Razgovarala Mersiha Drinjaković
NLB Grupa je 2024. godinu završila na human i plemenit način: donacijom od milion eura za pomoć područjima pogođenim poplavama u BiH. U ovoj inicijativi učestvovale su sve članice NLB Grupe iz regije – iz Slovenije, BiH, Srbije, Sjeverne Makedonije, Crne Gore i Kosova. Donacija je namijenjena obnovi domova i pružanju podrške pogođenom stanovništvu, uz dodatni poziv građanima da se obrate banci radi individualnih mjera olakšanja. Ovaj hvale vrijedan potez bio je povod za razgovor s Lidijom Žigić, predsjednicom Uprave NLB Banke, koja u januaru broji osam godina na toj poziciji.
Vjerujem da vas donacija NLB Grupe za pomoć nastradalima u poplavama čini ponosnom. Možete li nam reći nešto više o ovoj humanitarnoj akciji.
– Donacija od milion eura za područja pogođena poplavama u BiH jedna je od najvažnijih inicijativa NLB Grupe u 2024. Iznimno sam ponosna na činjenicu da je odluka o donaciji donesena u roku od 48 sati na nivou cijele NLB Grupe. Majka priroda nas je još jednom podsjetila na svoju nemjerljivu snagu. Naša motivacija bila je jasna: pružiti konkretnu pomoć ljudima koji su se suočili s ogromnim gubicima. U dogovoru sa Crvenim krstom i Udruženjem Pomozi.ba, kojima su ova sredstva i donirana, novac je usmjeren prema pogođenim domaćinstvima za obnovu kuća i domova ili za kupovinu novih stambenih jedinica. Kroz ovu inicijativu želimo pokazati da smo mnogo više od banke – mi smo partner zajednici u kojoj živimo i radimo, spreman na solidarnost i da reaguje u najtežim trenucima.
Znam da ste otišli i korak dalje, pozivajući zaposlenike, klijente i druge kompanije da daju svoj doprinos kroz donacije i volontiranje. Kakav je odaziv na tu inicijativu?
– Odaziv je bio izvanredan i zaista smo ostali zatečeni podrškom koju smo dobili, a mnogi građani su nas kontaktirali kako bi izrazili zahvalnost za podršku. Zahvalni smo svima koji su se pridružili našem pozivu, pružajući ne samo finansijsku podršku, već i resurse, vrijeme i podršku. Ovo je primjer da zajedništvo ima moć transformisati krizne situacije u prilike za obnovu i jačanje veza unutar zajednice. Pored ovih zajedničkih inicijativa, zaposlenici NLB d.d. u Sloveniji su ličnim donacijama prikupili dodatnih 10.000 eura, koji su prebačeni na račun Crvenog krsta, što pokazuje da u NLB Grupi zaista vjerujemo da je ovaj region naš dom i da unutar same Grupacije njegujemo duh zajedništva.
Ovakav čin društvene odgovornosti jeste najvidljiviji, ali nije i jedini kad je u pitanju NLB Banka.
– Društvena odgovornost je duboko ukorijenjena u strategiju NLB Banke. Kao što se to navodi i u našoj viziji i misiji, ovaj region je naš dom, a mi volimo svoj dom. Pored toga što brinemo o finansijskim potrebama naših klijenata, također želimo doprinijeti kvalitetu života u regionu. Zaista živimo tu filozofiju. Osim humanitarnih akcija, aktivno ulažemo u obrazovanje, podršku malim lokalnim poduzetnicima i održive projekte. Podržavamo lokalne kulturne i sportske manifestacije i inicijative, promovirajući zdrav način života i očuvanje kulturnog naslijeđa. Spomenula bih naš najskoriji projekat – NLB Bazar posvećen podršci lokalnim kreativcima koji stvaraju ručno rađene proizvode. U saradnji sa partnerima, kompanijom Visa i Payten, organizirali smo NLB Bazar, platformu za 13 bh. poduzetnika da pokažu svoj rad, zahvaljujući besplatnom prostoru i promociji koju osigurava Banka. Ovom inicijativom potvrđujemo predanost jačanju lokalne privrede i unapređenju zajednice u kojoj poslujemo.
“Drago mi je da u našem bankarskom tržištu postoji veliki broj žena koje su upravo i na čelu banaka, što dodatno potvrđuje da spol nema relevantnu ulogu u uspješnosti i liderstvu”
Kraj godine neminovno nam donosi praksu svođenja računa u poslovnoj sferi. Kako vi završavate 2024.?
