Nedavno objavljeno

DEZINFEKCIJA: Domestos naš nasušni

Kako je od svih poznatih i manje poznatih sredstava za čišćenje u prvi plan kod nas izbio upravo Domestos – koji, kako kažu reklame, ubija sve poznate bakterije

Piše Mersiha Drinjaković

Možda ste primijetili kako se u opštoj, i potpuno razumljivoj, pomami za dezinfekcijskim tekućinama i sličnim proizvodima, izdvojilo jedno sredstvo za čišćenje – imena Domestos. Zašto baš Domestos, niko zasigurno ne zna ali znamo da “ubija sve poznate bakterije, viruse, gljivice i spore gdje god se one nalazile!” Sad je tu, postao je neizostavni dio naših života, dominira Facebook statusima (bolja mu reklama ne treba!) sa svojim ubojitim sastojcima koje temeljito utrljavamo po svim raspoloživim stambenim kvadratima. Ruke su nam se istanjile, koža popucala, al’ ne odustajemo – pobiti gamad na vlastitom kućnom frontu u borbi protiv koronavirusa! Dok ne izmisle vakcinu mi oružje imamo i zove se – Domestos!

Evo našeg malog informativnog doprinosa o tome kako je nastalo ovo popularno sredstvo za čišćenje. Domestos je britanski brend i napravio ga je zubar iz gradića Heaton, blizu New Castlea, imena Wilfrid Augustine Handley u dvadesetim godinama prošlog stoljeća. Prodavali su ga isprva trgovački putnici i to u rinfuzi, tako što su dopunjavali posebno pripremljene posude svojim britanskim kupcima. Tad je, osim kao sredstvo za čišćenje bio poznat i kao izbjeljivač pamuka. Egzistirao je tako 30 i kusur godina dok ga 1961. nije kupila kompanija Lever Brothers, poznata i kao Unilever, a naš Domestos postao međunarodni brend.

Domestos je brend za sebe i čini ga paleta sredstava za ćišćenje domaćinstava; od ovog kod nas najkorištenijeg u vrijeme koronavirusa – kao tekuće univerzalno sredstvo za čišćenje, postoji i sprej, izbjeljivač veša, pa proizvod za uklanjanje kamenca, tu je i odčepljivač odvoda kao i wc osvježivač. I kako kažu kampanje: stručnjak je za ubijanje bakterija.

Danas se prodaje u skoro cijelom svijetu samo pod različitim imenima – u Indiji i Filipinima na primjer je poznat kao Domex, a u Japanu kao Domesto ili Domesuto. U Nizozemskoj kao kupuju pod imenom Glorix a u Vijetnamu, Argentini i Brazilu prepoznaju kao Vim (i mi smo nekad imali popularno praškasto sredstvo za čišćenje istog imena).

Reklama za Domestos iz (kako kaže YouTube) 1987.

I još napomena, čitajte pažljivo uputstvo na ambalaži i koristite ga s potrebnom dozom opreza. Nikad kuća nije bila čistija i s manje bakterija.

(za tekst konsultovana i Wikipedia na engleskom jeziku i njoj na dušu ako je šta netačno)

 

Latest Posts

Raport

spot_img