Nedavno objavljeno

KAFTAN STUDIO: Vladarice crvenog tepiha

Modne dizajnerice koje stoje iza brenda Kaftan Studio, sestre Emina Hodžić Adilović i Nermina Hodžić, još jednom su potvrdile kako suvereno vladaju crvenim tepihom Sarajevo Film Festivala

Napisala Mersiha Drinjaković
Snimio Jasmin Agović

Kada se u septembru 2020. Jasna Đuričić spremala za crveni tepih Venecijanskog filmskog festivala, dizajnerice Emina Hodžić Adilović i Nermina Hodžić iz Kaftan Studija dobile su poziv od producentice iz kuće Deblokada Narcise Cvitanović sa molbom da glavnoj glumici filma Quo vadis, Aida? dizajniraju haljinu za premijeru. Naravno, odmah su pristale.
“Bilo nam je to jako važno i s privatne strane, zbog Jasmile Žbanić, koja radi fantastične filmove”, govori Emina. “A druga važna dimenzija je to što se radilo o prvom filmu o Srebrenici. Nermina i ja smo stvarno srčano ušle u priču oko kreacije za Jasnu, ali i oko cijele atmosfere koja se stvorila zahvaljujući filmu.”
Emina se sjeća trenutka kad je Narcisa s njom podijelila dilemu: a šta ako Jasna ne ode na premijeru, jer pandemija svima mijenja planove i propisuje pravila. Odgovorila je tad: “Nema veze, nek je odjene na dodjeli Oscara” (u to vrijeme nije bilo niti naznake da će Quo vadis, Aida? biti nominiran za najprestižniju filmsku nagradu). Ipak, Jasna je prošetala crvenim tepihom u Veneciji, u haljini koja joj je savršeno pristajala iako je ranije nije imala priliku probati.

Pomno osmišljen styling

Sve do ovogodišnjeg Sarajevo Film Festivala, sestre Hodžić i Jasna Đuričić se nisu srele uživo. Kad je ova sjajna novosadska glumica pozvana da bude predsjednica žirija Takmičarskog programa, zamolila je Eminu i Nerminu da je pripreme za crveni tepih. Brzo su razmijenjene informacije o mjerama putem telefona, a Emina ju je na kraju samo pitala da li ima neke zahtjeve. Odgovorila je: “Emina, ja tebi vjerujem dvjesto posto”.
Niti u jednom momentu nije pitala šta će nositi, nije tražila skice, nije znala ništa, a dizajnerice Kaftan Studija su vrijedno pripremale četiri kreacije za četiri Jasnina izlaska na crveni tepih SFF-a. “Ono što nas je vodilo kroz taj kreativni proces je misao kako je Jasna trebala biti na crvenom tepihu dodjele Oscara, ali zbog pandemije nije imala priliku da ode.” I tako, dizajnirane su haljine kao da je svaku večer dodjela Oscara. Dan pred početak SFF-a, Jasna je stigla u Sarajevo i otišla u Kaftan: sve je bilo spremno, samo je trebalo prilagoditi dužinu svake kreacije.
Sestre su bile sretne što su dijelile istu energiju sa glumicom, što je svaku kreaciju nosila na poseban, sebi svojstven način. “Ona je sjajan profesionalac, poštuje svakog kreativca s kojim radi”, govori Emina, te ističe kako su pomno osmislile Jasnin syling za sve četiri večeri. Šminkerica Renata Ponjević, s kojom Emina i Nermina godinama surađuju, bila je zadužena za make up, frizeri su imali upute kako napraviti frizuru za svaku kreaciju, vodilo se računa o torbici, cipelama, svakom detalju.

