Nedavno objavljeno

MAKE ME: Nakit sa stavom

Ovog puta vam predstavljam kreativni mladi par: grafičku dizajnericu Alisu Čaber i pravnika Adija Rahića, koji stoje iza brenda nakita Make Me

Napisala Amra Džeko

Kada su Adi Rahić i Alisa Čaber, pravnik i akademska grafičarka, došli na ideju da pokrenu brend nakita Make Me, ideja im je bila kreiranje originalnih i individualiziranih komada. Tri godine kasnije, njihov nakit od drveta i kože itekako je prepoznatljiv i vizuelno dojmljiv. I dok s oduševljenjem čekamo novitete iz njihove sarajevske radionice, pročitajte šta sam sve saznala u razgovoru s ovim kreativnim mladim parom, koji se pridružio online platformi Orea Bazaar i obogatio njen sadržaj svojim nevjerovatnim nakitom.

Po čemu se vaš nakit izdvojio na tržištu?
– Prvenstveno po tome što kupci mogu sudjelovati i sami u odabiru kombinacija boja i oblika, te tako dobiju visokoindividualiziran komad; zatim i po bogatstvu boja, što je rijetkost u svijetu današnjeg dizajna modnih dodataka gdje je “sigurnije” držati se monohromatske palete. Stil koji najbolje opisuje nakit Make Me jeste da on nije moderan niti trendovski u smislu uniformiranosti i komercijalnosti, već je vizuelno dojmljiv. Eksperimentalnim umjetničkim rješenjima u stalnom smo poigravanju s likovnim elementima, prostorom i volumenom, plohama i linijama, svjetlom i bojom, odnosno geometrijskim i apstraktnim izričajem. Prema tome, ovakav stil smatramo bezvremenskim, može funkcionirati uvijek, bez obzira na razdoblje i trend, a i odličan je medij za prenošenje umjetničkog izričaja ili određene ideje koja se zatim nosi posvuda i tako prolazi kroz društvo.
Šta poručuju vaši proizvodi?
– Umjetnički nakit pripada posebnoj vrsti oblikovanja u likovnom stvaralaštvu. Predstavljen kao mala savremena skulptura, prepoznatljiv je u kvalitetnoj komunikaciji percepcije i stava, odnosno, to je umjetničko djelo koje naglašava kako individualnost umjetnika tako i individualnost onoga ko ga nosi. Oblik nakita od polovine šezdesetih godina, ideje i misli koje stoje iza njega, postali su puno važniji nego materijal, pogotovo onaj dragocjeni. To je vrijeme kad se rađa konceptualna umjetnost, te i nakit doživljava veliku promjenu, jer mu je poruka koju nosi oblikom i sadržajem važnija od ukrasne funkcije. Prevladalo je “ono što se želi reći”. Svaki nakit nosi poruku, stav, a takav je slučaj i s nakitom Make Me, kojim se može podcrtati određena ideja, izraziti emocija, interes za različite umjetničke pokrete 20. stoljeća ili arhitekturu. Time predstavlja dobar medij jer se nosi posvuda i može se na isti način koristiti kao i tekst, fotografija, film… 
Koliko ljudi učestvuje u procesu proizvodnje i koliko je potrebno da nastane, recimo, jedna ogrlica?
– Sve radimo sami, nas dvoje, od nacrta za određeni komad nakita i izrade, preko rezanja drveta, brušenja, obrađivanja, farbanja i uklapanja elemenata, pa sve do najljepšeg dijela posla koji se ogleda u oslikavanju drveta, crtanju i usklađivanju sa bojom kože. Naravno, i kožu posebno režemo, lijepimo i prošivamo. Za izradu jedne ogrlice, kada imamo sve ovo prethodno spremno, treba nam dan-dva, s tim da slijedi još i proces lakiranja i sušenja. 
Može li se u BiH živjeti od takvog posla?
