NaslovnicaZDRAVLJEŠetnja – prirodni antistres program

Šetnja – prirodni antistres program

Ako mislite da nijedan sport nije stvoren za vas, šetajte! Šetnja je aktivnost koja ne zahtijeva posebne sposobnosti, a stimulira cijelo tijelo. Ostavite automobil, zaboravite lift i otkrijte sve prednosti i ljepote šetnje. Pružite užitak vlastitim stopalima u gradu, šumi, pustinji…

Mentalno zdravlje

Savršeno kompletan sport, hodanje najviše djeluje na jednu od najvažnijih funkcija ljudskog tijela: disanje. Kada koračamo dobrim ritmom potrebno je naučiti i normalno pričati i disati. Ubrzavajući respiratornu frekvenciju za 20-30 posto, hodanje povećava zapreminu udahnutog zraka te ujedno i količinu kisika. Zbog toga se tokom duge šetnje javlja poseban osjećaj oživljavanja, boljeg disanja. Pogotovo ako šetamo kroz šumu u kojoj je veća koncentracija kisika. Drveće proizvodi oko sedam kilograma kisika dnevno, mnogo više od čovjekove dnevne potrebe koja iznosi pola kilograma. Sem toga, kisik tek proizveden iz zelenih listova veoma je bogat negativnim ionima, koje karakteriziraju sljedeće osobine: pospješuju širenje krvnih sudova, poboljšavaju oksigenaciju tkiva i, dakle, omogućavaju borbu protiv stresa. 

 

Šetnja kroz šumu Hodanje predstavlja vježbu izdržljivosti veoma korisnu za srce i krvne sudove koja pospješuje cirkulaciju. Osobama koje imaju problema s oticanjem nogu ili osjećajem težine u nogama, hodanje predstavlja prirodan i efikasan način rješavanja tih tegoba. Čovjek korača po svojevrsnoj spužvi, tačnije, u stopalima se nalazi veliki broj kapilara i, svakim korakom, biva aktivirana pumpa (srce) koja osigurava vensku cirkulaciju. Dakle, dobra šetnja isto je što i jedna delikatna, kontinuirana masaža. 

Medicina šetnji pripisuje određena korisna svojstva, kao što su povoljni uticaji na probavu i protok tekućine. Šetnja je korisna ako želite razbistriti misli. Grčki filozofi i neki pisci su je upražnjavali kako bi se pripremili za važna izlaganja ili pisanje. George Simenon je šetajući pronalazio inspiraciju. Hodanje poboljšava opskrbu mozga kisikom, zato je korisna stimulacija za nastanak novih ideja. Ne treba zaboraviti da šetnja djeluje na stvaranje dobrog raspoloženja, da smiruje živce, zahvaljujući stvaranju endorfina. I sam pogled na lijepe pejzaže, dok se prepuštamo mirisima šume, stvara osjećaj ugode. Šetnja kroz šumu je poseban osjećaj, trava je meka i spužvasta i osjećamo je kao poseban tepih pod nogama. Ali i zemlja prekrivena lišćem ili borovim iglicama čini da stopala ostanu elastična i amortiziraju koraci, smanjujući opasnost od izvrtanja zgloba. Koračanje po različitim vrstama podloga je odlična promjena nakon asfalta. Udobna i kvalitetna obuća omogućit će da pronađemo energiju, ubrzamo sagorijevanje kalorija i povećamo vlastite sposobnosti izdržljivosti.

 

Šetnja pustinjom Svjetlo, tišina, beskraj… Pustinja je postala destinacija koja privlači sve više osoba. Šta li traže u toj suhoj i jednoličnoj prirodi? Razlozi su jednostavni, ko odlazi u pustinju želi napuniti baterije. Kada se tek nađe u pustinji, čovjek prvo bude iznenađen nedostatkom buke, tako ugodnim i opuštajućim. Kada postane svjestan tišine i činjenice da ne postoji ništa što stvara buku, unutrašnja napetost se smanjuje i dolazi do potpunog smirenja. Ispočetka postoji potreba za razgovorom, kako bi se donekle ublažio osjećaj potpune praznine, ali to postepeno prestaje. Čovjek se prepušta vjetru i zvuku koji proizvode njegova stopala. U stalnom kontaktu sa zemljom, više osluškujemo vlastite osjećaje, toplotu zraka, noćnu svježinu, fizički napor, zadovoljstvo svakog trenutka. Manje je, naravno, svakodnevnih udobnosti na koje smo navikli, ali su veoma izraženi percepcija i okrenutost sebi. 

Zen šetnja Prema pravilima majstora Thich Nhat Hanha, dok koračamo svaki korak nas ponovo vraća u stvarnost. Ovakva vrsta meditacije sastoji se u koračanju tokom kojeg smo koncentrirani na svaki korak i na disanju usklađenom s ritmom kretanja. Često smo zauzeti razmišljanjem o prošlosti ili budućnosti, te nesvjesno žrtvujemo sadašnjost. Rezultat: sada i ovdje smo potpuno izgubili. Zen šetnja nam omogućava da se vratimo svakom sadašnjem trenutku, da budemo u vlastitom tijelu i svom punoćom osjetimo svaki korak. Ideja se bazira na slobodnom koračanju i osjećanju zemlje pd nogama. Ova jednostavna vježba dostupna je svima i veoma efikasna želimo li osloboditi misli, osjećati se što smirenije i, samim tim snažnije, sa samim sobom i drugima u svakodnevnom životu.

Možda vas zanima

Nedavno objavljeno