spot_img

Nedavno objavljeno

POTREBA ILI TREND: Kako su dodaci ishrani postali kul

Nekad obični farmaceutski proizvod, suplementi su sada postali moćan i nezamjenjiv saveznik ljepote i općeg stanja organizma, “dostojan Instagrama”, ali i biznis vrijedan milijarde

Priredila Mila Durić

Postoji samo 13 vitamina koji su potrebni našem tijelu: A, C, D, E, K te 8 vitamina iz B grupe. Ali postoji oko 85.000 dodataka ishrani. Svaki od njih povezan je s barem jednom specifičnom funkcijom, i ako ga nema dovoljno, može uticati na cjelokupno zdravlje. Do prije deset-petnaest godina mnogi su to ignorisali i ograničavali se na uzimanje željeza, vitamina D ili nečeg drugog što bi im ljekar preporučio.

Danas su se stvari radikalno promijenile i dodaci ishrani nisu postali samo svakodnevna zdravstvena pomoć, navika poput jutarnje kafe, već pravi biznis vrijedan milijarde. Tržište suplemenata poraslo je više od 40 posto u posljednjih pet godina, a više od 10 posto u posljednje dvije godine. Godine 2021. globalno je tržište vrijedilo 150 milijardi eura, što je godišnji porast od 4,7 posto u posljednje tri godine. Stopa rasta u narednim godinama još je brža u pogledu globalnog tržišta dodataka ljepoti, koje je 2018. procijenjeno na 2,451 milijardu dolara, a očekuje se da će dosegnuti 3,721 milijardu dolara do 2027. Konkretno, broj proizvoda prodanih na američkom tržištu porastao je sa oko 4.000 na otprilike 80.000 između 1994. i 2016. godine, a procjenjuje se da tržište vrijedi više od 43 milijarde dolara već 2019. godine.

Suplementi iz parfimerija

Razlozi za ovaj rast u industriji zavise od niza faktora, od nove vrste dodataka koji su “ukusniji” i “dostojniji Instagrama“ do novog razumijevanja pojma wellness. Velik dio toga je povećana svijest o potrebi brige o vlastitom psihičkom i fizičkom zdravlju. Ako nam koža ne blista i ako se stalno osjećamo umorno, to nema uvijek veze s bolešću, već može zavisiti i od toga šta jedemo ili ne jedemo. Imajući to na umu, dodaci ishrani ne koriste se samo za “liječenje”, već i za prevenciju zdravstvenih problema i održavanje zdravlja, što je novo polje poslovanja koje se sve više povezuje s ljepotom. Suplementi se više ne nalaze samo na policama apoteka ili u odjelima određenih supermarketa, već se prodaju u sjajnim, elegantnim pakovanjima u parfimerijama (također i online), pažljivo smješteni između krema protiv starenja i tonika. Izgledaju više kao gumene bombonice, poprimaju izgled čudotvornog praha koji se pije kao smuti ili su toliko šik da se osjećate bolje samim tim što ih držite u ruci. Ukratko, suplementi 2023. sve su dalje od onih “ružnih” tableta koje smo prije uzimali.

Glamur je naglašen i načinom na koji se oglašavaju i komuniciraju, posebno na društvenim mrežama. Trebate samo vidjeti na Instagramu brendove koji imaju i svoje dodatke ishrani: slike su pomno odabrane, luksuzne i kul, a cilj im je stvoriti životni stil za koji su njihovi dodaci ključni. I ta marketinška strategija se itekako isplati.

Bum ponude

Nova generacija dodataka ishrani tako sve više ulazi u simbiozu sa svijetom ljepote i dobrim općim stanjem organizma. Trenutno je trend kombinacija unutrašnjeg i vanjskog, odnosno kapsula ili prašaka i kozmetike, s dodacima koji su dio kombiniranih tretmana posebno osmišljenih za poboljšanje naše rutine ljepote i dubinsko djelovanje na kožu, kosu ili bilo koje drugo područje.

Postoji toliko mnogo suplemenata i toliko problema koje obećavaju da će riješiti (iako su studije trenutno kontradiktorne; nema dokaza da uzimanje velikih količina ovih tvari dovodi do dodatnih učinaka): povećati vitalnost, smanjiti stres, poboljšati stanje kože, učiniti kosu sjajnijom, smanjiti težinu, podstaknuti probavu, prevladati menopauzu… Ovaj biznis je toliko širok i privlačan da su čak i slavne osobe kao što su Ellen Pompeo, Cindy Crawford, Naomi Watts i Gwyneth Paltrow lansirale suplemente obećavajući potrošačima sve. Uz ovoliki bum ponude, pitamo se da li dodatke ishrani uzimamo zato što su nam stvarno potrebni, zato što se zbog njih osjećamo bolje (ili stvaraju iluziju da se osjećamo bolje), zato što je to moderno ili zato što jedva čekamo da s ponosom podijelimo svoj paket vitamina i raznih dodataka na Instagramu dok pokazujemo svoje zategnute trbušne mišiće. Ili možda to činimo samo kako bismo se osjećali poletnim i “zdravim” u bilo kojoj dobi.

Latest Posts

Raport

spot_img