Nedavno objavljeno

Kako su ruže postale omiljeni modni cvijet

Od fotografija i ilustracija iz 19. stoljeća do dizajnerskih haljina i ukrasa za kosu, izložba Wild & Cultivated: Fashioning The Rose, postavljena u londonskom muzeju Garden, istražuje snažan uticaj ruže na modu

Priredila Elma Tahirović
Snimci Garden Museum

Samo je nekoliko vrsta cvijeća veći sinonim za svijet mode od ruže. Osim što su, poput mode, sezonske i ugađaju čulima, i ruže i moda također imaju sposobnost potaknuti strast koja nadilazi puku estetiku – što je činjenica koju je istražila nova izložba londonskog muzeja Garden nazvana Wild & Cultivated: Fashioning The Rose. Obuhvaćajući dekorativno izvezene viktorijanske predmete do današnjih modnih remek-djela, izložba prikazuje snažan uticaj ovog omiljenog cvijeta. Srce izložbe čini nekoliko komada Alexandera McQueena, dizajnera opisanog kao “modni rozarij” zahvaljujući njegovoj ljubavi prema ružama. Najznačajniji detalji izložbe uključuju i “ruža-haljinu” koju je kreirala aktuelna dizajnerica ovog brenda Sarah Burton kao dio tematske kolekcije za jesen 2019. inspirirane McQueenovom strašću za ovim cvijetom.

U modnom svijetu, crna ruža zadobila je glamuroznu i transgresivnu privlačnost – koncept koji je svojim kreacijama savršeno predstavio Alexander McQueen. Također, kolekcija prirodno obojenih svilenih ruža poslužila je kao ukras za šešir koji je dizajnirao Philip Treacy za čuvenu McQueenovu kolekciju Sarabande iz 2007. godine, a koja je specijalno oživljena za potrebe ove izložbe.

Među interpretacijama drugih dizajnera našle su se modernističke ruže na Comme des Garçons crvenoj kardigan-haljini – boji koja asocira na provokaciju, kao i nekoliko šešira koje je dizajnirao Stephen Jones, uključujući i onaj koji kombinira obojeno drvo i kožu, te izgleda poput vrtne skulpture.

Sve ružine komponente

Kroz historiju su umjetnici, dizajneri i pisci bili privučeni ovim mirisnim cvijetom: očarani njegovom prolaznom ljepotom i istovremeno fascinirani trnjem – ovaj spoj suprotnosti inspirirao ih je da maštaju o ljubavi, grijehu, ljepoti i seksualnosti, kao i o destrukciji i smrti, što su komponente uhvaćene u krojačkim inkarnacijama ruže.
Kustosica izložbe Wild & Cultivated: Fashioning The Rose, Amy de la Haye, provela je tri godine sakupljajući eksponate za kolekciju. Među predmetima koji se ističu našla se ogrlica Rose and Nightingale, čiji je dizajner Simon Costin – ukrašena trnjem koje se dramatično ubada u kožu onoga ko je nosi – kao i nadrealni portret modnog fotografa Tima Walkera na kojem je manekenka Primrose Archer odjevena u ruže iz njegove bašte.
Posjetioci izložbe mogu vidjeti i kičaste servise za čaj, cvjetne večernje haljine Johna Galliana te botaničke razglednice. Tu su i prelijepe ružama ukrašene svilene lepeze s početka 20. vijeka, kao i nedavno izrađeni keramički predmeti britanske umjetnice Phoebe Cummings, koja je osmislila delikatnu skulpturu od ruža u punom cvatu, u nježno sivoj i roze boji. Poput pravog cvijeta, nježne keramičke latice će se s vremenom raspasti.
Osim modernih predmeta inspiriranih ružom, izložba se bavi i načinom na koji je ovaj cvijet historijski uticao na modu. “Ruže se nose od davnina, natopljene simbolizmom i isprepletene s našim životnim pričama”, kaže Amy de la Haye. “Wild & Cultivated: Fashioning The Rose je antologija (što je termin posuđen od grčkog izraza anthologia: sakupljanje cvijeća) kojom se želi prikazati na koje su načine baštovani, pojedinci, zajednice i kreativci nosili, pokazivali ili ukrašavali predmete pomoću ruža.”
Izlaganjem romantičnog vezenog prsluka za mladenke, kao simbola iskrene ljubavi, kao i ilustracija iz 19. stoljeća na kojima se vidi kako se možete odjenuti poput ruže, dat je uvid u važnost proizvodnje platnenog cvijeća za potrebe odijevanja tokom 1800-ih – industrije koja je upošljavala nevjerovatnih 10% ženske radne snage Pariza samo iz tog perioda.
Pomenuti eksponati izloženi su uz veoma vrijedne eksponate koji su u posjedu Garden muzeja, poput rijetko viđenih botaničkih litografija i fotografija, ali i pregršt divljih i kultivisanih, prirodnih i umjetnih ruža.
Kustosica Amy de la Haye posebno se potrudila da što je više moguće predstavi ekološki održivu izložbu, kao pokušaj da se zaštiti priroda u kojoj će moći da uživaju buduće generacije.

Gracija 422, maj 2022.

Latest Posts

spot_img
spot_img

Raport