Nedavno objavljeno

spot_img

Preplitanje Ljiljane Majkić

Sarajevska umjetnica Ljiljana Majkić je modna dizajnerica i članica ULUPUuBiH-a i ULUPUDS-a, te dobitnica brojnih nagrada i priznanja. Preplitanje je njena 11. samostalna izložba

Fotografije: Vanja Lisac

Model: Ema Andrić

Sjajna atmosfera i mnogo poklonika i prijatelja na jednom mjestu – to je u najkraćem izvještaj sa izložbe koju je ovog maja u Collegium Artisticumu upriličila modna dizajnerica Ljiljana Majkić. Projekat koji je rezultirao postavkom nosi naziv “Preplitanje” te u prvi plan stavlja vještine tradicionalne izrade, kao jedan od elemenata nematerijalne kulturne baštine, odnosno estetsku obradu tkanine različitim vrstama veza karakterističnim za ovo područje. Preplitanjem tradicionalnih tehnika i izraza likovnosti na samoj tkanini i odgovarajućih trodimenzionalnih konstrukcija odjevnih predmeta, nastali su modeli ove kolekcije. Šare bosanskog ćilima su korištene kao osnovni element forme svakog modela u dvije ili tri dimenzije, ili kao stilizovane ljudske figure prikazane tradicionalnim vezom na tkanini.

ULUPUBIH žiri za dodjelu nagrade na ovogodišnjoj izložbi “Collegium artisticum 2023“ donio je odluku da se Nagrada za modni dizajn dodijeli za rad pod nazivom “Toplina šare”, koji je dio ovog projekta Preplitanje.

U obrazloženju žiri navodi: “Rad u formi triptiha, nastao u okviru projekta pod nazivom Preplitanje, podrazumijeva ideju reinterpretacije tradicionalnih elemenata narodne umjetnosti na komadima savremeno dizajnirane odjeće. Riječ je o tri haljine čija se estetska vrijednost ogleda najprije u sintezi lomljenih (uštirkanih) formi, kontura i floralnih motiva zaobljenih linija unutar nepravilno oblikovanih ploha.

Odabir materijala, kombinovanje mašinskog i ručnog rada tehnikom krstastog veza, originalnost u oblikovanju kroja s akcentiranim cvjetnim uzorcima, te odabir kolorita, ukazuju na zreli i kreativni pristup autorice. Premda su ovakvi postupci povezivanja ”tradicionalnog i modernog” prilično iscrpljeni u današnjici, mišljenja smo kako je Ljiljana Majkić uspješno odgovorila na svoj zadatak unoseći topli, rafinirani i elegantni duh prošlosti unutar svojih savremenih kreacija.”  Žiri je djelovao u sljedećem sastavu: doc. dr. Ema Mazrak, Akademija likovnih umjetnosti u Sarajevu; prof. mr Ana Matić, Fakultet likovnih umjetnosti Cetinje; Nives Čičin-Šain, skulptorica iz Splita, i doc. mr. Dragana Antonić, Akademija likovnih umjetnosti u Sarajevu.

Narodna umjetnost, tradicionalna duhovna kultura, te folklor su nazivi za narodno blago koje je etnologijom i folklornim koloritom najčvršća poveznica svih etničkih grupa u svakoj državi. S obzirom na to da osobenost ovog prostora, koja se ogleda u bogatstvu obilježja  različitih identiteta, čini ovu sredinu zanimljivijom i privlačnijom, neophodno je njegovati i naglašavati je.

Samo tkanje, blagodet našeg kulturnog i tradicionalnog naslijeđa je najslikovitiji primjer za bogatstvo oslikano različitošću. Svaka nit je različita, a zajedno čine jednu cjelinu. Da bi se postiglo vizuelno bogatstvo neophodno je upotrijebiti različite niti. Preplitanje različitih niti daje bogatstvo tkanici. Dakle, ljepota se postiže tkanjem različitih niti, jer da su iste, dobili bi monohromatičnu, jednoličnu površinu. Različitosti upravo treba da povezuju zajednice, te suživot učine ljepšim i zanimljivijim, kao uostalom i život pojedinca. Harmonija različitih niti upotpunjuje i sam život i čini ga uzbudljivijim.

To bogatstvo raznolikosti treba da služi kao neiscrpno vrelo inspiracija i kreativnosti svuda oko nas, a sama autentičnost zajedno sa kreativnošću vodi svako društvo ka uspjehu.

Uz malo više dizajna koji se referira na tradiciju, poput projekta PREPLITANJE, doći ćemo do veoma važnog cilja da nas se vizualizira i pamti po našim istinskim vrijednostima, kojih imamo na pretek.

Izložbu PREPLITANJE možete pogledati do 31. maja 2023. godine, od ponedjeljka do petka u terminu od 10:00 do 18:00 sati.

spot_img

Latest Posts

spot_img

Raport