Nedavno objavljeno

RALPH LAUREN Medalja slobode za dizajnera sveameričkog sna

Prema njegovom mišljenju, svi bi trebali imati mogućnost da se osjećaju i izgledaju bogato – i sa samo jednom majicom. Čuveni američki modni kreator postigao je istinski uspjeh kreirajući lifestyle holivudskog filma, uz pomoć discipline i romantike. Ovog januara primio je i najviše američko civilno odlikovanje - predsjedničku Medalju slobode

Među 19 osoba kojim je ovog januara dodijeljena predsjednička Medalja slobode, najviše civilno odlikovanje u SAD-u, našao se i Ralph Lauren postavši tako prvi modni dizajner u historiji kojem je ukazana ova čast. Priznanje je Laurenu dodijeljeno zbog izvanrednog doprinosa američkoj modi, stilu, kulturi u više od šest decenija djelovanja.

SELFMADE MAN Kao dječak sanjao je da postane veliki holivudski glumac. Njegova strast bila je pomno proučavanje i najminimalnijeg detalja u scenama u kojima su se pojavljivali Cary Grant, Randolph Scott ili James Stewart. Rođen u Bronxu, njujorškoj četvrti koja je te 1939. bila siromašna (ali ponosna i još ne prokleta), ovaj modni dizajner simbol je selfmade mana. Zahvaljujući utopijskoj viziji Amerike s razglednice, uspio je kreirati svijet kojeg nema, ali, koji se, za razliku od filma, može kupiti i posjedovati oblačenjem jedne košulje. I znao prodati lifestyle američkog sna kojem su težili milioni njegovih sunarodnika i ljudi iz cijelog svijeta. 

Ralph Lauren 1978.

POČETAK Na put u svijet mode krenuo je 1967. godine, kada počinje dizajnirati kravate za firme Rivetz & Co. i Beau Brummell. Samo s tim iskustvom i kreditom od 50.000 dolara osnovao je Polo Fashion Company. Njegove široke kravate ubrzo su postale pravi modni hit, a željele su ih prodavati i velike modne kuće kao što je Bloomingdale, gdje su zahtijevali da budu uže i da Lauren s njih ukloni svoje ime. Naravno da nije pristao, a nekoliko godina kasnije preklinjali su ga da im proda nešto iz svojih kolekcija. Lauren je shvatio da njegovoj kravati trebaju odgovarajuća košulja i odijelo, te ih je kreirao. Godine 1971. otvorio je prvi butik na Rodeu Driveu i počeo kreirati i prve ženske košulje. Godinu dana kasnije pojavila se kompletna ženska kolekcija, pretežno urađena od kašmira, pamuka i tvida, karakteristična po američkom casual chic looku. Bila je to, ustvari, ženska verzija muške kolekcije. 

Lauren je veliki ljubitelj konja; fotografija Brucea Webera 1985.

ŽIVOT I SPORT Polo igrač na Laurenovim majicama amblem je elitnog sporta, koji je čitavim generacijama davao osjećaj pripadnosti klubu ekskluzivnog stila. Lauren je, ustvari, odabrao taj amblem zbog energije, preciznosti i dinamike koje polo posjeduje. On sam je neko ko vjeruje u fizičke aktivnosti. Svojoj djeci uvijek je govorio: “U sportu i u životu takmičiš se samo sa samim sobom. Ostali, igrači i timovi, tu su samo kako bi ti pomogli da od sebe daš ono najbolje što možeš.” Strastveni ljubitelj košarke, stonog tenisa i dugih šetnji, Lauren uživa i jašući, upravljajući jahtom ili vozeći žuti Ducati. Fitness je postao njegova opsesija nakon operacije benignog tumora na mozgu. Od tada je manje prilagodljiv i mnogo uporniji. Preferira vlastito promoviranje charity aktivnostima na visokom nivou ili specijalnim projektima, kao Pink Pony: majica s legendarnim roza konjićem u prodaji je svakog novembra kao podrška liječenju raka dojke. 

