U svijetu strateških komunikacija, gdje su brzina, prilagodljivost i inovacija ključni faktori uspjeha, Val grupa predvodi s jedinstvenim pristupom i stalnim ulaganjem u znanje i izvrsnost. Kao najveće konzalting društvo za strateške komunikacije u Hrvatskoj, Val grupa je nedavno otvorila i ured u Sarajevu, čime je dodatno proširila svoj utjecaj na regionalnoj sceni. Razgovarali smo s Ninom Išek Međugorac, izvršnom direktoricom Val grupe, koja nam je otkrila što stoji iza njhovog uspjeha, kako se prilagođavaju novim trendovima u industriji i kako njihov tim neprestano razvija inovativne pristupe koji oblikuju budućnost komunikacija.
O Val grupi:
Val grupa je najveće konzalting društvo za upravljanje strateškim komunikacijama u Hrvatskoj s multidisciplinarnim timovima i 360 pristupom, odnedavno i s uredom u Sarajevu. U ovoj novoj eri ekonomije pažnje, stalnih promjena te nepovjerenja u sve društvene autoritete, reputacija postaje kritični organizacijski resurs stoga i upravljanje njome postaje odrednica uspjeha ili neuspjeha svake ozbiljne organizacije. Koliko naši klijenti vide da smo uspješni u tome govori rezultat NPS-a čiji je prosjek u posljednje tri godine veći od 80. A iza kojeg stoji 40 izvrsnih stručnjaka od kojih je više od 80 posto više savjetničke razine, a čak preko polovine s 15 i više godina iskustva u strateškom komuniciranju. Ulaganje u znanje kod nas nije aktivnost, već vrijednost koju živimo i po kojoj se ističemo na tržištu. Važna nam je i društvena odgovornost, štoviše, ona je u srži rada naše organizacije, a to potvrđuju i naši vrhunski rezultati na indeksu DOP-a i to već šest uzastopnih godina. Odgovornost prema društvu u kojem živimo i poslujemo pokazujemo i otvaranjem nekih od najvažnijih pitanja današnjice, a na koja društvene elite trenutno nemaju odgovore. Ta pitanja otvaramo kroz autorske projekte, forume, s ciljem uključivanja i suradnje svih dionika te postizanja konsenzusa. Jedan od najvećih je HealthComm Forum, koji već treću godinu zaredom uključuje sve dionike javnozdravstvenog sustava u razgovor o novom društvenom ugovoru u zdravstvu.
Kako biste opisali proteklu godinu za vašu agenciju? Što vas je najviše inspiriralo, a što smatrate najvećim izazovom?
Nina: Godina 2024. označila je završetak transformacije Val grupe iz klasične PR agencije u agenciju za strateško savjetovanje s 360° pristupom komunikaciji. Nova organizacija omogućuje visoku kvalitetu rada u raznim područjima, dok i dalje dijelimo prostor, ideje i znanja. Naši 360° hibridni timovi omogućuju brže učenje i stvaranje kreativnih i učinkovitih rješenja. Ova prekretnica donijela nam je sposobnost da brzo reagiramo na kompleksne izazove koje nameće svijet neprekidnih promjena, ekonomskih i geopolitičkih turbulencija. Naš multidisciplinarni pristup, koji kombinira znanja kreativaca, digitalnih stručnjaka, brend stratega, PR-ovaca i lobista, postao je naša jedinstvena prednost. Malo tko u regiji može ponuditi sličnu razinu integracije i ekspertize na visokoj razini izvrsnosti. Inspiraciju smo pronašli u povjerenju koje nam klijenti ukazuju, ali i u rezultatima koje kroz novu organizacijsku strukturu kontinuirano ostvarujemo. Transformacija započeta još u koroni donosi rast, poželjnu kulturu i nove pristupe u komunikaciji. Danas smo agencija koja je prvi odabir za najzahtjevnije zadatke u regiji te magnet za talente i stručnjake koji dijele našu strast prema znanju i razvoju.
Je li vas neki trend u marketingu (AI, influence marketing i dr.) posebno iznenadio ove godine? Kako ste vi i vaš tim na to reagirali?
