Nedavno objavljeno

BOJAN VUKADINOV: Stiže nova era minimalizma

Beogradski makeup artist Bojan Vukadinov otkriva nam šta su osnovna pravila šminkanja, šta znači biti dobro našminkan te kakvi su trendovi pred nama

Slikanjem, koje je studirao, bavi se iz hobija, a šminkanjem, koje je usavršio, iz ljubavi. Beogradski makeup artist Bojan Vukadinov boravio je u Sarajevu povodom otvaranja prvog Kryolan shopa u bh. prijestolnici. Tom prilikom održao je masterclass, oduševivši prisutne savjetima, tehnikama šminkanja te prezentacijom kozmetike Kryolan. Bojan je, kako smo se uvjerili, pun kreativne energije, razgovorljiv i spremno odgovara na sva naša pitanja.

Kako je akademski slikar otkrio poziv šminkera?
– Ta dva poziva su vrlo slična: radi se s bojom i četkicom, iako u slikarstvu imamo dvodimenzionalnu površinu za rad, a u šminkanju trodimenzionalno lice i ličnost. Pronašao sam sličnost tako što dvodimenzionalnom platnu kao slikar dajem smisao, a licu karakter, šarm, egzotičnost. Kad sam povezao te dvije potrebe uspio sam da se definišem i opredijelim: slikarstvom se bavim iz hobija u slobodno vrijeme, a šminkanjem iz ljubavi. Nikada se ni jedne profesije neću u potpunosti odreći.
Pobornik ste nude looka, ali i teorije da šminka mora imati dobru podlogu – možete li nam to obrazložiti?
– Istina je, pobornik sam nude lookova, ali u mom slučaju to se odnosi na moje najjače oružje u tehničkom smislu: mnogo postižem optičkom iluzijom, a logičan slijed je onda da se ne opredjeljujem za kolorit, nego za konturisanje lica. Riječ podloga u mojoj teoriji koju ste pomenuli ima veze sa sviješću o sebi i svom znanju koje ćete da prezentujete i istaknete se, formirate se kao makeup artist.
Šta su “sveta” pravila šminkanja?
– Moje osnovno pravilo i cilj prilikom svakog šminkanja jeste postizanje simetrije, i svega onoga što sam naučio od klijenata kada su njihove potrebe u pitanju, a to je da konturišem. Devedeset posto klijentica očekuje iskošeno oko, simetrične obrve i lijepo osjenčeno lice. Vodeći se tim pravilima, formirao sam svoju prepoznatljivost.
Da li ste već bili u Sarajevu?
– Nažalost, nisam imao prilike, ali mislim da se prave stvari dešavaju u pravom momentu. Glavni razlog je Kryolan, s čijim timom imam divnu prijateljsku saradnju, predivne prijateljske odnose i veliku podršku generalno iz Bosne i Hercegovine kada je moj rad u pitanju.

Šta je danas važno, a šta je prošlost kad je šminkanje u pitanju?
– Mislim da je pandemija najviše uticala na skin care, što mi je izuzetno drago jer smo se svi pozabavili sobom. Kada je u pitanju makeup, mislim da nam se približava i da je sve prisutnija nova era minimalizma i grafičkog pristupa u makeupu.
Kakvi su proljetni hitovi, na šta trebamo obraćati pažnju?
– Najbitnije je da svi koristimo SPF i da je potrebno samo malo da se ukrasimo, tek toliko da izgledamo svježe i njegovano. Ja sam uvijek za jaku maskaru i rumenilo. Što se tiče trendova, trend je ono što svako od nas kao pojedinac nosi. Mislim da je došla era individualnog izraza gdje najsmjeliji diktiraju trendove.
Ko vam je omiljeni klijent/klijentica?
– Svaki klijent koji je kulturan, njegovan i zabavan. Kulturan u smislu načina razgovora, njegovan u smislu da kada osobu vidim, znam da vodi računa o sebi, higijeni i zdravlju svoje kože, a zabavan u smislu da mi je jako bitno da provedem lijepo vrijeme s klijentom i da mi što duže ta energija ostane u lijepom sjećanju. Što se kaže, “do sljedećeg šminkanja”
Koga nikad ne biste šminkali?
– Nekulturne ljude, ostale dvije kategorije iz prethodnog odgovora bih mogao izostaviti iz prostog razloga što vidim opravdanja kada su ta dva segmenta u pitanju. Njegovan – ne znači da možeš biti ako te život nije mazio ili ako nisi upućen/a u svoj tip kože pa ne koristiš adekvatnu kozmetiku, a ne moraš biti ni zabavan/na da bi meni odgovarao/la: ja sam tu i da napravim zabavu ukoliko je potrebno.
O čemu žene trebaju voditi računa?
– Trebaju da se opuste i ne uklapaju boju haljine s bojom sjenke na očima, jer je to tako dosadno.
Koje brendove koristite, šta je kvalitetno?
– Upravo ste postavili pitanje nekome ko je zavisnik od kupovine šminke! Zaista ne bih mogao da izdvojim ništa, jer mi sve treba uvijek. Mislim da bi psiholozi mogli da uvrste kupovinu šminke kao posebnu dijagnozu u zdravstvene kartone, i ja bih vjerovatno bio prvi na listi upisanih.
Čime se vodite kad šminkate nekog: osobnošću, izgledom…?
– Potrebno je dobro poznavati ljude, osjetiti ih i istaći njihovu dominantnu crtu ličnosti. S malo elegantne teksture sjenke dati šarm i eleganciju i odabrati look koji će najlakše iznijeti u skladu s prilikom za koju se šminkaju. Kada dođe neko ko ima jako izražen karakter kroz crte lica, volim da kažem: “Tebe ću, draga, samo malo ukrasiti”.
Kome se od svjetskih makeup artista divite, čije trendove pratite?
– Britanki Pat McGrath: jer ne vidim samo šminku, vidim spontanost, ličnost, karakter, posvećenost, disciplinu, ljubav i odlike ličnosti pored izvrsne tehnike i uspjeha, a opet neku prizemnost. O kreativnosti mislim da nema potrebe da pričam. Ja tu ženu prosto osjetim i intuitivno mogu da kažem da vidim kakav je čovek kroz lookove koje radi, a proizvodima koje nam nudi nam omogućava da osjetimo dio nje i dobijemo dio njene moći dok njenim proizvodima šminkamo, pa se na neki čudan način osjećamo kao da smo ona sama.
Koliko je važno pri kupovini obraćati pažnju na brendove koji su ekološki, organski…?
– Treba obraćati pažnju na sve ono što su nam tehnologija i medicina pružile u 21. vijeku, a to je da se informišemo o tome šta je dobro, a šta je manje dobro za našu kožu, pa u skladu sa informacijama koje dobijamo da biramo sami i budemo odgovorni za sebe u tom smislu.
Ko je danas najbolje našminkana žena?
– Ona kojoj šminka neće narušiti samopouzdanje niti promijeniti ličnost, ona koja nosi šminku, a ne šminka nju. Svako treba u skladu s procjenom svojih mogućnosti da odredi ono što mu najbolje stoji i da bude specifičan. Moda i trendovi se mijenjaju, a mi starimo, dakle trendovi se veoma često ne podudaraju s prirodom starenja i filozofijom života. Iz tog razloga moramo biti pametni i klasični, ako je potrebno, bolje i minimalni nego robovi trendova.

Gracija 421, april 2022.
- Advertisement -

Latest Posts

Raport

spot_img
spot_img