Nedavno objavljeno

Meryl Streep Posljednja holivudska dama

Filmski festival u Cannesu službeno je počeo tradicionalnim ulaskom slavnih osoba crvenim tepihom u raskošni Grand Theatre Lumiere, a na otvaranju je odana posebna počast holivudskoj glumici Meryl Streep, kojoj je uručena počasna Zlatna palma. Streep za sebe kaže kako je njeno zvanje - biti, na prvom mjestu, supruga i majka

Ozbiljna, rafinirana, elegantna, izuzetna, skoro manijakalna perfekcionistica, sasvim drugačija od ostalih, ocijenjena od svih kao jedna od najboljih glumica svih vremena, Mary Louise Streep rođena je u Summitu, u okolini New Jerseya, 1949. godine. Meryl ju je zvala majka, žena iz gradske buržujske porodice, porijeklom iz Holandije. Željela je postati operna pjevačica, ali je 1971. upisala Yale School of Drama, a njena ikona i inspiracija postala je Audrey Hepburn.

Njeno lice, posebne, neklasične ljepote, ali izuzetno izražajno, omogućilo joj je da dobije veoma zahtjevne i značajne uloge od strane velikih reditelja. Na velikom platnu je debitirala 1977. u Zinnemannovom filmu Julia, pored Vanesse Redgrave i Jane Fonde. Pažnju publike je izazvala glumeći sa svojim prijateljem Robertom De Nirom u Lovcu na jelene (1978.), kada je upoznala i svoju prvu veliku ljubav. Bio je to glumac John Cazale, koji je vrlo mlad umro samo pet mjeseci nakon premijere filma. 

“Plastična hirurgija je strašna zamka u koju upadaju naše kćerke, sreća je najbolji lifting”

Za svog današnjeg muža Dona Gummera udala se 14. septembra 1978., a 1979. dobila je svog prvog Oskara za film Kramer protiv Kramera. Uslijedio je dramatični film Žena francuskog poručnika sa Jeremyjem Ironsom, te Sofijin izbor Alana Pakule, i njen drugi Oskar. Mnoštvo je nezaboravnih filmova sa Meryl Streep u glavnoj ulozi: Zaljubljivanje, Moja Afrika, Mostovi Okruga Madison, Sati

Govoreći o svom filmu Đavo nosi Pradu, i ulozi Mirande Priestly, zloglasne urednice modnog magazina Runaway, inspirirane Annom Wintour, urednicom američkog Voguea, rekla je: “Interpretirajući je, pomislila sam kako bih je voljela naučiti uživanju i zajedničkoj odgovornosti, kojima sam uvijek težila u svom svakodnevnom životu, životu žene, majke i supruge. Imala bih, ustvari, samo jednu jedinu stvar reći ženama: nastojte živjeti na najbolji mogući način.”

U filmu Sofijin izbor za koji je dobila Oscara

Meryl Streep ima 72 godine, dobila je tri Oskara, 21 put je nominirana, ima četvero djece, jednog sina i tri kćerke – plavokose kao ona, obožavanog muža, kipara Dona Gummera, sa kojim je u braku 43 godina, a sačuvala je još uvijek nešto od one iste nestašne i nepredvidljive mlade djevojke. Svi koji su je upoznali kažu da je veoma ljubazna, prirodna i ne posjeduje ništa od imidža holivudske zvijezde. Osjeća se, prije svega, kao supruga i majka: “Oduvijek sam osjećala da sam rođena za porodicu. Don, kao partner i kao otac, se mora voljeti jer potpuno razumije potrebu za stvaranjem, za proživljavanjem emocija.” Zbog toga Meryl nije nikada propustila odlazak na odmor sama sa mužem. Mogu se vidjeti kako, sa rukom u ruci, šetaju i istražuju nova mjesta, kao i svi turisti. A to rade i u New Yorku, u kojem žive: Don joj se pridruži na setu, te iskoriste pauzu kako bi bili zajedno. “Lijepo je ostariti zajedno i govoriti kako tek treba doći ono najbolje.” 

Meryl priznaje da joj je odnos sa mužem veoma važan, njihovo obostrano ispoljavanje osjećaja, zatim razgovor o svemu, o svakodnevnim dešavanjima, o budućnosti, o njenom radu u Drušvu za zaštitu prva žena, o siromašoj djeci… Veoma je zauzeta, obzirna prema društvu u kojem živi, bez mahanja proglasima. Pažljiva je i brižna majka, iako su djeca već odavno stala na svoje noge: Henry (42) je glumac i reditelj, Mary (38) glumi u brodvejskom teatru pod imenom Marnie Gummer, Grace (35) je studentica, dok je najmlađa Louisa (30) mamina maza, koja se uvijek ljuti kada pročita neki njezin intervju. Djeca ne vole kada se o njima piše kao djeci poznate glumice, žele biti samostalni, sami nešto postići, ne biti privilegirani ni po čemu, a Meryl se trudi da im to omogući. Mada, kaže, kako je danas teško biti tinejdžer, prisjećajući se Altmanovog filma Radio America, gdje je glumila sa mladom Lindsay Lohan. Djeci je, kaže, veoma teško živjeti pod stalnim svjetlom reflektora, koji ne poštuju nikog, ničiju ličnost, niti privatnost. “Kada prelistam časopis Seventeen, koji ponekad kupuju moje kćerke, uvijek me užasava kada vidim te silne savjete djevojkama kako da se šminkaju, kako da se obuku, kako da osvoje muškarca, kako da vode ljubav… Sve ostalo kao da ne postoji.” 