– Dobrim rezultatima, što je odraz povjerenja naših klijenata i predanosti naših zaposlenih. Fokus na digitalizaciji i inovacijama omogućio nam je da budemo korak ispred, dok smo održali stabilnost u ključnim segmentima poslovanja. Osim toga, kroz našu poslovnu strategiju smo uspjeli dodatno osnažiti prisutnost NLB grupe kao lidera u regionu. Svakako o detaljnim rezultatima ne mogu govoriti prije zvanične potvrde revizorskih izvještaja.
Kakve pogodnosti opredjeljuju ljude da se pridruže upravo NLB porodici?
– Uprkos svim izazovima s kojima se susrećemo, zaista smo predani razvoju finansijskog sektora u BiH. Na izazove gledamo optimistično, ne čekajući da se promjena desi, već proaktivno radimo na kreiranju zdravog i inovativnog poslovnog okruženja. Briga o klijentima i odgovorno upravljanje rizicima su ključni postulati u našem poslovanju i predstavljaju glavne stavke na putu do uspjeha, a stabilan rast, uz neizostavnu podršku i doprinos razvoju finansijskog sektora i društva, u središtu je našeg djelovanja. Time smo se vodili i u 2024. godini. U fokusu nam je digitalna transformacija Banke, te nastojimo da svojim aktivnostima napravimo iskorak i doprinesemo digitalnoj transformaciji tržišta. U 2024. smo uveli nove funkcionalnosti u našu mobilnu aplikaciju, koju smo i vizualno unaprijedili. Prvi smo na bh. tržište u 2023. uveli Google Pay, a potom u ovoj godini lansirali i Garmin Pay.
Naši klijenti su u središtu svega što radimo i kontinuirano osluškujemo njihove potrebe. U 2024. smo ponudili mnoge pogodnosti kartičnog plaćanja, plaćanja putem mobilnog novčanika, kroz razne pogodnosti i benefite za korisnike, poput poklona i popusta. Omogućili smo Unattended POS rješenje za nekoliko javnih parkinga koji omogućavaju prihvat kartičnog plaćanja, te uveli NLB Smart POS rješenje za male trgovce i poduzetnike, prepoznajući njihovu ključnu ulogu u budućem razvoju tržišta.
Sjećam se našeg razgovora iz 2019. kada je NLB Banka obilježila početak godine promocijom mobilne aplikacije NLB Pay koja nudi mogućnost plaćanja putem mobitela. Šta se sve promijenilo i koliko se otišlo u procesima digitalizacije?
– Od tada do danas, digitalizacija je ostala okosnica našeg poslovanja. NLB Pay je evoluirao u aplikaciju koja klijentima omogućava sve – od beskontaktnog plaćanja do upravljanja sigurnosnim postavkama kartica te plaćanje koje nosi benefite. Već sam spomenula, u NLB Pay novčanik integrisali smo i globalno prepoznatljivo Google Pay rješenje. Pioniri smo u plasiranju dviju novih usluga za pravna lica na lokalno tržište, uključujući NLB Smart POS aplikaciju koja trgovcima omogućava prihvat kartica bez dodatnog hardvera isključivo uz korištenje pametnog telefona i samouslužni POS terminal koji kupcu omogućava samostalno plaćanje bez prisustva trgovca. Naš cilj je jasan: klijentima ponuditi uslugu koja štedi vrijeme, pruža sigurnost i omogućava personalizirano iskustvo.
Smatram da će budućnost bankarstva u BiH biti oblikovana valom ovakvih i sličnih tehnoloških inovacija i promjenama u preferencijama klijenata. Digitalna transformacija već jeste u prvom planu, a banke ulažu velika sredstva u digitalnu infrastrukturu kako bi pružile praktične i dostupne usluge kao što je već dijelom vidljivo kroz aplikacije za mobilno bankarstvo, upravljanje računima online i rješenja za digitalna plaćanja.
Kao dio NLB Grupe, prepoznali smo važnost digitalne transformacije i primjene inovativnih tehnologija u poslovanju i postali dio kompanija koje investiraju u RPA (Robotic Process Automation) tehnologiju, odnosno robotsku automatizaciju procesa, koja olakšava izgradnju, implementaciju i upravljanje softverskim robotima koji oponašaju ljudske akcije u interakciji s digitalnim sistemima i softverom. Naša strategija je svakako usmjerena ka tome da ostanemo inovativni lider na tržištu i da digitalizacija, kao budućnost bankarstva i većine drugih industrija, bude ključni faktor u stvaranju boljeg korisničkog iskustva.
Da li građani danas imaju povjerenje u banke?
