Tako ti je, sine moj, kad sitna bagra zgrabi vlast, pa uči drugog šta je čast. Taj ne zna šta je sram. Ovako glase početni stihovi nove Severinine pjesme u koju je odlučila pretočiti svoje teško životno poglavlje i borbu za starateljstvo nad sinom.
O fenomenu popularnosti splitske pjevačice koja je izgradila imidž nacionalne junakinje, ali i muzičke zvijezde regiona, pisala sam svojevremeno za portal Analiziraj.ba i naravno da nakon skoro deset godina od ove analize, stvari stoje nešto drugačije u razmahanoj digitalnoj eri.
Život u pjesmama
Severina je zrela pjevačica i ne govori to samo upravo objavljena pjesma “Tako ti je, sine moj” za koju je sama napisala i muziku i tekst. Ipak, upravo tu pjesmu vrijedi staviti pod mikroskop jer Seve kroz introspekciju vlastitog života obrađuje tešku temu, borbu, institucionalno nasilje, nepravdu. I nije jedina.
Kantautorice često koriste muziku kako bi ispričale priče o teškim životnim izazovima, pretvarajući lična iskustva u univerzalne poruke koje dopiru do publike.
Album “Jagged Little Pill” iz 1995. kantautorice Alanis Morissette, prerastao je u glas generacije, a pjesme poput “You Oughta Know” i “Hand in My Pocket” govore o razočaranju, ljutnji, ali i procesu prihvatanja i prevazilaženja izazova. Morissette koristi autobiografski stil kako bi obradila složene emocije.
“And I’m here, to remind you of the mess you left when you went away. It’s not fair, to deny me, Of the cross I bear that you gave to me, You, you, you oughta know”, pjeva Alanis.
Pokojna Amy Winehouse je na albumu Back to Black bilježila svoje borbe s ovisnošću i vlastitim unutrašnjim demonima. Upravo pjesma “Back to Black” odražava tamne trenutke njenog života, dok je njena iskrenost ono što je publiku najviše dotaklo.
“You went back to what you knew, So far removed from all that we went through;
And I tread a troubled track, my odds are stacked, I’ll go back to black”, glase stihovi Amy Winehouse.
Slomljeno srce
Iz novije ere tu je Taylor Swift i recimo pjesma “All Too Well” iz 2021. u kojoj introspektivno obrađuje raskid i emocionalne posljedice koje je on ostavio. Pjesma je primjer kako Swift koristi specifične detalje i lična iskustva da stvori emotivnu povezanost s publikom.
“And you call me up again just to break me like a promise; So casually cruel in the name of being honest; I’m a crumpled-up piece of paper lying here, ‘Cause I remember it all, all, all
too well”, pjeva Taylor o slomljenom srcu.
I evo nešto još ličnije: kad smo spremali novi broj Gracije (da, ovaj što ćete sutra imati priliku kupiti – naše novogodišnje čedo s kojim ulazimo u novu 2025.) plan je bio i intervju sa Severinom, sve smo konceptualno osmislili, zamislili da uvežemo puno nivoa o ženama, nasilju svake vrste koje doživljavaju, bilo fizičkom, psihičkom, online… Ali, nismo mogli realizirati sve namaštano jer Seve u svim svojim obavezama nije imala vremena.
Ali nek ostane zabilježeno da smo, kao pravi štreberi, osmislili i tok radnog uvodnog teksta. I vrijedi objaviti ove rečenice ako neće nikad završiti u printanoj formi:
Simbol našeg doba
Severinin uticaj ne staje samo na impresivnoj karijeri i pažljivo oblikovanom osobnom brendu. Aktivno se posvetila društvenim pitanjima, upozoravajući na visoku stopu nezaposlenosti, položaj žena u društvu, prava manjina i nedostatke u sistemu ne samo države u kojoj živi već i šire. Već odavno je nadmašila ulogu muzičke zvijezde, postavši jedan od simbola našeg doba.
Severina je, sa svojom borbom za sina, godinama bila žrtva hrvatskog pravnog i socijalnog sistema. Ona je pravi celebrity, jedna od rijetkih pravih zvijezda u Hrvatskoj. I kao takva – idealna je meta. Pritom još i samohrana majka, ali nezavisna i slobodna.
Sistem je od prvog dana njene borbe za starateljstvo nad sinom bio protiv nje, jer ona je simbol. A ako se može slomiti nju, može se slomiti svaku majku.
Nije Seve imuna ni na tuđe muke: na svom Instagram Storyju reagirala je na tragediju koja je prošle godine zadesila Gradačac tako što je podijelila citat srpske umjetnice Valentine Talijan koji glasi: “Učite ćerke da se tuku. Državu boli k*rac.”.