Nedavno objavljeno

Facebook i YouTube i dalje neprikosnoveni po popularnosti

Nezaustavljiva popularnost dojučerašnjih "malih mreža" natjerala je velike brendove poput Facebooka, Instagrama i YouTubea da se okrenu kratkim video sadržajima

Prisustvo na društvenim mrežama već godinama nije pitanje samopromocije već biznisa, strateških opredjeljenja, razvoja brendova. Na polovini 2024. zapitali smo se ko su danas veliki igrači u svijetu social media i koje su to najpopularnije društvene mreže širom svijeta, rangirane prema broju mjesečno aktivnih korisnika.

Vodeći tržišni igrač u svijetu društvenih mreža – Facebook bio je prva mreža koja je premašila milijardu registrovanih računa. Trenutno ima više od tri milijarde mjesečno aktivnih korisnika. Meta Platforms (u čijem okrilju Facebook djeluje) posjeduje četiri najveće društvene mreže, i to sve sa više od milijardu mjesečno aktivnih korisnika: Facebook (glavna platforma), WhatsApp, Facebook Messenger i Instagram. U trećem kvartalu 2023., Facebook je izvijestio o oko četiri milijarde mjesečno aktivnih korisnika svojih osnovnih proizvoda. Podaci su updejtirani u aprilu 2024.

Najveći broj korisnika

Sa 3,06 milijardi mjesečno aktivnih korisnika, to znači da 37 posto svjetske populacije koristi Facebook barem jednom mjesečno. Sa 2,7 milijardi korisnika, YouTube je druga najpopularnija društvena mreža.

Sjedinjene Američke Države i Kina imaju najpoznatije društvene platforme. Većina najrangiranijih društvenih mreža s više od 100 miliona korisnika dolazi iz Sjedinjenih Američkih Država, ali usluge kao što su kineske društvene mreže WeChat, QQ ili aplikacija za dijeljenje videa Douyin također su stekle široku popularnost u svojim regijama zbog lokalnog konteksta i sadržaja. Popularnost Douyina dovela je do lansiranja međunarodne verzije platforme: danas globalno popularne aplikacije zvane TikTok.

Koliko ljudi koristi društvene mreže? Vodeće društvene mreže obično su dostupne na više jezika i omogućuju korisnicima povezivanje s prijateljima ili ljudima preko geografskih, političkih ili ekonomskih granica. Procjene iz 2022. govorile su kako će društvene mreže dosegnuti 3,96 milijardi korisnika, a danas znamo da će te brojke i dalje rasti kako upotreba mobilnih uređaja i mobilnih društvenih mreža sve više dobivaju na značaju u prethodno nedovoljno opskrbljenim tržištima.

Novi igrači

Donosimo vam detalje o nekoliko najbolje rangiranih društvenih mreža koje trenutno bilježe povećan rast.

Telegram, besplatna aplikacija za razmjenu trenutnih poruka koja daje prioritet sigurnosti i enkripciji. Platforma zasnovana na cloudu omogućava korisnicima da dijele velike datoteke i kreiraju grupe do 200.000 članova. Telegram Premium, bez reklama, porastao je na milion korisnika u roku od šest mjeseci nakon lansiranja.

Foto: Freepik

TikTok je socijalna mreža bazirana na kratkim video formama, fokusirana na  personalizirani feed. Za razliku od mnogih popularnih društvenih mreža, TikTokov algoritam prikazuje video zapise zasnovane na interakcijama korisnika, što korisnicima omogućava da postanu viralni bez velikog broja pratilaca.

Discord je komunikacijska platforma za kreiranje zajednica i grupa za igre, obrazovanje ili bilo koju drugu temu koja vas zanima. Značajno je da je kompanija koja stoji iza Discorda odbila ponudu za kupovinu od 10 milijardi dolara od Microsofta 2021.

WhatsApp (sada dijelom kompanije Meta) je aplikacija za razmjenu poruka koja omogućava korisnicima da šalju tekstualne poruke, glasovne poruke, upućuju glasovne i video pozive i dijele medije s drugim korisnicima. Enkripcija i kontrole privatnosti korisnika čuvaju razgovore sigurnim i privatnim.
Reddit je društvena platforma za vijesti i diskusije na kojoj korisnici mogu dijeliti sadržaj, glasati o njemu i komentirati objave. Organiziran je u zajednice ili rubrike o specifičnim temama. Ova mreža ima za cilj stvaranje autentičnih veza na svojoj platformi.
Douyin je aplikacija za društvene mreže za kreiranje i dijeljenje kratkih videozapisa. Popularan je u Kini i drugim azijskim zemljama i u vlasništvu je i kojim upravlja ByteDance, ista kompanija koja je stvorila TikTok. Platforme su skoro identične, ali funkcionišu kao potpuno različiti entiteti.
Nezaustavljiva popularnost dojučerašnjih “malih mreža” natjerala je velike brendove poput Facebooka, Instagrama i YouTubea da se okrenu kratkim video sadržajima kako bi zadržali angažovanje korisnika. Sve pomenute mreže i aplikacije poput Telegrama, Whatsappa i Discorda rastu i popularne su te vrijedne naše pažnje tokom 2024.

 

Latest Posts

Raport