– Nakon dosta pozitivnih događaja i dešavanja vezanih za naš rad koji su se desili u vrlo kratkom roku, trud, kreativnost, ideja i upornost pokazali su se kao odlična kombinacija za uspjeh, bez obzira u kojem dijelu svijeta se nalazili. Stoga se može živjeti od takvog rada i u BiH, ovisno o tome koliko izdvojite vremena, rada i truda.
Šta vas inspiriše?
– Materijal drveta i kože pruža mogućnosti beskrajne raznolikosti u inspiraciji i izazovu prilikom rada. Kao prvobitna inspiracija, odnosno motiv koji je najviše prisutan, bio je nastavak onoga što se Alisa bavila kroz grafički medij, područje apstraktne geometrije i minimalizma. Likovno su nam bliski umjetnici apstrakcije čiji radovi utiču na naše promišljanje. Međutim, inspiracija je često isprovocirana i samim radom, te tako i oblici nastaju jedan iz drugog stvarajući beskonačnu igru i varijaciju sa geometrijskim oblicima i bojama.
Šta je najpopularnije i ko su najčešći kupci?
– Prvi produkt koji smo dizajnirali bila je narukvica, tvoreći savršeno oblikovanu ergonomsku formu od kože koja se prilagođava obliku ruke i drveta kao ukrasnog dijela. Iako je nama narukvica i dalje najdraži proizvod, možda iz razloga što je prvi korak u dizajnerskoj priči, ogrlica je postala popularnija prilikom kupovine, vjerojatno što npr. kad nekom poklanjate narukvicu, trebali biste ipak znati veličinu zgloba. A kupuju ih sve generacije, od onih najmlađih koji bi željeli da imaju nešto posebno nacrtano na ogrlici, do starijih ljubiteljica koje vole istaći odjevnu kombinaciju unikatnim detaljem.
Imate li u planu saradnju sa drugim umjetnicima kao što je to bilo sa strip-crtačem i ilustratorom Enisom Čišićem?
– Uradili smo jednu kolekciju u saradnji s Enisom Čišićem, gdje je on svoj crtački stil uklopio u naš nakit i bila je odlična priča. U planu nam je ponoviti nešto slično uskoro, jer je veoma interesantno vidjeti vlastiti nakit u očima druge vizuelne priče.
Kakav je plasman vaših proizvoda na regionalno i svjetsko tržište? Na šta ste najviše ponosni?
– U vrlo kratkom periodu postojanja brenda možemo se pohvaliti zaista lijepom povezanošću i saradnjom sa inostranstvom, kao što je saradnja s konceptualnim dućanima TNLP (The New Label Project) u Amsterdamu i Cult Curators u Mumbaiju, koji osim promocije izabranih savremenih dizajnera nakita iz cijelog svijeta učestvuju na Sedmici mode, te su i naše narukvice izabrane za Lakme Fashion Week 2017. u saradnji s brendom Vidhi Wadhwani.
Ko vam je dao podstreka da nastavite dalje?
– Podsticaj za dalji i još bolji rad i istraživanje u smislu umjetničkog savremenog nakita najviše nam je dat 2017. kada su nas talijanski stručnjaci koji djeluju u grupi Artistar Jewels – Elisabetta Barracchia, urednica Vogue Accessory, Bianca Cappello, historičarka i kritičarka nakita, te drugi, izabrali da učestvujemo na izložbi savremenog nakita u Milanu, koja je bila organizirana tokom sedmice mode 23. – 26. 2. 2017. u Palazzo Giureconsulti di Milano.
Kakvi su vam budući planovi i želje kada je u pitanju platforma OREA?
– Plan nam je narednih mjeseci prilagoditi nakit upravo platformi za jednostavniji i lakši izbor kupcima, npr. u opticaju će biti određene boje koje kupac može birati i kombinirati. A jedan od glavnih ciljeva je da se pomoću platforme OREA više plasiramo na tržište van BiH.

www.oreabazaar.com

Gracija 370, 14.6.2019.

Latest Posts

Raport

spot_img