Priredila Snežana Crkvenjaš
Na muzičkoj sceni bilo je uvijek mnogo pjevača, ali istinske zvijezde, od Elvisa i Sinatre do Toma Jonesa, bili su muškarci. U vrijeme popularnosti rocka, ponovo su muškarci bili dominantni, a sa zidova tinejdžerskih soba smiješili su se Hendrix, Clapton, Morrison i Beatlesi. Jedine žene bile su Janis Joplin i Grace Slick. Rock je bio potpuno muška stvar. Kasnije se situacija promijenila: sedamdesete, pa disko-era, punk, novi val, nova generacija kantautorki polako je osvajala muzičku scenu i žene su zatim zavladale pop muzikom.
Dive novog milenija
Danas su žene apsolutno na prevlasti, postale su dive novog milenija, a među njima je samo poneki muškarac. Spomenut ćemo samo neka imena: Taylor Swift, Shakira, Beyonce, Adele, Lady Gaga, Katy Perry, Miley Cyrus… Kraljice su svjetskih top listi, zvijezde YouTubea i imaju milione fanova, a malo koji muški kolega se sa njima može mjeriti.
Žene u vrhu ljestvice
Šta se dogodilo? Kako je moguće da se za nekoliko decenija muzički univerzum toliko promijenio, da su žene potpuno potisnule muške kolege? Moglo bi se reći da se svijet muzike vremenom mijenjao, tačnije oblikovao po ugledu na model koji je postavila Madonna, apsolutna kraljica u pop svijetu. A tom modelu teško bi se prilagodili predstavnici ostalih muzičkih pravaca.
“Jer su direktne, nedvosmislene, moderne, vesele, nemaju komplekse i sklone su pretjerivanju. Jer pjevaju dobro ili sjajno, miješaju pravce i stilove, uspijevajući da ujedine senzualnost i originalnost, soul i pop, rock, melodiju i ironiju”
Kao što su nekada standarde uspostavljali Sinatra, Presley i Beatlesi, pa im se pjevači i malo koja pjevačica prilagođavali, tako je Madonna od 80-ih do danas dokazala da – women do it better. Većina njenih nasljednica bitno je poboljšala i unaprijedila “osnovni model” koji je postavila, prilagođavajući ga vremenu i modi. Neke su manje a neke više talentovane, ali su potpuno zavladale pop scenom i preuzele je od muških kolega. Ono što se promijenilo jeste da se Madonna obraćala ženskoj publici i uglavnom njoj i pjevala, a današnje dive se mogu pohvaliti i mnogobrojnim muškim fanovima.
Mačo Springsteen
Iako će muška publika i dalje u sobama najvjerovatnije imati poster Springsteena, kao skoro jedinog mačo predstavnika pjevača, bit će okružen posterima obnaženih pjevačica bujnih oblina. Ali, kada su u pitanju posjete koncertima i broj prodatih nosača zvuka, pop pjevačice drže vrh ljestvice. Zašto? Jer su direktne, nedvosmislene, moderne, vesele, nemaju komplekse i sklone su pretjerivanju. Jer pjevaju dobro ili sjajno, miješaju pravce i stilove, uspijevajući da ujedine senzualnost i originalnost, soul i pop, rock, melodiju i ironiju. Na spisku nedostaje umjetnost, možda ste primijetili, ali u današnjem popu to i nije obavezan niti osnovni asesoar, zbog čijeg nedostatka se, nažalost, niko i ne žali.
Ekstremna brzina
Lake ili “prelake” note, dakle, savršene su za interpretaciju diva koje mijenjaju muzičke pravce i stilove ekstremnom brzinom, koje bolje znaju da se prilagode vremenu od svojih muških kolega, postajući više objekt nego subjekt, ali bez mnogo ideoloških problema. Bilo kako bilo, muškarci odolijevaju i opstaju. Nije samo “stari” Robbie Williams njihov jedini uspješan predstavnik, tu su i One Direction, reperi i hip-hoperi su uglavnom sve muškarci, koji apsolutno vladaju i na rock teritoriji, gdje postoji samo poneki kvalitetan ženski izuzetak. Ali, ipak nisu oni glavni, kao ni sveprisutni Kanye West: današnjim svijetom popa snažno dominiraju žene i tako će, bez dileme, biti još dugo.
Patti Smith i ostale
Dok na pop teritoriji nemaju rivala, u odnosu na sedamdesete i osamdesete, danas rokerice možete nabrojati na prste. Cat Power, Fiona Apple, Annie Clark, poznatija kao St.Vincent, zatim blues dame Susan Tedeschu, Karen Rozolek i Natasha Khan. Ako je Patti Smith ostala vječita rock princeza, ne treba zaboraviti ni Kim Deal, Kirstin Hersh i Kim Gordon, kao ni povratnicu Kate Bush, koju su fanovi dočekali s velikim oduševljenjem poslije dugotrajnog odsustva sa scene. Poslije Kate nije se pojavila nijedna nasljednica koja bi je dostojno zamijenila