Napisala Belma Pećanin
Putovanja su veliki dio životnog iskustva i ne postoji nikakav razlog da s velikom radošću ne pakujemo kofere i krenemo – negdje. Pandemija nam je na mnogo načina zakomplicirala svakodnevnicu, pa ovaj povratak funkcionalnom načinu života (a tako i putovanjima) zaista čini veliko zadovoljstvo. S tim smo se mislima i uputili u Beograd, u koji su nas pozvali predstavnici kompanije Nestlé i marketinška agencija Via Media. Cilj: druženje s kolegama iz medija te posjeta proizvodnim pogonima švicarske multinacionalne kompanije Nestlé, najvećeg svjetskog proizvođača hrane.
Povjerenje i odgovornost
Tamo smo se upoznali s veoma zanimljivim podacima, kao što je onaj da su građani Bosne i Hercegovine najveći konzumenti supe u regionu. Odavno znamo da svaki dobar obrok počinje sa supom, ali sad smo to dobili i “crno na bijelo” – na prezentaciji u Nestléovoj surčinskoj tvornici.
Praktičnim primjerima su nam slikovito pokazali kako teče proces proizvodnje, te kako se prilagođavaju modelima održivosti, s posebnim akcentom na halal standarde. “Halal certifikat je za nas veoma važan, a činjenica da se u BiH svake godine pojede skoro osam miliona porcija halal certificiranih MAGGI supa govori da je to važno i za naše potrošače. Ovo je rezultat naših napora da kontinuiranim inovacijama nastavimo pomicati granice u našem portfoliju. Izuzetno smo ponosni na povjerenje koje imamo na tržištu, a istovremeno svjesni obima odgovornosti koje imamo”, kazao nam je Milan Dukić, voditelj prodaje kompanije Nestlé za Bosnu i Hercegovinu.
Dukić nam je obrazložio i kako je nit vodilja svakodnevnog djelovanja kompanije želja za poboljšanjem kvaliteta života i doprinos zdravijoj budućnosti, a važan dio ovog zadatka jesu aktivnosti koje doprinose očuvanju ili unapređenju životne sredine.
Zelena energija
Vođen upravo time, Nestlé se na globalnom nivou već ranije obavezao da će do 2025. koristiti samo obnovljive izvore energije. “Zaštita prirodnih resursa postala je imperativ, a budućnost poslovanja u 21. stoljeću zasigurno podrazumijeva zamjenu standardnog poslovnog modela onim cirkularnim. Vođeni upravo tim principom, transformirali smo sistem poslovanja fabrike u Surčinu, a kao rezultat od 2019. nismo odložili nikakav otpad na deponije. Dodatno, fabrika koristi 100% zelenu energiju iz hidroelektrana, a može se pohvaliti i najmodernijim postrojenjem za preradu otpadnih voda, koje na godišnjem nivou smanji korištenje vode za 50.000 kubnih metara, što je jednako volumenu 20 olimpijskih bazena”, kaže nam Tanja Žigić, direktorica Nestlé fabrike u Surčinu.
Da briga o okolišu ide ruku pod ruku s uspješnim poslovanjem dokazuju i poslovni rezultati Nestlé Grupe – u 2021. organski rast iznosio je 7,5%, dok je realan interni rast bio 5,5%. Pozitivan trend nastavljen je i u prvom kvartalu ove godine, kada je zabilježen organski rast od 7,6%, uz realan interni rast od 2,4%. “Uprkos izazovnom okruženju, ostvarili smo snažan organski rast prodaje, koji je u BiH iznosio 8,3%. To je vidljivo i kroz tržišni udio – u BiH su na prvom mjestu naši poznati brendovi NESCAFÉ kafa i Dolce Gusto kapsule i aparati za kafu, s udjelom od 18,1%, baš kao i žitarice koje imaju oko 50% udjela. THOMY majoneza je godinama ubjedljivo prva, s 44,2% udjela. Ostajemo posvećeni budućem rastu – ne samo našeg poslovanja već i lokalne zajednice”, zaključuje Dukić.