Nina: Kontekst u kojem poslujemo nezaobilazan je element svake strategije. Zato već petu godinu zaredom provodimo istraživanje Nulti kvadrant, koje analizira stavove, strahove i očekivanja hrvatskih građana. Ove godine, tema povjerenja ponovno se istaknula kao kritična. Nepovjerenje u autoritete i medije otvorilo je prostor za brendove koji imaju zadatak uskladiti se s vrijednostima društva i ponuditi konkretna rješenja. Veću transparentnost i društvenu odgovornost brendova, građani su spremni nagraditi i kupnjom.
AI tehnologija bila je još jedan ključni trend. Dok mnogi u industriji strahuju od potencijalne zamjene ljudske kreativnosti, mi u Val grupi vidimo AI kao “kopilota” koji nadopunjuje ljudsku ingenioznost. AI nam omogućava brže i jednostavnije obavljanje operativnih zadataka, no strateško i kreativno razmišljanje ostaje ključna komponenta uspjeha. Trenutno smo u evolucijskoj fazi primjene AI-ja, a revolucija tek dolazi.
Što vas najviše veseli u vezi s 2025.? Imate li neku posebnu viziju ili projekt na kojem planirate raditi, a možete podijeliti sa nama?
Nina: Otvaranje ureda u Sarajevu krajem 2024. godine otvara novu stranicu našeg razvoja. Naš prioritet za 2025. je izgradnja snažne baze znanja na ovom tržištu, što smatramo prilikom za cijelu komunikacijsku industriju, poslovni sektor i radnu snagu. Naš tim u Sarajevu već radi u sinergiji s uredom u Zagrebu, a u ovoj godini planiramo dodatno ojačati tu povezanost i prepoznatljivost.
Uz to, pripremamo Međunarodni investicijski geotermalni forum, prvi te vrste u na Zapadnom Balkanu. Cilj nam je okupiti dionike energetskog sektora i zelene tranzicije kako bismo raspravili potencijale geotermalne energije u Hrvatskoj i široj regiji. Ovo je još jedan primjer našeg doprinosa otvaranju ključnih društvenih pitanja i oblikovanju budućnosti kroz dijalog i suradnju.
Kako zamišljate da će se svijet marketinga mijenjati sljedeće godine i na koji način planirate zadržati korak?
Nina: Brendovi koji žele opstati u budućnosti morat će pronaći načine za emocionalno povezivanje s ljudima. Empatija će postati ključna komponenta uspjeha. To podrazumijeva razumijevanje uvjerenja, perspektiva i motivacije potrošača te iskrenu brigu za poboljšanje njihovih života. Kao agencija koja pravovremeno razmišlja o budućnosti i vrlo često ruši tradicionalne obrasce rada, spremni smo odgovoriti na sve izazove s kojima se danas suočavaju autoriteti društva.
Vaš tim sigurno igra ključnu ulogu u svemu što radite. Kako brinete o njihovoj motivaciji i razvoju?
Nina: Naša organizacijska struktura nije tipična – piramida je kod nas okrenuta naglavačke. Većinu čine iskusni savjetnici, dok su asistenti najmanje zastupljeni, a dolaze iz našeg mentorskog programa Val G. Ovaj program nije samo alat za identifikaciju i razvoj talenata, već i izvor svježih ideja koje obogaćuju naše kampanje. Val grupu zato vidimo kao priliku u kojoj svi mi gradimo povezanije društvo temeljem znanja i uključivosti. Naš cilj je postati najutjecajnija agencija u regiji koja oblikuje društvene promjene kroz komunikaciju. Upravo ta misija motivira naše ljude da svakodnevno daju svoj maksimum i budu dio organizacije koja mijenja pravila igre u komunikacijskoj industriji.
Neka posebna poruka/želja/motivacija za 2025.
Nina: Izvrsnost u komunikacijama nije samo vještina, već umjetnost koja danas igra ključnu ulogu u vraćanju povjerenja u brendove i izgradnji sretnijeg društva. Ovo je prilika za sve koji su posvetili svoje karijere stalnom usavršavanju i hrabro prihvaćali nove pristupe i iskustva – da zablistaju!