Nedavno objavljeno

DIGITALNE MANEKENKE: Kraj stvarnih modela? 

Bivši modni fotograf Cameron-James Wilson stoji iza virtualnih modela koje poznati i manje poznati brendovi unajmljuju za svoje kampanje 

MODA

Naslov:

Za samo dvije godine, manekenka Shudu Gram pojavila se u magazinima Vogue i WWD, kampanjama za Balmain i Ellesse, a crvenim tepihom prošetala je i na dodjeli filmskih nagrada BAFTA u februaru 2019. godine. Ali ipak, sa 214.000 pratitelja na Instagramu, savršenom simetrijom i blistavim kožom, Shudu nije samo model. Ona je doslovno nestvarna.

Nastala u spavaćoj sobi Camerona-Jamesa Wilsona, bivšeg modnog fotografa, Shudu je jedna od nekoliko virtualnih modela i influenserica na Instagramu. Tu su još i virtualna manekenka Noonoouri i fiktivni lik Lil Miquela, koja se prije dvije godine pojavila u kontroverznoj kampanji za Calvin Klein, u kojoj se našla i Bella Hadid.

Nakon što se dokazao u svijetu modne fotografije, Wilson je odlučio naučiti 3D crtanje, i to uz pomoć YouTube tutorijala. Koristeći Daz 3-D program, u proljeće 2017. stvorio je lik Shudu. “Htio sam napraviti snažnu sliku koja slavi ljepotu, za koju smatram da nije dovoljno prezentirana u medijima”, pojasnio je Wilson za časopis Elle. Fotografija Shudu uskoro postaje viralna, te su je na svojim profilima naknadno objavili Rihannin brend Fenty Beauty i Tyra Banks misleći da je u pitanju stvarni model. U modnoj fotografiji, Wilson je uklanjao prištiće s lica, ali je u slučaju Shudu dodavao prirodne nesavršenosti, poput pora i hiperpigmentacije, kako bi izgledala što stvarnije.

Iako je Shudu njegova najpoznatija kreacija, Wilson je stvorio još šest virtualnih manekenki, a neke od njih, Margot i Zhi, našle su se uz Shudu u Balmainovoj kampanji 2018. Zajedno, one čine “The Diigitals Models” – prvu na svijetu potpuno digitalnu modnu agenciju, koju je lansirao Wilson.

Među Shudu obožavateljicama našle su se Alicia Keys, Tyra Banks i Naomi Campbell. Nakon što je u intervjuu za Harper’s Bazaar otkriveno da je njen tvorac 28-godišnji bijelac, stvari su se počele mijenjati. Mnoge tamnopute žene zauzele su kritički stav, te je Shudu nazvana slikom koju je “zamislio bijelac”.

Još jedna od kritika upućenih Wilsonu je i to da profitira od manekenskog posla virtualne Shudu, oduzimajući potencijalne poslove stvarnim ženama s obzirom na to da je sve više brendova angažiralo digitalne manekenke i influenserice za svoje kampanje. Postavilo se pitanje hoće li u budućnosti virtualni modeli zauzeti većinu bilborda i reklamnih oglasa u magazinima, čineći ljudske modele suvišnim.

 

 

 

 

- Advertisement -

Latest Posts

Raport

spot_img
spot_img