Centralna tema konferencije bila je „Changing tomorrow now“, a tokom dvodnevne konferencije predstavljeni su uspješni primjeri marketinga, kampanje, a istaknuti su i neki načini na koje se ova oblast može unaprijediti.
„Sarajevo Marketing Summit je postao prepoznatljivo mjesto okupljanja profesionalaca i stručnjaka iz oblasti marketinga. Na našim konferencijama usvajaju se nova znanja i iskustva, umrežava se industrija. Svjesni smo da su promjene konstantne i u ovoj oblasti i svi koji se bave marketingom moraju ići u korak sa novitetima i trendovima koji dolaze“, poručila je Samira Muratović, generalna direktorica marketinške agencije Altermedia koja je organizator Sarajevo Marketing Summita.
Brojni stručnjaci, kako iz Bosne i Hercegovine, tako i iz regiona i svijeta, dijeli su svoja znanja i iskustva, a jedan od njih bio je i Lazar Džamić, stručnjak i predavač na nekoliko MBA programa, koji je istakao kako se marketari na zapadu i oni na našim prostorima susreću sa različitim izazovima u poslovanju.
„Mi još uvijek čekamo da taj talas sa zapada dođe do nas, ali ono što mi trebamo jeste više edukacija u marketingu, načini na koje možemo primijeniti vještačku inteligenciju ovdje, na koji način se pomjeriti sa tradicionalnog oglašavanja na ono što ja zovem storyteling i storyliving u digitalnom prostoru. Dakle, trebamo edukovati potrošače, da im pomognemo, da budemo dio njihovog života i da im dajemo ono što im je potrebno i što žele. Vidim da neki pojedinci i pojedinačne firme u regionu rade mnogo na razumijevanju novih principa i primjenjuju ih u svojoj praksi“, kazao je Džamić, te dodao kako je u marketingu važna i hrabrost da se uvedu i rade neke nove stvari.
Zenel Batagelj, iz kompanije Valicon, istakao je kako nije lako raditi marketing i prodaju, ali je kazao i kako je Bosna i Hercegovina dosta zatvoreno tržište i potentno za posao, pogotovo za pojedine kompanije iz retail sektora, kao što su Decathlon, Lidl, Ikea i slično. Kazao je i kako je pred nama zanimljivih nekoliko godina.
Brojni učesnici Summita imali su priliku poslušati predavače koji su govorili o ciljanom marketingu, o najvažnijim aspektima u komunikaciji, važnosti kupaca i brige o njima, a predstavljeni su i neki pozitivni primjeri društveno-odgovornih kampanja. Jedna od njih je kampanja „Hajde da imamo vremena“ koju već nekoliko godina provodi Grand kafa i Atlantic grupa, a Srđan Dabić, senior brend menadžer Grand kafe u BiH, kazao je kako im je cilj da ovom kampanjom skrenu pažnju potrošača na važnost vremena koje posvećuju sebi i trenucima provedenim sa najbližima. Kroz ovu kampanju istakli su i važnost brige o zdravlju kod žena i pozvali ih na redovne preventivne preglede.
Jedna od kampanja koja je predstavljena kao uspješna i koja godinama privlači pažnju građana Bosne i Hercegovine i šire je kampanja koju provode Konzum i Mercator za najmlađe, ali i PIKA kartica, koja predstavlja dugogodišnju posvećenost ove kompanije svojim kupcima kroz program lojalnosti.
Na panelu o uticaju marketinga na razvoj kulture i sporta, Kenan Magoda, ministar kulture i sporta Kantona Sarajevo, istakao je kako treba učiti na primjerima zemalja iz regije, a kao poseban događaj koji je privukao pažnju javnosti istakao je Red Bull Showrun, koji je ove godine ljetos u Sarajevu. Predstavnici kompanije Red Bull kazali su kako je njima važno da se približe lokalnom potrošaču, te istakli da uvijek gledaju šta je to što sa globalnog aspekta mogu iskoristiti lokalno kako bi privukli pažnju. Ono što je posebno istaknuto kao važno jeste saradnja privatnog i javnog sektora, koja je ključna kako bi se određeni veliki projekti uspješno realizovali.
Jedan od keynote govornika bio je Ed Medvedev, iz Adidasa koji je govorio o industriji gaminga koja je jedna od najrazvijenijih u svijetu, te istakao kako je ovo industrija koja zarađuje mnogo više novca od brojnih drugih. Medvedev je kazao i kako druge industrije mogu tu pronaći mjesto za sebe i svoje predstavljanje i razvoj marketinga.
Na ovogodišnjem Sarajevo Marketing Summitu dodijeljena su i tri priznanja za marketing superstara marketarima koji su se istakli u svom poslu, a to su: Berina Belkić iz NLB Banke, Ajla Hadžić iz kompanije dm i Mirsada Kadribašić iz Argete. Dodijeljene su i nagrade za kampanju vrijednu pažnje – Ožujskom pivu za kampanju „Budi hrabar, budi zdrav“, te kompaniji Violeta za brend inovaciju – za novi proizvod Vio.
Partner ovogodišnje konferencije je Ministarstvo kulture i sporta KS, zlatni sponzor Telemach BH, prijatelji projekta: Podravka Grupa, Dr. Oetker, la Bomba, Hercegovina Produkt, EuroCompany, Smoki, Violeta d.o.o., Argeta, Grand kafa, Mliječna industrija 99, Mak Zara d.o.o. Sarajevo, Cocta, Antique, Oaza.