Nedavno objavljeno

Jeste li čuli za Petraswonderland?

Ivana Sanković, osnivačica Petraswonderland za Graciju priča kako je pokrenula brend koji kreira tekstualne i video tutorijale za kreiranje krpenih lutki i igračaka koristeći reciklirane materijale i nošenu garderobu

Petraswonderland je startup iz Banja Luke koji kreira tekstualne i video tutorijale za kreiranje krpenih lutki i igračaka koristeći reciklirane materijale i nošenu garderobu. Kroz biznis se razvijaju originalni krojevi, pripremaju detaljne upute na engleskom jeziku, te stvaraju video vodiči kako bi ljudi imali mogućnost da ih samostalno izrade. Proizvodi se prodaju globalno putem interneta, omogućavajući korisnicima da preuzmu PDF verzije ili video tutorijale i plate putem PayPala. Osnivačice ovog startupa su Ivana Sanković i Stela Duvnjak.

Kako je započela vaša priča sa Petraswonderland? Šta vas je inspirisalo za pokretanja ovakve unikatne biznis priče, odnosno da kreirate tekstualne i video tutorijale za izradu krpenih lutki i igračaka?

– Iz ljubavi prema stvaranju i kreativnosti. Oduvijek smo voljele da šijemo i pravimo unikatne stvari, a krpene lutke i igračke su nas posebno privlačile jer smo kroz njih mogle izraziti svoju maštu. Sve je počelo u djetinjstvu, kada smo sate provodile praveći lutke i šijući garderobu za njih sa našom bakom. Taj osjećaj radosti i zadovoljstva koji smo tada osjećale, željele smo da podijelimo sa drugima.

Pokretanje Petraswonderland je bio prirodan korak ka tome da svoju strast pretočimo u posao. Željele smo ljudima omogućiti da i sami iskuse radost stvaranja kroz naše tutorijale. Svaka lutka i igračka koju dizajniramo dolazi sa detaljnim uputstvima i slikama korak po korak, kako bi svatko, bez obzira na nivo vještine, mogao da ih napravi. Na ovaj način, nadamo se da ćemo inspirisati druge da stvaraju i uživaju u procesu šivenja jednako kao i mi.

Možete li nam objasniti proces kreiranja jednog tutorijala? Odakle crpite inspiraciju za dizajn i kako osiguravate kvalitet i detaljnost uputstava?

– Proces kreiranja jednog tutorijala je veoma pažljivo isplaniran. Sve počinje s idejom za novi dizajn, koju crpimo iz raznih izvora – prirode, sjećanja iz djetinjstva, aktuelnih trendova ili onoga što nas trenutno inspiriše. Kada imamo jasnu ideju o tome šta želimo da napravim, počinjemo s crtanjem skica i pravljenjem probnog uzorka. Ovaj dio uključuje puno eksperimentisanja dok ne dobijemo izgled i osećaj koji želimo.

Kad smo zadovoljne prototipom, prelazimo na pisanje tutorijala. Trudimo se da svaki korak bude detaljno objašnjen i ilustrovan fotografijama kako bi bilo što jasnije. Kvalitet osiguravamo testiranjem tutorijala nekoliko puta, često uz pomoć drugih ljubitelja šivenja koji nam daju povratne informacije. Ovo nam pomaže da uočimo i ispravimo eventualne nejasnoće ili greške.

Kad su uputstva gotova, sve pregledamo još jednom da bismo se uvjerile da su jasna i lako razumljiva. Na kraju, organizujemo i pripremamo sve materijale za objavu, uključujući i video tutorijale gdje je to potrebno. Kvalitet i detaljnost su nam izuzetno važni jer želimo da naši klijenti uživaju u procesu šivenja i budu zadovoljni konačnim proizvodom.

U posljednje vrijeme svi pričaju o digitalnoj transformaciji, a čini se da ste vi uspjeli na veoma pametan način da to ostvarite. Koliko je važna digitalna transformacija za vaš biznis? Kako ste uspjeli otvoriti međunarodno tržište koristeći digitalne platforme?

– Digitalna transformacija je za nas ključna. Zahvaljujući njoj, možemo da dosegnemo ljude širom svijeta i da pokažemo naše proizvode. Kroz platforme poput Etsy-ja, društvenih mreža i naše internet stranice, direktno komuniciramo s kupcima, bez obzira na njihovu lokaciju. Počele smo tako što smo se fokusirale na izgradnju zajednice ljubitelja šivenja i rukotvorina putem društvenih mreža. Dijelile smo naše radove, tutorijale i savjete kako bismo inspirisale ljude da stvaraju.Takođe smo uložile u kvalitetne fotografije i detaljna uputstva kako bismo naše proizvode učinile što privlačnijim.

Zahvaljujući ovim strategijama, uspješno smo otvorile međunarodno tržište i neprestano proširujemo bazu kupaca. Digitalna transformacija nije samo olakšala naš poslovni proces, već nam je omogućila da ostvarimo svoje snove i inspirišemo druge da stvore nešto predivno.

