NaslovnicaZDRAVLJEMagnezij i menopauza

Magnezij i menopauza

Može li ovaj važan mineral zaštititi zdravlje i olakšati simptome?

Magnezij je jedan od najvažnijih minerala. Glavna mu je uloga aktivacija brojnih enzima uključenih u stvaranje energije u tijelu, a posebno se cijeni njegov uticaj na rad srca, kontrakciju mišića i zdravlje živčanog sistema. Magnezij također učestvuje u mineralizaciji kostiju te je neophodan za zdravlje i vitalnost organizma. Važno je spomenuti i kako bi on mogao i ublažiti simptome menopauze.
Menopauza je faza koja nastupa u životu žene oko 50. godine života, no može se javiti i godinama prije ili kasnije. Karakterizira je gubitak menstruacije uz ostale simptome, poput znojenja, poteškoća sa spavanjem, debljanjem i gubitkom koštane i mišićne mase. Naravno, tu su i promjene u hormonima, najviše estrogenu i progesteronu. Kako bi se zaštitilo zdravlje kostiju i mišića, važno je brinuti se o unosu minerala.

Magnezij i zdravlje kostiju

Otprilike 60 posto magnezija se pohranjuje u kostima i on igra važnu ulogu u sprečavanju razvoja osteoporoze koja se definira slabom gustoćom kostiju. Ona utiče na otprilike 20 posto žena u menopauzi.
U menopauzi nivo estrogena opada, što utiče i na jačinu kostiju. Manjak magnezija u organizmu je povezan s osteoporozom jer on ima jak uticaj na to koliko će kosti biti jake i kako će se oporaviti nakon loma. Izgleda da manjak magnezija ima uticaja i na razvoj upalnih procesa, što će također oslabiti kosti.
Kvalitet sna

Velik je broj žena, čak 60 posto, koje u menopauzi imaju problema s nesanicom, a i često se tokom noći bude. Valunzi, znojenje, anksioznost i depresija su najčešći uzroci toga. Manjak sna je povezan s raznim stanjima vezanima za menopauzu, poput razdražljivosti, depresije, stresa i debljanja. Magnezij bi mogao pomoći i u ovom slučaju tako što će regulirati unutarnji sat i uticati na opuštanje mišića. Važno je napomenuti i da je manjak magnezija u organizmu povezan i s lošijom kvalitetom sna.
Jedna je mala studija pratila 46 starijih osoba koje su uzimale 500 mg magnezija (suplementa), te se zaključilo kako su ispitanici lakše zaspali i nisu se budili tokom noći.

Depresija i anksioznost

U predmenopauzi i menopauzi depresija je skoro normalna pojava, pa iako je povezana s mnogim faktorima, uzimanje magnezija bi moglo olakšati simptome. Kako magnezij igra ključnu ulogu u radu mozga, regulaciji raspoloženja i naše reakcije na stres, mogao bi i u ovom slučaju pomoći, a do danas su brojne studije dokazale kako je nedostatak magnezija povezan s depresijom, ali i anksioznim stanjima.

Štiti srce

Bolesti srca su vodeći uzrok smrti kod žena nakon menopauze, pa iako to stanje ne uzrokuje bolesti srca, žene u toj dobi imaju veći rizik od razvoja povišenog krvnog tlaka, triglicerida, i “lošeg” holesterola zbog faktora kao što su smanjeni nivo estrogena, stresa, godina i nezdravih životnih navika. Dodajmo i kako je manjak magnezija, kroz istraživanja, povezan s lošim zdravljem srca. On pomaže radu srca, a namirnice bogate magnezijem su jak izvor antioksidanta, zdravih masnoća, proteina i vlakana, što će srcu samo koristiti za nesmetan rad.
Ako znamo da je veći rizik za nedostatak magnezija u krvi povezan s menopauzom, važno je obratiti pažnu na prehranu i unos ovog važnog minerala. Neke od namirnica bogatih magnezijem su: bademi, sjemenke susama, lana, bundeve i suncokreta, indijski oraščić, kikiriki, čokolada, avokado, banane, tofu, grašak, brokula, špinat i zobena kaša.