Gospodine Mustafa, imate bogato iskustvo kao brend menadžer u svojoj kompaniji, ali koja je vaša uloga kada je u pitanju brend HELL ENERGY u BiH?
Radim u oblasti robe široke potrošnje ili FMCG dugi niz godina i da, imam bogato iskustvo kada je u pitanju posao brend menadžera. Dio sam jedne od vodećih distributivnih kompanija u BiH i HELL ENERGY je jedan od brendova koje distribuiramo širom zemlje i može se reći da sam odgovoran za operativne procese distribucije HELL ENERGY brenda u našoj zemlji. Mogu reći da je HELL jedinstvena kompanija u sektoru energetskih napitaka i jedan od najbrže rastućih FMCG brendova na svijetu. Stoga je velika čast, ali i odgovornost raditi za tako renomirani brend kakav je HELL ENERGY.
Iza brenda HELL ENERGY stoji jedna vrlo uspješna poslovna priča, a kako ste i vi dio te priče kada je u pitanju bh. tržište, možete li nam reći nešto više o kompaniji HELL, počecima i izazovima sa kojima ste se susreli u BiH?
HELL energetski napici uspjeli su za kratko vrijeme postati lideri na brojnim tržištima, a to je slučaj i sa tržištem BiH. HELL poslovna priča započela je 2006. godine kao mađarska porodična kompanija kada su njihovi proizvodi ušli na rastuće tržište energetskih napitaka. Grupacija HELL je potpuno jedinstvena u globalnom sektoru napitaka jer ima uspostavljene brendove, sopstvenu fabriku gdje se pune proizvodi i pogone za proizvodnju aluminijumskih limenki u gradu Szikzo, u Mađarskoj, a danas su proizvodi dostupni u više od 50 zemalja. Ući na tržište kao što je BiH bio je veliki izazov jer postoji jaka konkurencija, ali HELL je postao tržišni lider 2018. godine i to za vrlo kratko vrijeme, te od tada uspješno održava svoju lidersku poziciju, na što smo jako ponosni. Ovaj uspjeh je dokaz da su potrošači svjesni odličnog kvaliteta i dobre vrijednosti za novac. Kada kvalitet i vrijednost prate vrijedni ljudi, stalni razvoj, kontinuirano ulaganje u marketinške i komunikacijske aktivnosti i vrhunska distributivna mreža, uspjeh je zagarantovan. Ove godine HELL ENERGY obilježava 15. godišnjicu, a ovaj jedinstveni brend je za jako kratko vrijeme uspio uraditi izvrstan posao.
Kako HELL ENERGY uspijeva održati vodeću poziciju na tolikom broju tržišta, da li kompanija prati potrebe potrošača kroz nove proizvode i inovacije ili je nešto drugo u pitanju?
Uspjeh HELL-a temelji se na osnovnom konceptu, a to je da pruži proizvod vrhunskog kvaliteta po pristupačnoj cijeni. Dubinska distribucija također igra ključnu ulogu kada je u pitanju uspjeh na tržištu BiH. Način poslovanja kompanije HELL je jedinstven i oni uvijek imaju nove ideje i proizvode kako bi zadovoljili potrebe potrošača i sigurno će nastaviti raditi u tom smjeru. Aktuelne potrebe potrošača i dalji razvoj poslovanja imaju ključnu ulogu u razvoju portfolija HELL energetskih napitaka, pa je to i razlog zašto je kompanija odlučila lansirati HELL ENERGY COFFEE u tri varijante prije dvije godine i moram napomenuti da HELL ENERGY proizvodi liniju energetske kafe potpuno samostalno od kako je 2020. proširen prethodni tvornički kompleks. Ove godine na tržištu je predstavljeno GAMER izdanje, a nedavno i novi limitirani ICE COOL okusi. Također, HELL ENERGY je posvećen održivom poslovanju i povećanju upotrebe aluminijuma, koji se može beskonačno reciklirati. HELL proizvodi su dostupni u aluminijskim limenkama s visokim sadržajem recikliranog materijala, što je jedinstveni podvig u sektoru pića. Vrlo primamljiv dizajn aluminijskih limenki uvijek prati nova izdanja proizvoda, a i vrhunske marketinške aktivnosti imaju veliki uticaj na uspjeh. Reklamne kampanje sa zvijezdom holivudske A liste Bruceom Willisom donijele su međunarodnu prepoznatljivost HELL-u. Kasnije se timu pridružila i Despacito zvijezda Zuleyka Rivera, a cilj komunikacije je bio da se slavna ličnost A-liste prikaže uz vrhunski proizvod, također sa A-liste, što HELL zaista i jeste.
Koje su specifičnosti bosanskohercegovačkog tržišta energetskih napitaka i pića uopšte sa vaše tačke gledišta?
Tržište BiH nosi sa sobom brojne izazove, prvenstveno zbog svoje fragmentiranosti i složene državne organizacije. Također, na tržištu postoji preko 40 konkurentskih brendova, ali izazove vidimo kao veliku motivaciju i zato smo uspjeli da dođemo do liderske pozicije sa brendom HELL ENERGY. Kada imate dobar i kvalitetan proizvod, te profesionalan pristup onda je lako savladati sve prepreke kako biste došli do cilja. Danas ne postoji dio BiH u kojem nije prisutan HELL energetski napitak, a podjednako su lideri u prodaji kako u velikim tržnim centrima, tako i u malim lokalnim prodavnicama širom BiH.
Šta potrošači mogu očekivati u narednom periodu od kompanije HELL ENERGY?
Kao što su potrošači već navikli, svake godine HELL uvodi četiri nova proizvoda: dva u ljetnoj sezoni i dva u zimskoj. To su različiti okusi energetskih napitaka i različiti dizajni, posebno u smislu izgleda limenke. To je nešto što će potrošači moći očekivati u narednom periodu, a HELL će se potruditi da uvijek bude inovativan i savršen. Vrhunski proizvod bez konzervansa obogaćen sa 5 vitamina grupe B je nešto što je uhodan razvojni put ove kompanije. HELL teži izvrsnosti i tvornice se svake godine certificiraju i revidiraju po najvišim nivoima u industriji energetskih napitaka. HELL ENERGY želi biti primjer u smislu najbolje prakse i proizvodnje, kao i održivosti. Kompanija HELL ima namjeru da postane referentna tačka u industriji u smislu pakiranja i proizvodnje limenki. Razmišljanje u pravcu svjesnog očuvanja okoliša određuje aktivnosti i izdiže HELL iznad konkurencije. Potrebno je istaći da je HELL premium brend koji je pristupačan, ali i brend koji se kreće u pravcu društveno odgovornog poslovanja. Razvoj poslovanja će nastaviti ići u tom pravcu i potrošači mogu očekivati samo dobre stvari kada je u pitanju HELL ENERGY.