Razgovarala Lejla Lojo-Karamehmedović
Snimci O.C. Jahorina
Prvog decembra, menadžment i uposlenici Olimpijskog centra Jahorina spremno i optimistično otvorili su skijašku sezonu, a sudeći prema dosadašnjoj posjećenosti, realno je očekivati jednu od najuspješnijih zimskih sezona. Prema riječima Dejana Ljevnaića, direktora O.C. Jahorina, nijedan uspjeh nije slučajan, niti rezultat sreće, nego savršena kombinacija pomno odabranih projekata i njihove realizacije. Tokom proteklih sedam mjeseci na Jahorini je radilo više od 500 ljudi, postavljeno je blizu 100 stubova, ugrađeno 65 šahtova, postavljeno 25 uređaja za vještačko osnježavanje, te izgrađeno čak pet novih instalacija vertikalnog transporta. Zbog toga, kaže naš sagovornik, Jahorina nosi titulu najmodernijeg skijaškog centra u Jugoistočnoj Evropi. No, ono što je izdvaja od svih drugih planina jeste domaćinski pristup, srdačnost i neposrednost ljudi, u šta se i lično uvjerio kada je na Jahorinu došao prije četiri godine, te prihvatio poziciju direktora. Danas se procvat zimskog turizma na ovoj planinskoj ljepotici uglavnom veže uz ime Dejana Ljevnaića, jednako kao što mu se pripisuju i pozitivni poslovni rezultati.
Decembar je na Jahorini počeo baš onako kako treba: otvaranjem skijaške sezone. Možemo li već sad predviđati i očekivati bolju sezonu od prethodne?
– Jahorina je ponovo prva otvorila svoje staze za skijaše u regionu, a zahvaljujući novim, realizovanim investicijama, i kao najmodernije skijalište u Jugoistočnoj Evropi. Vlada sjajna, zimska atmosfera, kao i uslovi za skijanje. Sve instalacije vertikalnog transporta su u pogonu. Dugo očekivana gondola “Poljice”, kao najveći investicioni projekt Olimpijskog centra tokom proteklog perioda, takođe je počela s radom i oduševila sve skijaše i ljubitelje planine, te omogućila skijanje na svih 47 km staza koje ova planina posjeduje. Sve to prepoznaju naši skijaši, pa je O.C. Jahorina u samo prvih 18 dana rada ski-centra, zabilježio prisustvo blizu 20.000 skijaša, što je pet puta više u odnosu na isti period prošle zimske sezone. Zainteresovanost skijaša raste iz dana u dan. Vjerujemo da će predstojeća sezona biti puna uspjeha, a nadamo se, i nekih novih rekorda.
Čega sve novog ima u ponudi i šta ste realizirali od prošlogodišnjih najavljenih projekata?
– Titulu najveće investicije Olimpijskog centra tokom proteklog perioda ubjedljivo odnosi najsavremenija gondola “Poljice”. Pozicionirana na najfrekventnijoj lokaciji na planini, opremljena najnovijom tehnologijom, jednako kvalitetnim kabinama i svjetlosnim efektima, raspolaže kapacitetom od 3.600 skijaša na sat, a karakteristična je po tome što će skijaši skije unositi unutar kabine, za razliku od većine drugih kabinskih gondola. Uz gondolu “Poljice”, izgrađena je topla veza, odnosno tunel, koji je povezuje s Olimpijskom barom, što će omogućiti znatno lakši pristup posjetiocima planine koji nisu nužno i skijaši. Izgradnja šestosjedne žičare u bajkovitoj Rajskoj dolini bio je naš naredni veliki projekat. Osmišljena je i modernizovana kao sklopiva šestosjedna žičara dužine od oko 700 m, koja može da preveze na vrh planine 2.400 skijaša na sat, čiji će se polaz nalaziti na platou koji je izgrađen na mjestu dječijeg poligona, uz staze, u Rajskoj dolini. Uz izgradnju šestosjeda “Rajska dolina”, istoimena lokacija će biti upotpunjena sa još dva nova ski-lifta: “Javor” i “Spust”. Zajedno će prevoziti 1.950 skijaša na sat do polaza druge staze, na mjesto gdje su se 1984. godine održavala takmičenja u sklopu Zimskih olimpijskih igara, dok će se ski-liftom “Spust” skijaši moći prebaciti na sam vrh planine. Oba lifta, odnosno staze na kojima se nalaze, rezervisana su za najspretnije i najhrabrije skijaše.