– Povjerenje građana u banke nije dato, već izgrađeno, i na njemu se mora kontinuirano raditi. Transparentnost, sigurnost i inovativnost su ključni faktori koji osiguravaju upravo to povjerenje. Naša posvećenost etičnom poslovanju, podrška zajednici i unapređenje korisničkog iskustva pokazali su klijentima da smo partner na kojeg mogu računati. Uprkos izazovnim ekonomskim okolnostima, radimo na tome da ostanemo stabilan oslonac za naše klijente.
Banke moraju biti agilne, spremne na inovacije, ali i dovoljno fleksibilne da odgovore na promjene na tržištu i na nedostatak lokalnih regulativa pri uvođenju određenih procesa. Uvođenje održivih praksi i ulaganje u održive projekte postaje sve važnije u odgovoru na klimatske promjene, što je dodatni izazov, ali i prilika za naš sektor. Ulaganje u ove stvari upravo je jedan od načina kako steći i zadržati povjerenje klijenata.
U januaru 2025. je osam godina kako ste na čelu NLB Banke. Kako biste opisali ovaj period, šta ste sve naučili, kakve sve izazove prevazišli?
– Ovih osam godina bile su intenzivne i izazovne, ali i izuzetno inspirativne. Naučila sam koliko je važno imati viziju, ali i fleksibilnost da reagiramo na promjene u okruženju. Prošli smo kroz digitalnu transformaciju, globalne ekonomske turbulencije i, naravno, pandemiju. Svaki izazov nas je naučio nečemu novom i dodatno osnažio. Najveći uspjeh, po mom mišljenju, jest činjenica da smo zadržali fokus na ljude – kako na naše klijente, tako i na zaposlene.
Nezaobilazno pitanje je koliko su žene zastupljene na čelnim pozicijama banke, koliko je rodna ravnopravnost važna u djelovanju NLB Banke?
– U NLB Banci Sarajevo, koja je, kao dio NLB Grupe, potpisnica Ciljeva održivog razvoja Ujedinjenih nacija, inkluzija čini jednu od najvažnijih stavki održivog razvoja te je zastupljenost žena u našoj grupaciji veoma visoka: zapošljavamo 70% žena na nivou grupe, gdje žene čine čak 57% menadžerskih pozicija. Kako se to spominje i u našoj viziji i misiji, ovaj region je naš dom, zalažemo se za region bez pristrasnosti, stereotipa i diskriminacije, region koji je raznolik i inkluzivan.
Biti žena u svijetu bankarstva i na čelu jedne banke predstavlja veliki izazov, izazov za koji je potrebno mnogo toga, od samopouzdanja, vjere u vlastite sposobnosti, pozitivnog razmišljanja, mnogo iskustva i znanja, do stalne usmjerenosti na kvalitetno upravljanje ljudima i procesima. Međutim, to što sam žena nije me nikada sputavalo u mojoj dosadašnjoj karijeri. Drago mi je da u našem bankarskom tržištu postoji veliki broj žena koje su upravo i na čelu banaka, što dodatno potvrđuje da spol nema relevantnu ulogu u uspješnosti i liderstvu.
Na kraju, možete li nam najaviti neke poslovne poteze NLB Banke za 2025. godinu?
– Cilj NLB Banke i u 2025. godini je jasan: izgraditi održiv rast poslovanja s jasnim fokusom na profitabilnost, unaprijediti korporativnu kulturu, poslovne procese i učinkovitost te obezbijediti poticajnu radnu okolinu koja omogućava zaposlenicima NLB Banke da ostvare svoje lične ciljeve.
Ostajemo fokusirani na izvrsnost usluga za klijente posvećujući posebnu pažnju razvoju novih bankarskih usluga, novih kanala distribucije usluga, kao i većoj dostupnosti usluga Banke klijentima, čime kontinuirano gradimo snažniju reputaciju i prepoznatljivost brenda. Planirana kontinuirana ulaganja u digitalnu transformaciju će doprinijeti optimizaciji procesa, povećanju produktivnosti i ostvarenju snažne strateške ambicije za povećanje tržišnog učešća.
Namjera nam je postati regionalni šampion i uvjereni smo da smo na pravom putu. Želimo podržati i pozitivno utjecati na kvalitet života zajednice, kako kroz finansijsku podršku, tako i kroz podršku važnim inicijativama. Pred nama je još jedna izazovna poslovna godina, ali u nadolazećem razdoblju prilagodit ćemo se makroekonomskim prilikama te nastaviti podržavati klijente i zajednice čiji smo dio.