Kakvi su vaši izazovi i uspjesi kao preduzetnica u Bosni i Hercegovini? Kako vam je učestvovanje u BizUp programu Fondacije 787 pomoglo u vašem rastu, razvoju i samom poslovanju?

– Kao preduzetnice u Bosni i Hercegovini, suočavale smo se sa različitim izazovima. Ipak, naša strast prema stvaranju i podrška zajednice su nam pomogli da prevaziđemo izazove.

Učestvovanje u BizUp programu Fondacije 787 bilo je ključno za naš rast, razvoj i poslovanje. Kroz ovaj program, stekle smo pristup stručnim savjetima, mentorstvu i obukama, što nam je pomoglo da unaprijedimo poslovne vještine i upravljanje. Takođe smo imale priliku da se povežemo s drugim preduzetnicima i da razmijenimo iskustva i najbolje prakse.

BizUp program nam je pružio podršku i motivaciju da nastavimo da radimo na našem biznisu i da ga razvijamo. Kroz ovaj program, stekle smo nova znanja i vještine koje su nam pomogle da se bolje pozicioniramo na tržištu i da ostvarimo veći uspjeh.

Recikliranje i održivost su važni aspekti vašeg biznisa. Koliko je važno za vas da koristite reciklirane materijale i kako to doprinosi vašem brendu?

– Recikliranje i održivost su od velike važnosti za nas kao brend. Kroz našu kolekciju memory igračaka, trudimo se da inspirišemo ljude da koriste reciklirane materijale koliko god je to moguće.

Korištenje recikliranih materijala ne samo da doprinosi očuvanju životne sredine već ima i pozitivan uticaj na naš brend. Pokazuje našu posvećenost održivom poslovanju i brizi za planetu, što privlači kupce koji cijene ove vrijednosti. Takođe, reciklirani materijali omogućavaju nam da stvaramo jedinstvene proizvode sa pričom, što dodatno obogaćuje iskustvo naših kupaca.

Kakve su reakcije vaših klijenata na tutorijale i proizvode koje nudite? Možete li podijeliti neku zanimljivu povratnu informaciju koju ste dobili od korisnika?

– Naši klijenti veoma pozitivno reaguju na naše proizvode. Dobijamo mnogo zahvalnosti za detaljna uputstva i korisne savjete koje pružamo u našim tutorijalima. Mnogi korisnici ističu da su uspjeli napraviti predivne kreacije zahvaljujući našim uputstvima, čak i ako su početnici u šivenju. Jedna od zanimljivijih povratnih informacija koju smo dobili bila je od korisnice koja je rekla da su joj naši krojevi za memory igračke postali omiljeni poklon koji pravi za svoje prijatelje i porodicu. Ovi krojevi su posebni jer podrazumijevaju korištenje garderobe za pravljenje igračke, što rezultira visokim stepenom individualizacije i emocije utkane u svaku igračku.

Pohvalila je detaljna uputstva i video materijale, ističući da su joj mnogo pomogli u stvaranju nečeg posebnog i ličnog za svakoga kome je lutku poklonila. Ovakve povratne informacije nas zaista motivišu da nastavimo s radom i dalje inspirišemo ljude da stvaraju.

Kakvi su planovi za budućnost Petraswonderland? Imate li nove projekte ili ideje koje biste željeli realizovati?

– Imamo mnogo planova za budućnost Petraswonderland! Želimo nastaviti širenje naše kolekcije, nudeći još više inspirativnih i edukativnih sadržaja za naše klijente. Takođe, planiramo unaprijediti našu online prisutnost i prodaju, kako bismo još više približili naše proizvode široj publici. Naš cilj je da nastavimo biti izvor kreativnosti, inspiracije i podrške za sve ljubitelje ručnog rada i šivenja.

Šta biste savjetovali drugim ženama u Bosni i Hercegovini koje razmišljaju o pokretanju vlastitog biznisa? Koje su ključne lekcije koje ste vi naučili na svom preduzetničkom putu?

– Da prate svoje strasti i snove, te da budu uporne i posvećene u ostvarivanju svojih ciljeva. Važno je biti otvoren za učenje i prilagođavanje, kao i da se ne plaše izazova i neuspjeha, već da ih vide kao priliku za rast i razvoj.

Jedna od ključnih lekcija koje smo mi naučile na našem preduzetničkom putu je da je važno imati jasnu viziju i strategiju, ali isto tako biti fleksibilan i spremno se prilagoditi promjenama u okruženju. Takođe, važno je izgraditi snažnu zajednicu podrške, bilo da su to porodica, prijatelji ili poslovni partneri, jer je podrška i inspiracija od drugih ključna za uspjeh. Na kraju, nikada ne treba prestati učiti i rasti, jer je to put ka kontinuiranom napretku i uspjehu u poslu.

Latest Posts

Raport