NaslovnicaZDRAVLJENamirnice koje štite kožu od štetnog uticaja sunca

Namirnice koje štite kožu od štetnog uticaja sunca

Svi znamo za zaštitni faktor koji se nalazi u proizvodima za njegu, ali šta je sa hranom?

Hrana je, ni manje ni više, izvor unutrašnje zaštite od sunca – prirodni oklop naše dragocjene kože. Naravno, ne možete hranom zamijeniti proizvode za njegu kože sa zaštitnim faktorom, ali možete obezbijediti dodatnu, veoma korisnu, zaštitu svojoj koži, čime ćete svesti na minimum štetnost izlaganja suncu. Kao i uvijek kada je u pitanju ljepota, bitno je ono što nosite iznutra.

Paradajz

Paradajz sadrži velike količine likopena, antioksidansa koji je prirodna zaštita protiv UV zračenja, ali veoma korisnog i u borbi protiv starenja. Sušeni paradajz, kao i onaj u konzervama i flašama – koncentrirani je izvor likopena. Također, i svježi paradajz je dobar izvor ovog korisnog antioksidansa. Ostale namirnice bogate likopenom su: lubenica (koja je čak i bogatija likopenom od paradajza), crno grožđe, crveni grejpfrut, breskve, šljive i papaja.

Bademi

Sjemenke suncokreta, bademi, kao i sjemenke bundeve odličan su izvor vitamina E. Vitamin E je još jedan odličan antioksidans koji pomaže koži u zaštiti protiv štetnog sunčevog zračenja. Za užinu pojedite punu šaku badema, dodajte sjemenke bundeve u jogurt ili ih pospite preko salate. Avokado je također odličan izvor ovog vitamina.

Mrkva

Mrkva sadrži betakaroten, antioksidans neophodan u borbi protiv UV zračenja. On također pomaže u već počinjenoj šteti izlaganja suncu i umiruje kožu sa opekotinama. Ostale namirnice bogate betakarotenom su: slatki krompir, kajsija, bundeva, papaja i mango. I neke namirnice koje nisu narandžaste boje također mogu biti izvor betakarotena, a to je uglavnom zeleno povrće, kao što su: kupus, kelj ili špinat.

Jedite crnu čokoladu

Trebate još jedan razlog zašto sebi priuštiti uživanje u crnoj čokoladi? Istraživanja objavljena u Journal of Nutrition pokazala su da flavanoli iz kakaa mogu obezbijediti određenu zaštitu kože od štetnog sunčevog zračenja. Potražite čokoladu sa visokim procentom kakaa, uz dodatak malo ili nimalo šećera.

Vitamin C

Jagode, kivi, narandže i trešnje sadrže velike količine vitamina C, koji sprječava štetni uticaj slobodnih radikala uzrokovanih izlaganju UV zračenja. Vitamin C također stimulira proizvodnju kolagena, zaduženog za mladolik izgled kože. Osim vitamina C, trešnje sadrže melatonin, koji štiti kožu od UV zračenja i liječi opekotine od sunca. Postoji jedan izuzetak koji morate imati na umu: limeta nije dobra za konzumiranje prije izlaganja sunčevim zracima, zato zaboravite na slatke i ukusne koktele koji sadrže sok ovog voća i potražite alternativno osvježenje, ili limetu pijte onda kada se ne planirate izlagati suncu.

Izbjegavajte šećer

Svi proizvodi koji sadrže rafinirani šećer aktivirat će upalne procese u organizmu, što može dovesti do problema sa stomakom i unutrašnjim organima, kao i sa kožom. Ukoliko postoji namirnica koju definitivno treba izbjegavati prilikom sunčanja, to je zasigurno rafinirani šećer – voda sa dodatkom šećera, deserti, bijelo brašno, bijela pasta, prelivi za salatu sa dodatkom šećera, majoneza, kečap, kafa ili čaj sa šećerom, i slično.