Istorija i evolucija maskare

Jedan od rijetkih proizvoda koje žene koriste u doba pandemije ima veoma dugu istoriju

Nedavno objavljeno

Priredila Elma Tahirović

Kozmetički proizvod koji gotovo svaka žena ima, kao i jedan od rijetkih koje koristimo u doba pandemije, ima drevno porijeklo. Njegovo ime izvedeno je iz riječi “maska” ili od arapske riječi “mascharat”, koja označava šalu.
Riječ je o maskari i njenoj milenijumskoj historiji. U drevnom Egiptu koristile su je i žene i muškarci kako bi naglasili svoj izgled, ali i da bi zaštitili oči od bolesti i zlih duhova, čineći trepavice debljima. Puder iz uglja, koji se naziva i kajal, miješao se sa voskom, životinjskom masti i smolom, te se tako oko očiju nanosila čuvena izdužena Kleopatrina linija, tipična za šminku iz 4000 godina prije nove ere.
Trend su prihvatili Grci i Babilonci, a potom i Rimljani, te cijeli Mediteran, koji je počeo cijeniti šik i senzualni efekat crne boje oko očiju. Nakon pada Rimskog carstva nestala je i maskara, ali se nastavlja koristiti na Bliskom istoku, gdje se akcenat stavljao na oči, što je slučaj i danas.

Stvari se radikalno mijenjaju tokom srednjeg vijeka, kada su obrve i trepavice čak izbrijavane, te se naglašavalo čelo, što se smatralo pravim atributom ljepote. Tokom druge polovine 16. stoljeća, pojam ljepote veoma se razlikovao u odnosu na danas, ali se počeo primjenjivati veoma moderan tretman: ličiti na kraljicu Elizabetu I što je više moguće, te su žene tog vremena bojile i kosu i obrve, u nijanse sa bakarnim odsjajem. Pa ipak, boje su bile toksične i često rezultirale opadanjem dlačica.

Od Rimmela do Helene Rubinstein

Tek je 1860. britanski parfimer rodom iz Francuske Eugène Rimmel osmislio prvu netoksičnu maskaru. Iako su ga već tada smatrali neprikosnovenim pronalazačem u svijetu parfema i kozmetike, kao i vještim oglašivačem, pronalazak maskare donio mu je nezapamćeni uspjeh, u tolikoj mjeri da je njegovo prezime postalo sinonim za riječ “maskara”. Mješavina se sastojala od ugljene prašine i vazelina, pa iako nije bila u obliku u kom je znamo danas, služila je svrsi.
S druge strane Atlantika, 1913. godine, hemičar Thomas. L. Williams osmislio je poseban poklon za sestru Mabel: prah aktivnog ugljena dodao je vazelinu, što je sestra koristila za mazanje trepavica i obrva, tako naglašavajući izgled. Mabel je uspjela osvojiti svog dragog (zanimljiva činjenica: bila je zaručena za drugog), a Williams je osnovao svoju kozmetičku kompaniju: Maybelline. Godinu za godinom, Thomas Williams je nastavio raditi na proizvodu, prvo napravivši maskaru u kutijici, koja se nanosila odgovarajućom četkicom, sa kojom je dolazila u paru. Zatim je osmislio kremastu verziju, koja se može direktno istisnuti iz tube na četkicu.
Kinematografija je također odigrala svoju ulogu, postavljajući nove standarde ljepote. Filmske zvijezde iz 1930-ih i 1940-ih obilno su koristile maskaru, te su oči postale pravi katalizator za privlačenje pažnje i sinonim ljepote i senzualnosti. Sjetite se Bette Davis, čijim očima je čak posvećena pjesma.
Da bismo zaključili priču, moramo pomenuti još jednu zanimljivu ličnost: a to je Helena Rubinstein, koja je posao finalizirala 1957. osmislivši aplikator koji danas svi poznajemo. Proizvod i četkicu stavila je u istu tubu i – nastala je maskara-matik (tj. “automatik”). Filmovi, moda i kultura nastavili su da naglašavaju izgled, što je dovelo do uspjeha maskare, koja postaje esencijalni proizvod bilo koje kozmetičke kompanije ili modne kuće.
Od tada je uslijedilo mnogo novih verzija: vodootporne, u boji, transparentne, sa četkicama raznih oblika i veličina, formulama za sve ukuse i različitih pakiranja. Maskara je postala protagonist i esencijalni element različitih stilova ljepote, od izgleda za svaki dan do onih posebnijih, koje stvaraju make-up artisti za potrebe filma, crvene tepihe i modne piste.
Danas postoji mnogo alternativa i brendova koji nude svoju verziju maskare, uz druge proizvode kao što su vještačke trepavice, tretmani poput laminacije i ekstenzije, kao i uvijača za trepavice. Važno je da su što duže i gušće.
S dolaskom pandemije, raste prodaja maskara i ostale šminke za oči, s obzirom da je ostatak lica skriven ispod zaštitne maske. Prošle godine, svoje maskare su prvi put u istoriji tog proizvoda napravili brendovi kao što su Byredo, Anastasia Beverly Hills i Fenty Beauty, a nove modele na tržište su izbacili i Gucci, Marc Jacobs Beauty te Dior. Stoga s pravom možemo zaključiti da je maskara – novi ruž.

Pročitaj još
Related

Prekrasne noge

Dužinu nogu ne možemo promijeniti. Ali ni “gazele” ne...

PROFUSION

Na tržištu se izdvojio kao brend koji pruža visokokvalitetne,...

Njega kose ljeti

Ljeti mnogo vremena posvećujemo koži, mažemo je zaštitnim faktorima...

Pozadina se računa, itekako

Oblikovana i seksi zadnjica? Vjerovatno, kada se postavi pitanje...