Njeno lice, posebne, neklasične ljepote, ali izuzetno izražajno, omogućilo joj je da dobije veoma zahtjevne i značajne uloge

Meryl je bila djevojka u neko drugo doba, sasvim različito od današnjeg, kada je studiranje značilo pripremanje za Vassar, zatim Yale koledž, i nije bilo pritisaka na mlade žene da budu uvijek mršave, elegantne i spremne za uspjeh. Njeni roditelji obožavali su muziku, otac je svirao, a majka Mary je pjevala. Ona ju je naučila ljubavi prema muzici, umjetnosti i plesu. Umrla je 2001. u 86. godini i njen otac Henry je ostao sam, umoran i bolestan, te je preminuo dvije godine kasnije. Meryl je nastojala što više biti uz njega govoreći kako smo postali grozni egoisti, često zaboravljajući vlastite roditelje, koji su nas voljeli i pravili greške, kao i svi ostali. 

Kaže kako se ne boji starosti i da joj se dopala njena sijeda kosa u ulozi Mirande Priestley. U novoj pozorišnoj ulozi Majke Hrabrost neće bojiti kosu, ostavit će prirodnu boju sa ponekom sijedom, jer: “Život, ako ga živiš u potpunosti i ako ne varaš, donosi prirodne stvari, naravno – ako želiš bit iskren sa samim sobom. Sreća je najbolji face-lift; zatezanje lica i liposukcija su enorman korak unazad. Plastična hirurgija je strašna zamka u koju upadaju naše kćerke. Rezultat je da ne žele naučiti kako da se osjećaju dobro u svom tijelu. Nismo same sebe naučile, pa ne možemo naučiti ni naše kćerke da manje pažnje pridaju cipelama koje nose, a više da spoznaju svijet i sve ono što se u njemu dešava.” Iako je često bilo problema sa rediteljima kod snimanja njenog lica u prvom planu, nikada joj nije palo na pamet operirati nos.

Nije nikada bila podređena vanjskom izgledu, a čini joj se da su današnje žene sasvim zaboravile na značenje unutrašnje ljepote

Dopalo joj se da za potrebe filma Vrag nosi Pradu uđe u čudesni svijet mode. Bilo je zabavno brinuti o svim detaljima odjeće, nositi fantastične asesoare, tako vrijedne da ju je ponekad bilo i stid misleći na siromašne. Iako je uvijek cijenila ljepotu, nije nikada zanemarila njezine otrove, njena karijera glumice, ali i supruge i majke, nije nikada bila podređena vanjskom izgledu, a čini joj se da su današnje žene sasvim zaboravile na značanje unutrašnje ljepote. 

Njezin najnoviji film Netflixov je hit Ne gledaj gore, američki satirični naučnofantastični film iz 2021. koji je napisao, producirao i režirao Adam McKay. U njemu, osim Meryl, koja utjelovljuje predsjednicu SAD-a Janie Orlean, glume Leonardo DiCaprio i Jennifer Lawrence kao dva astronoma koji pokušavaju upozoriti čovječanstvo na približavanje komete koja će uništiti ljudsku civilizaciju.

U filmu Ne gledaj gore tumači lik predsjednice SAD-a Janie Orlean

Kad ne ide na snimanje, uvijek ustaje rano, ne dopada joj se ostajati budna do kasno navečer. Voli čitati u krevetu ili sa suprugom otići u kino, u jednu malu dvoranu u Villageu, gdje se uvijek prikazuju divni filmovi, kao što je La meglio gioventù (Bolja mladost), italijanskog reditelja Giordanija, kojeg obožava. Priznaje kako je užasna kuharica, ali je prevazišla raniji osjećaj krivice koji je zbog tog osjećala. Cijeni dobru kuhinju, uvijek je u potrazi sa korisnim savjetima, dobrim receptima, voli dobro i zdravo jesti. 

Kada je glumila u filmu Kramer protiv Kramera nije imala djece i bilo joj je veoma teško uživjeti se u ulogu žene koja je željela posvetiti se sebi, bolno se pokušavajući odvojiti od vlastitog djeteta. Ta je uloga, kao i sve druge uostalom, na svoj način govorila o mnogim ženama. A njima je, kaže Meryl Streep, ustvari i posvetila svaku svoju ulogu i cijelu karijeru.

Latest Posts

spot_img
spot_img

Raport

spot_img