NE SKIDANJU Diane Hall rođena je 5. januara 1946. u Los Angelesu, kao najstarija od četvero djece. Brat Randy mlađi je dvije godine, a tu su i dvije sestre Robin (rođena 1951.) i Dorrie (1953.). Otac Jack Hall bio je inženjer, a majka Dorothy Keaton domaćica koja se amaterski bavila fotografijom. Kada je majka osvojila dramsku nagradu za domaćice “Mrs. Los Angeles”, Diane je odlučila postati glumica. Tokom školovanja u Santa Monica High School u Santa Ani, nastupila je u školskoj predstavi Tramvaj zvani čežnja. Nakon mature odlazi na Santa Ana College, kasnije studira glumu na Orange Coast Collegeu, ali odustaje poslije godinu dana. Pridružila se organizaciji Actor’s Equity i uzela majčino prezime Keaton, jer je već postojala jedna Diane Hall. Godine 1968. postaje zamjena u brodvejskom mjuziklu Kosa i bila je jedina glumica koja se nije htjela skinuti u scenama u kojima je kompletna postava bila bez odjeće. Poslije devet mjeseci u Kosi, Diane se prijavila za ulogu u predstavi Zasviraj ponovo, Sam, koja je 1972. dobila i filmsku verziju, s Woodyjem Allenom u glavnoj ulozi. Iako je bila viša od njega pet centimetara, dobila je ulogu.
APSOLUTNA LJUBAV U životu je, kao i na filmu, ljubila veoma šarmantne muškarce: Warren Beatty, Woody Allen, Al Pacino. “Kao mnoge druge žene, volim zamišljati da sam okružena apsolutnom ljubavi. Film mi nudi tu mogućnost. Voljela sam biti zaljubljena, na setu i u životu. Samo na setu znaš šta želiš i dokle možeš, a život je, nažalost mnogo kompliciraniji. Kada sam 1983. snimala Mrs. Soffel, u mislima sam zaista bila zaljubljena u Mela Gibsona: bio je tako lijep i odvažan. Žene se vole zaljubiti u ideju o nekoj osobi. Danas još uvijek imam sve, godine ne oduzimaju mnogo toga, te ni strast prošlih veza. Nešto uvijek ostane u prijateljstvu koje kasnije stvoriš. Woody je i danas jedan od mojih najboljih prijatelja, uvijek je dobro raspoložen, šetamo, razgovaramo o djeci. Ala ne viđam često jer je preosjetljiv čovjek, ali smo u dobrim odnosima. Danas bih mogla praviti skoro isto što i nekada samo da zadobijem poštovanje muškarca.”
KAO ANNIE HALL Diane za sebe kaže da je prava modna ovisnica te da ima mnogo slabosti koje joj pričinjavaju zadovoljstvo. “Žene misle da što su starije, nakon izvjesnog vremena, postanu nevidljive. To apsolutno nije tačno. Iako godine mijenjaju naš fizički izgled, s tom promjenom ne prestaje želja da izgledate lijepo i budete elegantni. Što se toga tiče, još sam kao Annie Hall, koja je bila ubijeđena da moda odražava njen pogled na život. Osjećam isto zadovoljstvo pri kupovini odjeće kao nekada, kada sam kao djevojčica isprobavala šešire i čitala modne savjete u novinama kako bih saznala šta je in. Ne bojim se starosti, treba se znati prilagoditi vlastitim godinama, to pomaže da ne zaboraviš strasti i veze koje su bile dio tvog života.”
O BRAKU Diane Keaton se nikada nije udavala, a za dugogodišnju vezu s Woodyjem Allenom kaže da ni tada nisu bili pravi par, nego dvije jedinke veoma bliske. “Može se desiti da i najjači osjećaji ne nude vjeru u zajedničku budućnost, neophodnu za brak. Tako naučiš živjeti neovisno, što ne znači da si usamljen, nego naviknut na slobodu.” Sve češći razvodi jedan su od razloga što se nije udala, kao i činjenica što je niko nikada nije zaprosio. “Problem je što ljudi često ulaze u brakove a ne razmotre šta im se sve može desiti u životu i kako ih to može promijeniti. Kako neko može očekivati da s jednom osobom provede cijeli život? Rijedak je to slučaj i zahtijeva posebno prijateljstvo. Zato treba biti praktičan i potpisati predbračni ugovor i osigurati se. Možda će neki brak funkcionirati, ali u to se niko ne može kladiti. Prijateljstvo i dijeljenje istih pogleda drže ljude zajedno, a ne seksualna privlačnost. Ali previše ljudi se prebrzo spoji u trenutku romanse i misle da je to za cijeli život. Zato potpišite predbračni ugovor i uštedite novac i živce.”