Dalje, modernizacija čuvenog dvosjeda “Ogorjelica” obezbijedila je boje i svjetlosne efekte koji ga zaista čine upečatljivim u moru snježnog pokrivača. Centralna staza “Novak Đoković” dobila je osvjetljenje, čime će Jahorina ove zime raspolagati sa pet kilometara staza opremljenih za noćno skijanje. Unaprijedili smo i vještačko osnježivanje, što će pružiti visok nivo garancije snijega tokom cijele zime. Finalni projekt pred otvaranje nove sezone odnosio se na proširenje ugostiteljskog objekta Olimpijski bar na čak 400 m2 i dvije etaže, kao i obnavljanje postojećeg enterijera u kojem su posjetitelji već imali priliku da uživaju.
S obzirom na sva unapređenja, ali i opća poskupljenja u zemlji, ostaju li cijene usluga, prvenstveno ski-karata, iste?
– Cijene ski-karata blago su povećane u odnosu na prošlogodišnju sezonu, naročito ako uzmemo u obzir da su se kapaciteti na planini povećali čak za 50 posto. Tako cijena dnevne ski-karte za odraslu osobu u toku sezone iznosi od 55 do 65 KM, dok jedna od omiljenih ski-karata svih posjetilaca (ski-karta 10 u sezoni) iznosi 440 KM, takođe za odraslu osobu. To je zaista isplativa višednevna karta, gdje dan skijanja iznosi svega 44 KM. Sve dodatne informacije možete pronaći na našoj zvaničnoj web-stranici, te kupovinu prilagoditi dužini boravka, kao i ličnim preferencijama.
Već petu godinu zaredom pomjerate granice kada je zimski turizam u pitanju. Koliko je vama lično teško ispunjavati očekivanja drugih, ali i konstantno pobjeđivati samog sebe?
– Pozicija direktora Olimpijskog centra Jahorina nosi veliku odgovornost, zahtijeva neprekidan rad, trud, motivaciju i inovativnost, ali sve pomenuto dobija potpuno drugu dimenziju kada imate ogromnu količinu ljubavi prema svom poslu. Za mene je sve počelo u Rijeci, gradu u kojem sam se rodio i živio. Kao dijete sam, u organizaciji škole, napravio svoje prve skijaške korake i apsolutno se zaljubio u planinu i skijanje. Dalje me je životni put odveo u Beograd, gdje sam nastavio školovanje, studij, a potom i uplovio u skijaške poslovne vode. Prije nego što sam postao direktor Olimpijskog centra Jahorina, upravljao sam skijalištima Kopaonika, i punih 10 godina radio u razvoju ski-centara u Srbiji, gdje sam, mogu reći, ispekao zanat. Stečeno iskustvo sam zajedno sa svojim timom prilagodio i primijenio na Jahorini i sada se možemo pohvaliti da upravljamo najmodernijim skijaškim centrom Jugoistočne Evrope. Iako često čujem da se naš uspjeh pripisuje sreći, iza svega ipak stoji naporan rad – više od 16 sati dnevno, i u najtežim vremenskim uslovima. Turizam i skijanje su biznis koji ima neograničene mogućnosti, a naš plan je, svakako, da nastavimo da nižemo uspjehe u toj oblasti. Zasluge, naravno, pripisujem svom timu koji sigurno ima najviše znanja i iskustva u pomenutoj oblasti, što mi je pomoglo da, nakon toliko godina u ovom poslu, shvatim da je najjeftinije platiti znanje. Uz izbor pravih projekata i brzu realizaciju, uspjeh je neminovan. Mislim da je najveća tajna odlučnost, znanje, dobar odabir projekata i na kraju, najvažnije, dobro upravljanje.
Čime vi mjerite svoje uspjehe?
