Napisala Mersiha Drinjaković
Snimci Privatni album
Vitežanka Lejla Kraljević i njen suprug Denis vlasnici su kompanije Derubis Caravans, koja proizvodi luksuzne jahte i prikolice, a ono što Lejlu čini posebnom jeste činjenica da je jedina žena na izvršnoj poziciji u globalnom sektoru karavaninga.
Pozitivna transformacija
Ova godina donijela im je dva velika poslovna priznanja: dizajn karavana kompanije Derubis Caravans osvojio je prestižnu nagradu German Design Award Winner 2024 u Frankfurtu te nagradu za inovaciju German Design Innovation Special 2024 u Berlinu. Ovo jeste golem uspjeh, ali kad poznajete Lejlu, onda razumijete da ona ne pristaje ni na šta manje. Njena sposobnost uočavanja mogućnosti i pružanja inovativnih rješenja ključna je za poslovni uspjeh i razvoj Derubis karavana, čiji kvalitet prepoznaje cijeli svijet, a struka nagrađuje.
Lejli su 42 godine i, kako kaže, doživotna je zagovornica pozitivne transformacije. Diplomirala je marketing i odnose s javnošću u Sloveniji, a master iz poslovnih i korporativnih komunikacija završila je u Španiji. Sa iskustvom u marketingu, odnosima s javnošću i poslovnim komunikacijama, njezin stil vođenja karakteriziraju posvećenost, strast i upornost. Lejla nije samo uspješna poduzetnica, već i inspirativna figura koja se aktivno uključuje u svoju zajednicu, podržava mlade poduzetnike, od 2016. godine vodi humanitarno udruženje Viteško srce i učestvuje kontinuirano u humanitarnim inicijativama.
Veliki poduhvat
Njen suprug, Denis Kraljević, inžinjer je porijeklom iz Hrvatske i vlasnik 13 patenata. U kompaniji Derubis Caravans zadužen za idejna rješenja i konstruiranje. Lejla ga s osmijehom opisuje kao nekoga ko je “rođen s nogama u vodi”. Godinama je gradio katamarane u Hrvatskoj, a u Lejli je pronašao poduzetnički duh za poduhvat koji je oboma predstavljao veliki izazov. Njezina je ideja bila da, po uzoru na kompaktnu kamp prikolicu koju su napravili kao poklon sinu, počnu izrađivati prave prikolice.
Strast prema poslu te posvećenost održivosti i inovacijama doveli su ih do osnivanja Derubis Caravans, kompanije koja je postala sinonim za dizajn, estetiku, funkcionalnost i ekološku svijest. “Ideja je proizašla iz korištenja istih materijala koji se koriste u brodogradnji za izradu jedinstvenih karavana, pružajući ljudima udobna sredstva za istraživanje svijeta”, kaže Lejla.
Prije dvije i po godine predvodila je osnivanje fabrike za proizvodnju ovog jedinstvenog produkta. Za razumijevanje njihovog uspjeha važno je istaknuti sljedeći primjer: Derubis Caravans osnovan je krajem januara 2022., a iste te godine bio je na stranicama publikacije AL-KO Fahrzeugtechnik, koja simbolizira globalnu karavaning industriju, što je Lejli i Denisu bila najznačajnija referenca za daljnji razvoj.
Proboj na tržište Saudijske Arabije
Prepoznatljivi Monokok dizajn simbolizira sigurnost, otpornost, snagu i stabilnost, a postao je zaštitni znak Derubisa, usklađujući se s ličnim vrijednostima njegove vlasnice, sa prilagodljivosti u dinamičnim okruženjima i postojanosti u postizanju rezultata.
A rezultati su neupitni. Web Summit Qatar svrstao je Derubis Caravans u Impact kompanije koje posluju u skladu sa Ciljevima održivog razvoja. Tako je Lejla imala priliku da zajedno s premijerom Katara i predstavnicima trideset odabranih kompanija prisustvuje svečanoj inauguralnoj ceremoniji otvaranja Web Summita. Upravo tamo je objavljena informacija o širenju Derubisa na tržište Saudijske Arabije izgradnjom nove tvornice za proizvodnju karavana i brodova.
Lejla Kraljević, koju je Women in Adria, jedini brend za poduzetnice i korporativne žene u regiji, proglasio najboljom poduzetnicom u BiH 2023., jeste osnivačica jedne uspješne kompanije, ali nam u ovom tekstu služi i kao oličenje posvećenosti, strasti i inovativnosti. Njena priča može i treba biti inspiracija za druge da slijede svoje snove.