Sa suprugom Ricky, njegovom vječitom ljubavi i muzom
Sa suprugom Ricky, njegovom vječitom ljubavi i muzom

POBJEDE Tokom četrdeset i jedne godine aktivnosti odnio je mnoge pobjede. Prvi korak bio je integracija: Ralph Lifschitz postao je Lauren (mada je on htio London) 1965. godine, kada je njegov brat Jerry odlučio promijeniti prezime kako se ne bi znalo rusko-hebrejsko porijeklo njihove porodice. U modi je pobijedio bez velikih inovativnih pomaka. Njegov credo je: uzeti najbolje iz prošlosti i oživjeti ga, dajući mu dodir savremenosti. Sve uz pomoć uglađenosti i jednostavnosti, tipičnih za suzdržanost i svojevrsnu umjerenost, kao dio anglosaksonske DNK. Ovakva filozofija osvojila je mnoge: globalni klan “laurenista” godišnje potroši oko 5,3 milijarde dolara.

Urednica Voguea Anna Wintour i bračni par Lauren
Urednica Voguea Anna Wintour i bračni par Lauren

ODUVIJEK DRUGAČIJI Koračao je ulicama Bronxa i već onda bio drugačiji. Calvin Klein, koji je živio u istoj četvrti, sjeća se da ga je često viđao i pitao se ko je taj mladić koji se oblači i ponaša – apsolutno bezgrešno i neusiljeno. U knjizi koju mu je posvetio Colin McDowell, Lauren je ispričao kako je kosu posipao specijalnim prahom kako bi bolje izgledala. Nije slučajno da je jedna od njegovih najvećih satisfakcija kreiranje kostima za film Veliki Gatsby, ne samo zbog Roberta Redforda i Mie Farrow, nego zbog doživljene atmosfere o kojoj je oduvijek sanjao. Ta atmosfera oživljena je u pojedinim Laurenovim reklamnim kampanjama: neke od američkih kuća inspirirane evropskom aristokracijom nisu samo fotografirane – Lauren ih je kupio i u njima živi s porodicom.

PARK I DVORAC Kuća u Bedfordu, grofovija Westchester u blizini New Yorka, ima ogroman park, dvorac rekonstruiran od francuskog i engleskog kamena. Kako bi sve izgledalo što autentičnije, posađene su cvjetne aleje, drveće i originalan park. Ništa manje lijepo od bujnog i tropskog kutka u Round Hillu na Jamajci, ili ranča u Koloradu s originalnim indijanskim taipee šatorima za spavanje. Jer, Ralph Lauren promovira mnogo prirodniji san od američkog: san pionira u osvajanju američkog zapada, ali i Indijanaca koji su tamo živjeli. U njegovim buticima uvijek postoji dio posvećen tirkizima, vintage draguljima koji se inače mogu naći u Santa Feu ili Arizoni. 

PRIJE SVIH Zahvaljujući filmskom hitu Woodyja Allena iz 1977. godine Annie Hall, s Diane Keaton u glavnoj ulozi, Lauren je ostvario potpunu afirmaciju kao modni kreator. U osamdesete je ušao s linijom posuđa, posteljine, tepiha, tapeta i namještaja, a danas pod njegovim imenom možete pronaći i boje za drvo i zidove. Ralph Lauren je bio prvi dizajner koji je otvorio vlastitu prodavnicu, ali i prvi koji je, osim odjeće, kreirao i sve ostalo što uz nju ide. Laurenova odjeća nikada nije bila trendy, bila je vječna i uvijek odisala s nešto snobizma. Sam je rekao da kreira odjeću koju će jednog dana moći ostaviti svojim unucima. 

AMERIČKI SAN Dizajn Ralpha Laurena utjelovljuje američki san. Njegova genijalnost leži u urođenoj sposobnosti da interpretira ključne kulturne elemente “Americane” – bilo da se radi o narodnoj umjetnosti, svijetu društvenih elita Hamptonsa ili motivima Navajo plemena – i pretoči ih u privlačne odjevne komade. Prirodno povezan s Hollywoodom, dizajnirao je kostime za kultne filmove, te stvorio bezbroj izgleda za zvijezde na crvenom tepihu. Od njegovih sveprisutnih Polo majica s oznakom konjanika do američke verzije engleskog visokog društva inspirisane country klubovima, njegova vještina u približavanju luksuza široj publici je bez premca.

