Napisala Mila Durić
Snimio Nikola Blagojević/Spektroom
Kraj septembra donio nam je bogate kulturne sadržaje u Sarajevu, a jedan od njih je i nesvakidašnja izvedba dviju bh. umjetnica. Edina Selesković, interdisciplinarna savremena umjetnica koja je New York, bazu svog djelovanja, zamijenila rodnom Tuzlom, i Aldina Topčagić, plesačica i koreografkinja sa adresom u Austriji, na sarajevskom Vilsonovom šetalištu spojile su svoje kreacije i vizije u jedinstvenom performansu.
Javna umjetnička instalacija “Future is Sarajevo” pokazuje da je Edina Selesković i dalje u svojoj globalnoj misiji: poziva na javni dijalog, povezuje mlade ljude i kreativnost, kulturne institucije i zajednice, umjetnost i nove tehnologije. Svoju instalaciju vezuje za jedan drugi umjetnički događaj – onaj u kojem učestvuje i koji kreira Aldina Topčagić. Ona je proteklih sedmica intenzivno radila na pripremi radionice savremenog plesa “Flying Into Gravity Skills”, koja je, u saradnji s Cruzom Isaelom Matom, trenerom svjetski poznate plesne kompanije “Ultima Vez – Wim Vandekeybus”, održana od 26. do 30. septembra u sklopu programa Balet Fest Sarajevo. Završni događaj radionice je bio nastup na otvorenom Aldine Topčagić, Cruza Isaela Matea i drugih učesnika, a u sve je konceptualno uključena i instalacija Edine Selesković.
Poruka za mlade
O onome što njezina instalacija predstavlja, Edina kaže: “Medijski prostor naše zemlje preplavljen je vijestima o odlasku mladih ljudi te manjku optimizma i pozitivne vizije budućnosti. Vjerujući da naša zemlja i dalje ima mlade ljude koji su je spremni povesti u sutrašnjicu, instalacija daje prostor mladim ljudima da predstave sebe, svoje ideje i viziju, te šalje snažnu poruku javnosti da su oni naša jedina budućnost.”
Ispisana slova visine dva metra – FUTURE IS iz jednog ugla i SARAJEVO iz drugog – čine instalaciju od osam skulptura. Svaka na sebi nosi na metalnim pločama portrete mladih ljudi i njihove poruke budućnosti te predstavlja nadu da Sarajevo i njegova mladost ostaju povezani. Skulpture su osmišljene za postavku u okviru kampusa UNSA-e kako bi njihov prizor iz različitih perspektiva pružao novi pogled te predstavio jedinstveno iskustvo svakom posjetiocu u putanji koju one stvaraju.
I umjetnica iz oblasti plesa i koreografije te osnivačica udruženja Art Alive, Aldina Topčagić, ima vlastitu poruku. U svojim transdisciplinarnim i multidisciplinarnim projektima kombinira savremeni ples, muziku, zvučnu instalaciju, film, fotografiju, arhitekturu, književnost i obrazovanje. Oni se realizuju u obliku instalacija, intervencija i performansa. “Moje umjetničko djelovanje ima za teme samorefleksiju, svijest, identitet, porijeklo pojedinca, mjesto pojedinca u društvu i međuljudske odnose”, kaže Aldina, koja je rođena u Bosanskom Novom, a od 2007. živi u Austriji i radi širom Evrope.
U njezinom sadržajnom umjetničkom opusu ističu se kreacije i nastupi za Muzej Guggenheim u Bilbau, Kraljevski muzej likovnih umjetnosti Belgije, Galeriju Artlemo u Berlinu, Muzički centar Musiikkitalo u Helsinkiju, Fabricu de Arte Cubano u Havani i mnogim drugim umjetničkim institucijama diljem svijeta. Učestvovala je i u produkcijama Operske kuće u Grazu u nekoliko sezona. Prije pet godina, u maju 2017., Austrijski kulturni forum u Bruxellesu ju je proglasio “Umjetnicom mjeseca”, a ove je godine dobila austrijsko državljanstvo za izvanredna postignuća u umjetnosti i kulturi. Tokom pandemije, Aldina je korežirala dva kratkometražna plesna filma: Couch me! – u kojem je imala glavnu ulogu, i What-a-Mel-on – u kojem je bila rediteljica i koreografkinja i koji joj je donio nekoliko međunarodnih nagrada.