Dizajn kao umijeće, ne takmičenje

Kaftan Studio, koji su sestre Hodžić stvorile i čiju su slavu pronijele širom svijeta, ima jasnu filozofiju: svaka je kreacija jednako važna i svaka žena za koju se izrađuje haljina je jednako važna. “Uvijek pazimo na osobnost žene za koju radimo haljinu, brižljivo se gradi koncept pojavnosti, i te detalje Nermina i ja danima i noćima osmišljavamo. I ne treba haljina da nosi ženu, već žena treba da nosi haljinu, da se u njoj osjeća potpuno prirodno. Kad su festivalske kreacije u pitanju, haljina također treba da bude potpuno u službi osobe koja je nosi. U ovom slučaju, to su ostvarene žene koje doprinose razvoju filmske industrije i kulture, i mi želimo da im odamo počast svojim kreacijama.”
Uz iskustvo i predan rad, imaju još jednog asa u rukavu: one ne vide dizajn kao takmičenje, već kao umijeće. “Živimo gdje živimo, djelujemo odakle djelujemo, i svima nam je teško, o bilo kojoj struci da je riječ, ali nama je dizajn prilika da sanjamo. Kroz naše haljine progovaramo najbolje što možemo. I svako od nas može napraviti izvrsne stvari, bez obzira što se, evo nakon SFF-a, vraćamo u realnost, svakodnevne probleme, pandemiju, vakcinaciju… Uprkos svemu tome, meni je moj posao prilika da sanjam o onome što bi moglo da bude”, govori Emina, uvjerena da cijelo naše društvo ima takav potencijal, samo je pitanje kad ćemo postati svjesni toga.

Nama naše žene vjeruju

Kaftan Studio je za ovogodišnji festival odjenuo i hrvatske glumice Mariju Škaričić i Dariju Lorenci, te, naravno, jednu od svojih najvjernijih klijentica – Eminu Ganić, dekanicu za pitanja studenata na Univerzitetu SSST. “Nijedna od njih nije imala pojma šta će odjenuti dok nisu došle na probu. Nama naše žene vjeruju, a mi pazimo svoje žene.”
A vjerovala im je i Rebecca King Crews, supruga američkog glumca Terryja Crewsa, kad se u februaru 2019. pojavila na oskarovskom crvenom tepihu noseći elegantnu bijelu kreaciju s potpisom Kaftan Studija: tada se prvi put na dodjeli Oscara našao i dizajn jednog modnog brenda iz Bosne i Hercegovine.
Brižljivo građeni brend putem društvenih mreža dospio je kao važno ime na stolove svjetski poznatih stilista. Ugledni modni časopisi cijene unikatni dizajn Kaftan Studija i koriste ga u svojim editorijalima. Kaftanove IT jakne nosile su slavne dame kao što su, između ostalih, legendarna Chaka Khan, model i pjevačica Jordyn Woods, glumice Anne Heche, Natalie Martinez, Brenda Song i Marina Ruy Barbosa, pjevačica Mya, kao i supruga oskarovca Mahershale Alija, producentica i glumica Amatus Sami Karim, i to u editorijalima i snimanjima za magazine: Variety, L’Officiel, Harper’s Bazaar, Mod, Schön Magazine, Elle… U Kaftanovim kreacijama snimana je mlada K-pop senzacija Tiffany Young, kao i zvijezda filma Birds of Pray Mary Elizabeth Winstead.
Priloge o Kaftanu radili su mnogi svjetski mediji, a njima najdraža je reportaža za umjetnički kanal Arte. Emina i Nermina su svojevrsne modne ambasadorice BiH. “Kroz platformu crvenog tepiha se skreće pažnja i na druge umjetnosti, poput modne, mada je naše ministarstvo kulture tako ne tretira”, kaže Emina. “Nas dvije svojim angažmanom itekako puno radimo na promociji BiH, kao i Kantona Sarajevo iz kojeg djelujemo. Vratit ćemo se od septembra u kolotečinu naše birokratije u kojoj ću ja kao radnik iz polja kulture i umjetnosti morati da imam potvrdu ili izjavu o svom uspjehu i tražiti priznanje da je ovo što radim – dobro. I to da bi zadovoljila konkurs ministarstva, pred odborom koji čine osobe koje ne znamo, ali odlučuju zahvaljujući – izjavama.”

Gracija 194, septembar 2021.

Latest Posts

Raport

spot_img