedena u Opelovom sjedištu u Njemačkoj

Rüsselsheim.  Nova Opel Astra je ovdje. Postupno nova, šesta generacija ovog bestselera kompaktne klase pravi je dizajnerski dragulj zahvaljujući Opel Vizor licu, potpuno digitalnoj ploči s instrumentima Pure Panel i najboljim suvremenim tehnologijama kao što je najnovija verzija prilagodljivih svjetala Intelli-Lux LED® Pixel. Novopridošlicom njemački proizvođač otvara novo poglavlje priče o uspjehu Astre koja traje više od 30 godina: po prvi je put ovaj model kompaktne klase iz Rüsselsheima dostupan s električnim pogonom. Nova Astra sada je dostupna za naručivanje kao plug-in hibrid, a ove će godine biti predstavljena i nova razina performansi. Potpuno električna Astra-e zaokružit će ponudu od 2023. Također su dostupne verzije s visokoučinkovitim benzinskim i dizelskim motorima u kombinaciji sa šest-stupanjskim ručnim i osam-stupanjskim automatskim mjenjačima optimiziranog trenja.

Nova Astre ima ponešto za svakoga u smislu alternativa pogona – to je prvi model Opela koji će uskoro ponuditi kupcima izbor između potpuno električnog pogona, plug-in hibrida ili motora s unutarnjim izgaranjem. Raspon snage sustava seže od 81 kW/110 KS do 165 kW/225 KS (kombinirana potrošnja goriva prema WLTP-u[1]: 5,8 – 1,0 l/100 km, emisije CO2 131 – 22 g/km) – tako da su zajamčene nadmoćne vozne performanse. U posljednjoj generaciji svojeg bestselera kompaktne klase, Opel kombinira užitak vožnje s najvećom učinkovitošću i sviješću o okolišu.

Standardna oprema svake verzije vozila uključuje brojne suvremene sustave za pomoć kao što su upozorenje na frontalni sudar s automatskim kočenjem u slučaju opasnosti, detekcija pješaka, pomoć za ostanak u traci, prepoznavanje prometnih znakova i upozorenje na umor vozača. Živahne performanse osigurava trocilindrični turbo benzinski motor obujma 1,2 litre i snage 81 kW/110 KS sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem (kombinirana potrošnja goriva prema WLTP-u1: 5,5 – 5,4 l/100 km, 126 – 123 g/km CO2).

Za vozače koji više vole električnu vožnju, tu je nova Astra Hybrid. Hibridna izvedba isporučuje snagu od 133 kW/180 KS i odličnih 360 Nm maksimalnog okretnog momenta (kombinirana potrošnja goriva prema WLTP-u1: 1,1 l/100 km, emisije CO2 26 – 24 g/km). U potpuno električnom načinu rada, nova Astra Hybrid može prijeći do 60 kilometara (WLTP[2]) bez ikakvih emisija. Perjanica ponude je vrhunski hibridni sustav impresivne izlazne snage motora od 165 kW/225 KS koji će biti dostupan za naručivanje tijekom godine (kombinirana potrošnja goriva prema WLTP-u1: 1,4 – 1,1 l/100 km, emisije CO2 31 – 24 g/km; preliminarne vrijednosti).

Opel Vizor lice sa svjetlima Intelli-Lux LED® Pixel: privlači poglede i raspolaže vrhunskim tehnologijama

Nova Opel Astra također je izjava o filozofiji dizajna branda. Dinamična kao nikada do sada, s čistim, zategnutim površinama, oslobođena suvišnih elemenata, nosi novo lice branda – Opel Vizor. To pokazuje već na prvi pogled da je Astra spremna definirati novu eru.

Poput njezine prethodnice predstavljene tržištu 2015., novi model donosi inovacije u kompaktnoj klasi koje su kupci ranije poznavali samo u skupljim vozilima. Na primjer, Astra može pretvoriti noć u dan: najnovija inačica adaptivnih svjetala Intelli-Lux LED® Pixel stiže ravno s Opelove perjanice Insignije i sa 168 LED elemenata, predvodnik je u segmentima kompaktnih vozila i vozila srednje klase.

Vremenski skok dogodio se u unutrašnjosti nove generacije Astre. Dolaskom potpuno digitalne ploče s instrumentima Pure Panel, analogni instrumenti otišli su u povijest. Umjesto toga, novo sučelje čovjeka i stroja (HMI) sa svježom, modernom grafikom nudi kupcima čisto, intuitivnije iskustvo. Putnici mogu intuitivno koristiti novu Astru putem posebno širokih zaslona osjetljivih na dodir baš kao što koriste pametni telefon. Dizajneri i inženjeri Opela pažljivo su radili kako bi osigurali da vozač prima sve potrebne informacije i da na raspolaganju ima korisne radne opcije bez opterećivanja suvišnim podacima ili funkcijama. Osim toga, postavke poput kontrole klimatizacije još uvijek je moguće podešavati pomoću fizičkih prekidača i tipki.