– Prvenstveno zadovoljstvom posjetilaca, saradnika, te zaposlenih u O.C. Jahorina. Iako je vrijeme pandemije covida-19 predstavljalo težak period za sve nivoe poslovanja, nastavili smo rasti i dodatno zapošljavati. Uz sjajan odabir pravih saradnika, planiranje koraka na vrijeme i ispred svih, postigli smo izvanredan, no očekivan, rezultat. Već 18. decembra premašili smo promet ostvaren u cijelom decembru prošle godine. Kompletan vertikalni transport je u pogonu i skijašima je na raspolaganju svih 47 km ski staza. Izuzetno bitan podatak, nepodložan uticaju, jeste cijena kvadrata nekretnina na Jahorini, koja je dostigla iznos do 8.000 KM, dok Jahorina trenutno predstavlja najveće gradilište u Republici Srpskoj.
Jeste li razmatrali uvođenje COVID potvrda i kako ćete posjetitelje zaštititi od eventualne zaraze?
– Bezbjednost skijaša smatramo prioritetom te primarnim uslovom dobrog skijanja. Tako i skijaške sezone 2021/2022. na Jahorini će se strogo poštovati sve preporuke i pravila ponašanja, korak ispred epidemioloških mjera donesenih od strane Instituta za javno zdravstvo Republike Srpske. Bilo da se pod istim podrazumijevaju mjere lične prirode, odnosno skijaša koji Jahorinu posjećuju u velikom broju, ili, pak, mjere koje sprovodi O.C. Jahorina putem svojih zaposlenih, svakodnevno i intenzivno se apeluje na ličnu odgovornost pojedinaca. Mjere koje sprovodi Olimpijski centar podrazumijevaju kontrolu njihovog provođenja, kao i redovnu dezinfekciju instalacija vertikalnog transporta. Iako je pandemija promijenila naš način života u mnogim segmentima, neki su jednostavno već postali stil ponašanja, kao što je beskontaktna kupovina, na koju stavljamo veliki akcenat. Međutim, to je nešto na šta su skijaši već poprilično navikli te i sami preferiraju ovakav način plaćanja. Ostvarili smo saradnju s Mastercardom koja podstiče ovakav način plaćanja, čime će naši skijaši imati mogućnost ostvarenja raznih benefita, te zaštite sebe i drugih. I ove zime na našoj planini će biti prisutna laboratorija za testiranje, gdje će svim posjetiocima kojima je potreban test za povratak u matičnu zemlju biti omogućeno brzo testiranje u samom ski-centru. Jednim pozivom, skijaši će imati mogućnost svih vrsta testiranja, čak i u njihovim smještajnim jedinicama, a rezultate će dobiti u roku od nekoliko sati. Bilo da se radi o PCR, Antigen/Ag ili serološkom testu, laboratorija na Jahorini je opremljena za sve njihove potrebe. Za skijaše koji nisu građani susjednih zemalja, odnosno Srbije, Hrvatske i Crne Gore, za ulazak u BiH potreban je dokaz o negativnom rezultatu jednog od tri pomenuta testa ili potvrda o vakcinaciji.
S kakvim željama na privatnom odnosno poslovnom planu završavate 2021. godinu?
– Moje želje su veoma jednostavne. Ono na čemu sam svakodnevno zahvalan je zdravlje mojih bližnjih i dragih ljudi, jer shvatam da je bez toga svaki uspjeh upitan. Mogu slobodno reći, i nemoguć. Kako bismo uspjeli u svim našim namjerama kada je riječ o bilo kojoj ideji, projektu, zamisli, potrebno je da nas zdravlje posluži, i to je moja jedina želja. Volio bih, takođe, kada bi ljudi, a naročito djeca, počeli da više cijene prirodu i sve njene blagodati. U skladu s tim, kako bih podstakao ljubav prema prirodi, pokrenuo sam čak lične profile na društvenim platformama, putem kojih širim ovu poruku. No, kada je riječ o poslovnim željama, trenutno imam samo jednu: da iz skijaške sezone 2021/2022. izađemo sa istorijskim rezultatima u posjećenosti i neizmjernim zadovoljstvom koje će svaki od naših posjetilaca ponijeti sa sobom.