GOLOTINJA U 58. GODINI Nakon očeve smrti 1996., Diane je odlučila usvojiti djevojčicu Dexter, a 2001. usvojila je i dječaka Dukea. Postala je prava brižna mama, maksimalno posvećena djeci, koja poštuje njihovu želju da ih ne spominje u javnosti. Uz njih, kaže, često zaboravlja da je samo jedna stara glumica. Kada je napunila 60 godina, priredila je zabavu na kojoj je prisutnima rekla da ne žali ni za čim jer se još uvijek raduje svakom novom danu. Nikada nije prestala glumiti, pisati knjige i s fotoaparatom u rukama istraživati stare dijelove grada. Kao zrela žena, postala je i hrabra te prihvatila obnažiti se na filmu. Učinila je to u filmu Ljubav nema pravila (2003.), u kojem glumi s Jackom Nicholsonom, želeći pokazati starijim ženama da se dvoje zrelih ljudi mogu voljeti, gledati i međusobno otkriti u istini njihovih lica i tijela. Nije previše razmišljala kada je odlučivala da li se skinuti, sama sebi je rekla kako nikog nije briga što se pojavljuje gola. Na kraju je film prikazivan s upozorenjem da ga ne smiju gledati mlađi od 13 godina bez pratnje roditelja, ali zbog dvije izrečene psovke: “Riječ fuck, koju jednom izgovorim ja, a jednom Jack, bila je groznija od tijela gole žene”, zaključila je Diane!
MODNA IKONA Godine 1970. Diane debitira na filmskom platnu u komediji Ljubavnici i drugi stranci, a zatim se pojavljuje u Coppolinom hitu Kum. U to vrijeme započinje i njena veza s Woodyjem Allenom, te zajednički rade i nekoliko filmova. Svi filmovi u kojima je glumila pokazali su da se radi o izvanrednoj glumici i komičarki. Autobiografska ljubavna priča Diane i Woodyja, Annie Hall iz 1977., dobiva Oscara za najbolji film, a Diane Oscara za najbolju glumicu. Tada je izjavila da je Allen od lika Annie napravio idealiziranu verziju nje same. Posebno je upadljiv način Dianinog odijevanja u tom filmu, uglavnom je bila u starinskoj muškoj odjeći, u širokim hlačama, s kravatom, šeširom i tregerima. Većina odjeće je bila njeno vlasništvo, a Diane je i ranije bila poznata po neobičnom odijevanju. Iznenada je bilo sve više sljedbenika takve mode, postala su moderna ženska odijela, a Diane modna ikona sedamdesetih. Uprkos tome, Diane je česta meta modnih kritičara, a jedan od njih, Mr. Blackwell, čak ju je pet puta stavio na listu najgore odjevenih javnih osoba.
REDITELJICA Kao strastvena ljubiteljica fotografije, Diane Keaton objavila je tri kolekcije vlastitih radova, a okušala se i kao rediteljica. Nakon kratkog filma iz 1982. What Does Dorrie Want?, posvetila se dokumentarnom filmu Heaven 1987., režirala je muzičke spotove za Belindu Carlisle, jednu epizodu slavnog Twin Peaksa, film Wildflower 1995., a najviše uspjeha je imala s dramom Unstrung Heroes 1995. godine. U Cannesu 2005. Zlatnu palmu dobio je avangardni film Elephant Gusa Van Santa, kojeg je producirala Diane Keaton. Bila je ushićena nagradom, jer se odlučila na produciranje zbog pitanja šta je to što mlade ljude tjera na ubistva i nasilje. “Ovaj film prikazuje nasilje ne dajući odgovore, nego ljude nagoni na razmišljanje. Svaki gledalac ima vlastito mišljenje i vlastiti odgovor, a moje mišljenje je da je osnovni krivac nedostatak komunikacije roditelja i djece. Lično bih više voljela imati roditelje koji se sa mnom svađaju u potrazi za rješenjem problema nego da ih nikako nemam. Postoji mnogo roditelja koji ne žele pomoći vlastitoj djeci i tako dolazi do izolacije takve djece. To sam zaključila nakon gledanja Elephanta.”