Kao i inače, Opel također nudi izvanrednu udobnost sjedenja u novom modelu kompaktne klase. Samostalno razvijena prednja sjedala imaju AGR („Aktion Gesunder Rücken e.V.” / „Akcija za zdrava leđa”) certifikat i, zbog njihove primjerne ergonomije, izuzetno su udobna, posebno na dugim putovanjima. Vozač uživa podršku vrhunskih sustava za pomoć u koje se ubrajaju head-up display i sustav pomoći Intelli-Drive 1.0 koji objedinjuje brojne druge sustave za pomoć vozaču, kao što je kamera Intelli-Vision koja omogućuje prikaz od 360 stupnjeva.

Dinamična ali staložena upravljivost, kočenje i stabilnost spremni za autocestu

Nova Astra je duga 4.374 mm i široka 1.860 mm. U usporedbi s prethodnim modelom, dulja je svega 4,0 mm. Međuosovinski razmak povećan je za 13 mm na 2.675 mm. Bez obzira na mišićavi, samopouzdani stav, praktičan prtljažnik nove Astre s podesivim podom još uvijek nudi do 1.339 litara prtljažnog prostora (1.268 litara u modelu Astra Hybrid) za vozača i četiri putnika s preklopljenim stražnjim sjedalima.

Nova Astra temelji se na trećoj generaciji vrlo fleksibilne EMP2 multienergetske arhitekture u koju je DNK Opela ugrađen od početka razvoja. To znači da je upravljivost staložena, ali i dinamična te da je novi model – kao i svaki Opel – spreman za autocestu. Drugim riječima, sposobnost za vožnju velikom brzinom bila je primarni razvojni cilj.

Upravljanje i bočna krutost šasije – ovjes s McPherson opružnim nogama naprijed, torzijska opruga straga – dizajnirani su za snažnu kontrolu zakretanja oko vertikalne osi (prigušivanje gibanja oko horizontalne osi). Pri kočenju, novi model osigurava veliku snagu zaustavljanja uz zadržavanje visoke stabilnosti u zavojima kao i na pravcu. Torzijska krutost nove Astre povećana je za 14 posto u odnosu na prethodni model.

Prodaja nove Astre krenut će tijekom ovog proljeća, dok se isporuke prvih primjeraka očekuju početkom ljeta. Isprva će biti predstavljena kao sportski model s petora vrata i linijama nalik coupéu; kasnije slijedi elegantna karavan inačica Astra Sports Tourer koju su budući kupci imali prilike vidjeti na fotografijama. Nova Astra je dizajnirana, razvijena i proizvedena uz najveću preciznost u sjedištu Opela u Rüsselsheimu. Opel Astra – proizvedena u Njemačkoj.

[1] Podaci o potrošnji goriva i emisijama CO2 u skladu su s homologacijom Globalno usklađenog ispitnog postupka za laka vozila (WLTP) (uredba EU 2017/948). Od 1. rujna 2018. homologacija novih vozila izvršava se pomoću Globalno usklađenog ispitnog postupka za laka vozila (WLTP) a to je novi, realističniji postupak ispitivanja za mjerenje potrošnje goriva i emisija CO2. WLTP u potpunosti zamjenjuje ranije korišteni ispitni postupak poznat kao Novi europski vozni ciklus (NEDC). Zbog realnijih uvjeta ispitivanja, vrijednosti potrošnje goriva i emisija CO2 izmjerene primjenom voznog ciklusa WLTP u mnogim su slučajevima više od vrijednosti izmjerenih primjenom voznog ciklusa NEDC. Podaci o potrošnji goriva i emisijama CO2 mogu se razlikovati ovisno o konkretnoj opremi, dodatnoj opremi i dimenzijama guma.
[2] Doseg potpuno električnog pogona prema WLTP-u: 59 – 60 km; doseg električnog pogona (EAER City) prema WLTP-u: 70 – 74 km. Doseg je utvrđen u skladu s ispitnim postupkom WLTP (Uredba (EZ) br. 715/2007, Uredba (EU) br. 2017/1151). Stvaran doseg razlikuje se ovisno o svakodnevnim uvjetima i različitim čimbenicima, posebice osobnom stilu vožnje, značajkama rute, vanjskoj temperaturi i uporabi grijanja, klimatizacije i toplinskog predkondicioniranja.