Škola bi trebalo da bude jedna od najbitnijih institucija koja mladima pruža seksualno obrazovanje. Ona je jedina ustanova koju mladi redovno pohađaju; ona je već usmjerena na povećanje znanja đaka i poboljšanje njihovih vještina.
Pitanje oko kojih se vode najžešće bitke o seksualnom obrazovanju se tiču vrijednosti, tj. koje su to teme o kojima se treba učiti, a koje ne? Da li je dovoljno da učenici dobiju tačne informacije i činjenice ili sve to treba da prati neko obrazloženje i kakvo? Osobe sklone konzervativizmu kao jedini prihvatljiv oblik seksualnog odnosa smatraju heteroseksualni odnos između muža i žene, dok bi za liberalne bio dopušten bilo koji odnos u koji se dovoljno odrasle osobe upuštaju svjesno i voljno, a koji ne oštećuje treću osobu.
Konzervativni i liberalni stavovi
Konzervativci i liberali se, takođe, razlikuju u različitom shvatanju rodnih uloga i rodnih identiteta. Pitanje je da li bilo kakvo obrazovanje unutar sistema može biti vrijednosno neutralno. Još jedna zamjerka se upućuje konceptu školskog seksualnog obrazovanja, a to je da ono ne dozvoljava djeci da budu djeca, da ih prerano gura u odrasli život, podstiče na rano ulaženje u seksualne odnose i promoviše nepoželjne vidove seksualnog ponašanja. Empirijska istraživanja to demantuju. Ovo u publikaciji “Seksualnost mladih u BiH” piše njezin autor, socijalni psiholog i analitičar Srđan Puhalo.

Dr. sc. Srđan Puhalo je govorio o istraživanju mladih u BiH o seksualnosti i publikaciji u kojoj možete pročitati o tome kako mladi razmišljaju o seksualnosti, kako se ponašaju, šta znaju i kakvi su njihovi stavovi. “Publikacija Seksualnost mladih u BiH može svima poslužiti, od onih koji donose odluke u ovoj državi, o zdravlju, o obrazovanju, o mladima u BiH, preko stručnjaka – ginekologa, psihologa, pedagoga, ljudi koji se bave mladim ljudima, nevladin sektor, i svima koji se brinu, ne samo o fizičkom već i mentalnom zdravlju mladih”, poručuje Puhalo.
Obavezan predmet
“Apsolutno sam za to da se poradi na tome, da se u osnovne i srednje škole uvede seksualno obrazovanje u vidu edukacije kao obavezan vid učenja i potpunog stvaranja jednih novih generacija koje će biti ozbiljne i svjesne svih problema sa kojima se susreću u tom razdoblju mladosti od 15 do 30 godine”, kaže mr. sc. Lejla Imširija-Idrizbegović, prim. dr. med. sa Klinike za ginekologiju i akušerstvo Kliničkog centra Univerziteta u Sarajevu, po završetku radionice za medije na temu „Seksualnost mladih u BiH“.
View this post on Instagram
Radionica je održana u Dječijoj kući Novo Sarajevo, u organizaciji UG Pro Educa uz podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID Bosnia and Herzegovina) kroz Program podrške zaštiti ljudskih prava USAID Inspire.
Zanimljivi rezultati
oko kojih se najveći broj ispitanika slaže kao npr. „da je u seksu sve dozvoljeno, ako na to pristaju oba partnera”, da seks ne služi isključivo da bi se dobila djeca, da se upotrebom kondoma ne krše vjerske dogme, da seks sam po sebi nije prljav i grešan, niti da su osobe koje imaju seksualne fantazije perverzne.
Korelacija seksualne zatvorenosti i seksualnog uznemiravanja
uznemiravanja. Svakako bi bilo veoma korisno istražiti šta stoji iza jedne ovakve veze jer, ako otvoreniji seksualni stavovi uzrokuju i po većanje seksualnog uznemiravanja, pogotovo kod žena, onda je to ozbiljan društveni problem na čijem rješavanju sa mladima treba
ozbiljno da se radi.
Muškarci u prosjeku sa 18 godina stupaju u seksualne odnose što je godinu dana ranije u odnosu na žene
Ljubav i radoznalost
Kada se govori o razlozima zašto mladi ljudi stupaju u seksualni odnos, izdvojila su se tri
najvažnija razloga: ljubav (50.8%), radoznalost (20.4%) i fizička privlačnost partnera ili
partnerke (20.9%).