Priredila Elma Tahirović
Kada pogledamo kolekcije za sezonu proljeće/ljeto 2021. treba imati na umu kontekst u okviru kojeg su nastale – dizajneri širom svijeta radili su tokom lockdowna, mnogi daleko od svojih modnih studija i uobičajenih izvora, odvojeni od timova, te nailazeći na mnoge logističke izazove. Njihove kreacije uglavnom su svijetu predstavljene putem online prenosa uživo, a videosnimci i modne revije imali su ograničenu publiku. Nestali su uobičajeni cirkus i gužva koji se stvaraju oko sedmica mode, te je fokus bio usmjeren ka pravom majstorstvu dizajniranja i poruci koja se kolekcijom želi poslati. Ali, šta dizajnirati ukoliko ne znate kako će se ljudi oblačiti u 2021?
Dva pristupa
Kako se oblačimo može uticati na to kako se osjećamo, te ne iznenađuje, s obzirom na okolnosti, da su za narednu sezonu dizajneri ispitali svrhu odjeće i ono što nam je zaista potrebno iz svijeta mode. Postoje dva pristupa – jedni dizajniraju prekrasnu, nevjerovatnu odjeću kojom žele vratiti radost oblačenju i svakodnevici, dok nam drugi donose klasične modele, koji kao da su produžetak ionako već uniformirane godine.
Šest mjeseci nakon što su ove kolekcije dizajnirane, i dalje se postavlja pitanje šta ćemo raditi tokom 2021., pa ipak tu su određeni modeli i trendovi koji će tokom proljeća, a i kasnije, sigurno naći svoje mjesto u ormarima mnogih.
U Londonu, Milanu, Parizu i New Yorku osjetio se optimizam u pogledu odjeće dizajnirane za svijet nakon lockdowna – koji se ogledao u jarkim bojama i zanimljivim printovima. Mnogi dizajneri u 2021. očekuju da ćemo se željeti više zabaviti sa svojim stilom te da ćemo praviti vedre kombinacije, bilo putem duginih boja ili noseći najljepše haljine. Britanski dizajner Michael Halpern, koji je proljetnu kolekciju predstavio na Sedmici mode u Londonu prošlog septembra, savršen je primjer: pozvao je osam heroina s prve linije – među kojima medicinske sestre, babice i ginekologinje, te radnice u noćnim smjenama na autobuskim stanicama – i obukao ih u najvedrije i najveselije modne kombinacije. “Trebamo se zabaviti”, kazao je. “Nisam želio fantazirati i ignorirati ono što se događa u svijetu. Moda bi trebala razonoditi ljude i pružiti im priliku da se odmore, posebno nakon tako lošeg perioda.”