Jačanje konkurentnosti BiH: Prijenos znanja iz robotike i pametnih kontrolnih sistema

Nedavno objavljeno

Porijeklom iz BiH, profesor Edin Omerdić radi kao viši istraživač u Centru za robotiku i inteligentne sisteme na Univerzitetu u Limeriku u Irskoj. Na poziv kolege sa sarajevskog Elektrotehničkog fakulteta, na kojem je nekad i sam studirao, uključio se u aktivnosti projekta „Dijaspora za razvoj” (D4D), koji je projekat Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice BiH i Vlade Švicarske, u partnerstvu s UNDP BiH i IOM BiH. Jedan od ciljeva projekta bilo je i povezivanje stručnjaka iz dijaspore sa kolegama iz BiH sa ciljem prenošenja njihovog stručnog znanja i vještina, a kako bi se ojačala konkurentnost BiH na globalnom tržištu.

Prof. Edin Omerdić

Po mišljenju profesora Omerdića, Bosna i Hercegovina ima mladu i obrazovanu dijasporu sa ogromnim intelektualnim, društvenim i finansijskim potencijalom. Dijaspora, uz snažne emotivne i porodične veze, može značajno pomoći na njenom razvojnom putu.

Stručnjaci iz dijaspore imaju pristup state-of-the-art tehnologijama i opremi i kroz aktivnosti kao što su strukturirana predavanja, treninzi i radionice, mogu prenijeti stečeno znanje, vještine i iskustva studentima i drugim mladim ljudima u BiH za relativno kratko vrijeme. Profesor Omerdić je stekao izuzetno vrijedno iskustvo kroz dugogodišnji akademski i praktični rad. Posljednjih deset godina razvija i unapređuje poseban softver za upravljanje morskim robotima i plovilima – OceanRINGS. Pomoću njega, operator smješten u laboratoriji može da upravlja robotom služeći se tehnologijom virtuelne stvarnosti.

Imajući u vidu značaj robotike u industrijskom napretku i konkurentnosti na svjetskim tržištima, u sklopu D4D projekta data je posebna pažnja tehnološkom napretku i prenosu znanja, vještina i najnovijih praksi. S istim ciljem, organizovano je gostujuće predavanje profesora Omerdića na ETF-u u Sarajevu, sa fokusom na modeliranje, simulaciju i upravljanje robotima.

Ovo je kompleksan problem koji traži poznavanje i povezivanje različitih oblasti iz matematike, fizike, automatike i informatike. Kroz inovativni koncept učenja blended learning, studenti su mogli da usvoje kompletan razvojni proces od  teoretskih osnova do direktne primjene sistema putem internetske veze sa kontrolnim laboratorijem u Limeriku. Kroz ovaj pristup, studenti su imali priliku da učestvuju u simulaciji robotskog upravljanja, dok su preko uređaja za virtualnu stvarnost mogli da vide podvodnog robota u simuliranoj stvarnosti, koja je zahvaljujući preciznim senzorima i mjerenjima predstavljala vjernu repliku stvarnog svijeta.

Kroz koncept blended learning-a, koji uvezuje teoretsko znanje, praktično iskustvo u laboratoriji kao i simulacije u virtuelnoj realnosti, studenti mogu vrlo efikasno steći nova znanja i smjernice za dalje napredovanje. Robotika je osnova tehnološkog napretka u današnjem društvu i jačanje kapaciteta iz ove oblasti je bitno za jačanje konkurentnosti svih povezanih disciplina“, objasnio je profesor Omerdić.

Na projekat D4D, koji je imao je cilj povećati socioekonomske prilike i perspektive za stanovnike BiH kroz snažniji angažman dijaspore, gleda kao na najozbiljniji projekat svoje vrste.

Iako je i prije bilo sličnih projekata i inicijativa, projekat Dijaspora za razvoj predstavlja bitan korak naprijed u odnosu na sve prijašnje aktivnosti, kako po obimu, tako i po strukturi, sadržaju, kvaliteti i rezultatima.

Smatra da su rezultati već projekta već vidljivi.

Aktivnosti ovog projekta djeluju pozitivno na jačanje globalne konkurentnosti BiH, dok sistematsko djelovanje dijaspore u daljem razvoju BiH može pružiti priliku mladima da steknu nova znanja i vještine, da posjete vodeće svjetske ustanove i uspostave veze sa komplementarnim istraživačkim grupama, kao i da pokrenu vlastite start-up kompanije“, istakao je on.

Njemu samom su najvažniji kontakti koje je ostvario tokom trajanja projekta. Ljudi iz bh. dijaspore nalaze se svuda po svijetu i do sada su kontakti ostvarivani jedino na individualnom nivou. Kroz aktivnosti projekta D4D upoznao je niz novih ljudi sa kojim je već započeo profesionalnu saradnju.

Ja vidim Bosnu i Hercegovinu u budućnosti kao razvijenu zemlju, koja će iskoristiti veze sa dijasporom na sličan način kao Irska. Univerzitet u Limeriku je nastao 1972. na osnovu donacija i pomoći Irske dijaspore iz Amerike, i izrastao je u jednu od vodećih visokoškolskih ustanova u Irskoj. Dijaspora pozitivno utiče na razvoj svih segmenata društva i svojim djelovanjem otvara nove perspektive koje bi trebalo da dovedu do pozitivnih promjena i ispravljanju nekih naših ružnih navika i predrasuda“, kaže za kraj.

Pročitaj još
Related

FRANCES MCDORMAND PUBLICI PREDSTAVILA “ZEMLJU NOMADA” I ODRŽALA MASTERCLASS ZA GLUMCE IZ REGIJE

Održan je masterclass Joela Coena uz moderatora Pawela Pawlikowskog....

Planinari spriječili stvaranje deponije na Bjelašnici

Na obje lokacije, kako su istakli iz Udruženja, bilo...

Sportsko plesni klub Astorija proslavio 25. rođendan 

Dvije i po decenije uspješnog rada, plesa, takmičenja i...