VANSERIJSKI LUKSUZ Njegov koncept je drugačiji, paradoksalno demokratičniji, barem po nastojanjima. Koga je briga ako nisi dijete nekog poznatog ili nemaš plemićke krvi. Ako si inteligentan i dobar u postizanju “da izgledaš kao da imaš poznatog oca ili plavu krv”, ako ti senzibilitet dopušta da uzmeš ono što ti treba kako bi postao dio nekog svijeta, imaš sva prava da postaneš njegov dio. On nije napravio zgradu/statusni simbol kao vlastiti ured, nema kolekciju moderne umjetnosti, nego mitske prikaze koji su obilježili historiju fotografije, a na njegovom radnom stolu nalaze se uspomene koje imaju sentimentalnu vrijednost. 

PORODICA NA PRVOM MJESTU U osnovi svega je porodica. Sin David kaže da im je otac uvijek bio na raspolaganju, bez obzira na zauzetost. I da se još uvijek ništa nije promijenilo. Njegova žena Ricky kratko je bila učiteljica, a prestala je raditi nakon što je postala mama. I Ralphova vječita ljubav i muza. Otkad kreira žensku pret-a-porter odjeću, sve kolekcije izgledaju kao da su inspirirane njom: plava, mršava i vedra, diskretno je učestvovala u Ralphovom uspjehu. Samo jedno od troje djece uključeno je u očev rad: David je direktor marketinga i komunikacija svjetskog reklamiranja. I slavan je zbog svoje veze s Lauren Bush, predsjednikovom nećakinjom (koja će jednom možda postati Mrs. Lauren Lauren!). Najstariji Andrew odabrao je jednu od očevih strasti i filmski je producent, a kćerka Dylan otvorila je Dylan Candy’s Bar, sa svim mogućim vrstama karamela, sladoleda i žvakaćih guma, veoma popularnih na njujorškim mini zabavama. Prava porodica, koja svoju ujedinjenost pokazuje u svim situacijama. Na kraju modnih revija uvijek je tu neko od djece da zagrli oca i poljubi ga pred publikom. Kreativni, finansijski i lični napori uvijek su podijeljeni. 

BEZVREMENSKI STIL Njihovo zajedništvo često se može vidjeti na reklamnim kampanjama koje su ušle u istoriju. Kao one Brucea Webera. Nema sumnje, lukavstvo i sposobnost da se uhvati ono nešto u zraku, velikim dijelom učestvuju u uspjehu ovog branda. Svaki Laurenov portfolio (mrzi ih nazivati reklamama) uvijek je svojevrsno slikanje, gdje uglađenost poze odiše prirodnošću jednog bezvremenskog stila: djevojke i mladići dobro vaspitani (i iz dobrih porodica), gospoda u godinama s posebnim stilom koji se prenosio generacijama, djeca, prelijepi psi…

ISKORAK Posljednji cilj koji je Ralph Lauren sebi postavio dio je njegove strategije demokratizacije, kako bi zadovoljio “potencijalnog klijenta kojeg je zapostavio, onog koji uma ukusa, završio je koledž, ali sebi, ipak, ne može dozvoliti neke njegove kreacije”. Prije skoro 20 godina debitirala je massmarket kolekcija po imenu American Living. Prvi put su se Laurenova odjeća, asesoari i proizvodi za kuću pojavili van njegovih šik butika, u najpoznatijim prodavnicama J.C. Penney, po mnogo prihvatljivijim cijenama. A iznad svega, kao simbol ujedinjenja, vijorila se zastava s prugama i zvjezdicama (koja se pojavila na mnogim Laurenovim džemperima).

AMERIČKA ZASTAVA Godine 1998. čak je pomagao restauriranje prve američke zastave koja se nalazi u vašingtonskom Smithsonian National Museumu. Simbol pod kojim se cijela Amerika uvijek okuplja u svim svojim teškim trenucima. Patriotizam zbog kojeg im često zavide i u Evropi, gdje ta vrijednost gubi na značaju. Na kraju, kako je napisano u američkom izdanju Vanity Faira: “Kada uđete u jedan od butika Ralpha Laurena, ne mislite o Americi kao zemlji koja je napala Irak.” Ralph Lauren nostalgičnom romantikom ovjekovječuje ljepotu svijeta kojeg (možda) više nema.  

Latest Posts

spot_img

Raport